جناح‌های سیاسی و مذاکره با آمریکا؛ از جام زهر دوم تا دولت مطمئن

جناح‌های سیاسی و مذاکره با آمریکا؛ از جام زهر دوم تا دولت مطمئن

بیانیه تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب که در آن از نظام درخواست شده بود، پیروزی بایدن در آمریکا را به مثابه فرصت ببینند و با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی پیچیده و خطرناک، در صورت رفع تحریم‌ها توسط بایدن، فرصت سوزی نکنند؛ با واکنش تند محافل تندروتر اصولگرا مواجه شد و اصلاح‌طلبان را ساده‌لوح، وابسته به غرب، دارای امید کاذب به غرب و بی‌توجه به ظرفیت‌های داخلی و نعمت تحریم معرفی کردند و این بیانیه را "نامه جام زهر دوم" نامیدند که اصلاح‌طلبان تلاش دارند آن را به خورد نظام بدهند. این گزارش به موضوع اختلاف دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در مورد مسئله مذاکره با امریکای بایدن پرداخته است.
مجتهدزاده: نمی‌گذارند کار کنید کاندیدا نشوید

مجتهدزاده: نمی‌گذارند کار کنید کاندیدا نشوید

مجتهدزاده در گفتگو اختصاصی با دیدار: حسن روحانی خودش چکیده جمهوری اسلامی است همه چیز را می‌داند، ولی در انتخابات به مردم وعده داد، ولی عمل نکرد، چه کسی نگذاشت کار کند؟ بنابراین اگر از من بپرسید چه کسی در ۱۴۰۰ می‌آید می‌گویم برای من فرقی نمی‌کند، چون من به خودم هم رای نمی‌دهم، چون می‌دانم که نمی‌توانم تعهدات خود نسبت به مردم را انجام دهم، اگر نمی‌گذارند کار کنید کاندیدا نشوید.
ترور شهید فخری‌زاده و وعده انتقام سخت؛ واکنش‌های داخلی و خارجی

ترور شهید فخری‌زاده و وعده انتقام سخت؛ واکنش‌های داخلی و خارجی

در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده تعدادی از معترضان ایرانی جلوی شورای عالی امنیت ملی تجمع کردند و خواستار انتقام خون شهید شدند. در همین راستا تعداد زیادی از مقامات نظامی و سیاسی ایران با همین ادبیات وعده انتقام سخت دادند. اما از چه کسی یا کشوری؟ اسراییل یا آمریکا؟ این پرسش‌ها وجود دارد و نام عربستان سعودی هم در میان مقصران، شرکا و عاملان و آمران این حادثه در میان است و مشخص نیست آیا وعده انتقام سخت محقق می‌شود و اینکه ترامپ و نتانیاهو چه در سر دارند.
چهلم شجریان، دعوای روحانی ـ قالیباف و چشمک ظریف به بایدن!
خبرخوانی هفتگی دیدار؛

چهلم شجریان، دعوای روحانی ـ قالیباف و چشمک ظریف به بایدن!

در خبرخوانی هفتگی دیدار می‌خوانید: روحانی  و قالیباف (و یاران هر دو) بر سر دلایل گرانی و راه‌حل هر کدام برای خروج از بن‌بست اقتصادی و معیشتی با هم بگو مگو کردند، کرونا به مرز ۵۰۰ فوت شده در روز نزدیک شد، بورس ادای زنده‌ها را در آورد و نفس نفس می‌زند، ظریف و روحانی به آمریکا چراغ سبز نشان دادند، سالگرد حوادث آبان ۹۸ و چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان در این هفته بود.
پیروزی بایدن، سقوط و صعود ارز و سکه و فوت فیرحی
خبرخوانی هفتگی دیدار

پیروزی بایدن، سقوط و صعود ارز و سکه و فوت فیرحی

در خبرخوانی هفتگی می‌خوانید؛ ۴۰ هزار جانباخته کرونا، فلاکت بورس و اعتراض سهامداران زیاندیده، سقوط و صعود ارز و سکه، موضوعی که به انتخابات آمریکا و آینده رابطه ایران و آمریکا سنجاق شده است-، فوت داوود فیرحی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و پیروزی مشترک بایدن، روحانی و ظریف.

روحانی و مذاکره با بایدن؛ امیدهای کم‌فروغ سیاستمدار بداقبال!

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و خداحافظی قریب‌الوقوع دونالد ترامپ با کاخ سفید؛ آن چنان که انتظار می‌رفت تاثیر خود را بر فضای سیاسی ایران به جا گذاشته است. با گذشت یک هفته از پیروزی جو بایدن زمزمه‌های مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا در فضای سیاسی کشور به آشکاری شنیده می‌شود و تحرکات جریان‌های سیاسی موافق و مخالف بیشتر شده است.
دکتر داود فیرحی؛ نابغه‌ای که حیف شد

دکتر داود فیرحی؛ نابغه‌ای که حیف شد

بسیاری از دانش آموختگان علوم سیاسی با دیدن امثال فیرحی پا به این رشته گذاشتند تا از او بیاموزند و ادامه دهنده روش و منش او باشند. سال ۹۴ بود که اولین بار در کلاس‌های دکتر فیرحی شرکت کردم. با او کلاس فقه سیاسی داشتیم. از همان لحظه اول شیفته منش و رفتار و اخلاق او شدم. بعید می‌دانم که کسی استاد را بدون لبخند دیده باشد. تواضع و فروتنی فیرحی ویژگی برجسته شخصیت او بود.
۶