تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

 جزئیاتی از تشییع جنازه دیگو؛ وداع اشکبار با مارادونا

کد خبر: ۷۶۶۹۵
۱۴:۲۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
 جزئیاتی از تشییع جنازه دیگو؛ وداع اشکبار با مارادونا
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: پس از درگذشت دیگو آرماندو مارادونا و یک شبانه‌روزی که این خبر دنیا را فتح کرد، اعلام شد که پیکر ابربازیکن فوتبال آرژانتین طی مراسمی به خاک سپرده می‌شود. تابوت چوبی بزرگ مارادونا برای ساعاتی در سالن مرکزی کاخ ریاست جمهوری آرژانتین قرار گرفت و چند شبکه خبری به طور زنده و مستقیم مراسم وداع را پخش کردند. با اینکه عده بسیار زیادی در بیرون از کاخ ریاست جمهوری معروف به کاسا روسادا و در اطراف میدان پلازا دِمایو ایستاده بودند، اما تعداد کمی توانستند در لابی بزرگ کاخ ریاست جمهوری تابوت مارادونا را ببینند.

تاکنون هفت رئیس جمهور متوفی آرژانتین بوده‌اند که مراسمی مشابه برای آن‌ها برگزار شده و تابوت آن‌ها پیش از خاکسپاری در کاخ ریاست جمهوری قرار گرفته و تنها یک ورزشکار دیگر نیز چنین افتخاری نصیبش شده که آن هم خوان مانوئل فانجیو قهرمان آرژانتینی ۵ دوره مسابقات فرمول یک است. تابوت مارادونا نیز با پرچم آرژانتین و پیراهنی با شماره «۱۰» که بیش از هر ستاره‌ای در دنیای فوتبال با دیگو شناخته می‌شود، پوشانده شده بود و حتی نمونه‌ای از جام جهانی فیفا نیز کنار تابوت قرار داده شده بود. شبیه همان جامی که مارادونا عاشقانه‌ترین و زیباترین بوسه را در استادیوم آزتک مکزیکوسیتی بر آن زد.
 
 جزئیاتی از تشییع جنازه دیگو؛ وداع اشکبار با مارادونا

پس از قرار گرفتن تابوت مارادونا در کاخ ریاست جمهوری، هزاران نفر از مردم آرژانتین به اطراف کاخ و همچنین مسیر‌های پیش‌بینی شده برای وداع هجوم بردند و بسیاری از آن‌ها حاضر بودند پول زیادی پرداخت کنند که در ردیف اول پشت حصار‌های چیده شده قرار گیرند تا آخرین تصویر از مارادونا را ببینند. پس از آنکه ماشین نعش‌کش سیاه‌رنگ از خیابان‌ها گذشت حتی درگیری‌هایی میان مردم و پلیس روی داد تا حدی که پلیس مجبور شد از گاز اشک‌آور و گلوله‌های آبی برای متفرق کردن مردم استفاده کند.
 
 


البته که چندان نیازی به گاز اشک‌آور هم نبود، چون عموم مردم در حین تشییع جنازه مارادونا اشک می‌ریختند و حتی بسیاری ضجه می‌زدند. همزمان در ناپل ایتالیا، سویا در اسپانیا و نقاط دیگری در دنیا نیز عاشقان مارادونا برای او شمع روشن کرده یا در کلیسا‌ها برای او مراسم سوگواری برقرار کرده بودند. خشم مردم البته پس از انتشار چند تصویر از کسانی که با جسد او عکس سلفی گرفته بودند به اوج رسید. ماتیاس مورلا وکیل ماردونا این حرکت را بسیار زشت و زننده خواند و اعتراض‌ها به این موضوع باعث شد سه نفر از کارمندان پزشکی قانونی که در تصاویر بودند اخراج شوند.
 
 جزئیاتی از تشییع جنازه دیگو؛ وداع اشکبار با مارادونا

ماتیاس مورلا البته در بیانیه‌ای در توئیتر خود نیز اعلام کرد که خواستار تحقیقات کامل در مورد شرایط منجر به مرگ مارادونا شده است. او گفته که تیم پرستاری و مراقبت از مارادونا ۱۲ ساعت او را معاینه نکرده و به او توجهی نداشته‌اند و این غیرقابل توجیه است. او همچنین در مورد آمبولانس گفته: «بیش از نیم ساعت طول کشیده تا آمبولانس به خانه مارادونا برسد. این یک حماقت جنایتکارانه است!».
 
 


اما تابوت مارادونا پس از گردش در برخی خیابان‌های بوئنوس آیرس به سوی گورستانی در حومه شهر حرکت کرد، گورستان ژاردینس دِبلا ویستا، همان جایی که پدر و مادر دیگو در آن به خاک سپرده شده‌اند. با اینکه رسانه‌ها از حضور در گورستان منع شده بودند، اما برخی با فرستادن پهپاد، توانستند تصاویری از انتقال ماردونا از نعش‌کش تا گور او را شکار کنند. هنگام خاکسپاری، اما ۱۲ نفر بیشتر اجازه نداشتند زیر چادری که بالای سر گور مارادونا برپا شده بود، بایستند. خانواده مارادونا و همسر سابقش کلودیا ویلافان از جمله این افراد بودند و سرانجام مارادونای کبیر در زمین چمن بزرگی که با سنگ قبر‌های سفید منقش شده آرام گرفت.

بدرود ال دیگو...
 
 جزئیاتی از تشییع جنازه دیگو؛ وداع اشکبار با مارادونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی