تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
اوسمار ویرا برای انتقام می‌آید

آلومینیوم - پرسپولیس؛ خاطرات تلخ در اراک!

امروز (جمعه) چند بازی جالب و دیدنی در جام حذفی فوتبال ایران برگزار می‌شود؛ پرسپولیس در اراک یک تقابل انتقامی با آلومینیوم خواهد داشت و می‌خواهد خاطره تلخ آخرین شکست خود را پاک کند.

کد خبر: ۱۶۴۴۶۳
۰۹:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آلومینیوم - پرسپولیس؛ خاطرات تلخ در اراک!

دیدارنیوز: پرسپولیس در جام حذفی در شرایطی میهمان آلومینیوم اراک است که آخرین شکست سرخ‌پوشان برابر این تیم رقم خورده!

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت با برگزاری ۷ دیدار به پایان خواهد رسید که در یکی از حساس‌ترین دیدارها، پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی اراک، میهمان آلومینیوم است. این بازی از ساعت ۱۸:۱۵ آغاز خواهد شد.

خاطرات تلخ پرسپولیس از ایرالکو

پرسپولیس با اوسمار ویرا در رویایی‌ترین فرم ممکن به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود. پرسپولیس در لیگ به ۴ پیروزی پیاپی دست یافته و ۵ بازی است که گلی نخورده است. اوسمار در پرسپولیس شروع خوبی نداشت و کارش را با شکست برابر آلومینیوم در اراک آغاز کرد.

خرید‌های زمستانی پرسپولیس به دلیل بسته‌بودن پنجره این تیم در آن بازی به میدان نرفتند و حالا سرخ‌پوشان مصمم هستند که انتقام آن شکست را بگیرند. این تنها باخت پرسپولیس برابر آلومینیوم نبوده و این تیم در شرایطی که عصر طلایی خود را پشت سر می‌گذارد، در ۴ فصل اخیر در تمام رقابت‌ها ۴ بار برابر آلومینیوم تن به شکست داده است.

پرسپولیس در ۸ سال گذشته از هیچ تیمی بیشتر از ۴ بار شکست نخورده و آلومینیوم در کنار نام‌های بزرگ سپاهان و الدحیل صاحب این رکورد هستند. پرسپولیس در مجموع برابر آلومینیوم ۴ بار به پیروزی رسیده و ۴ مرتبه شکست خورده و یک‌بار هم تقابل دو تیم مساوی شده است.

یک باخت در ۲۸ بازی

پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی و در کنار استقلال رکورددار قهرمانی در این مسابقات است. این تیم در ۱۵ دوره اخیر، ۱۴ بار موفق به صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی شده است. پرسپولیس در ۲۵ بازی قبلی خود در جام حذفی در وقت قانونی و اضافه و در ۲۸ دیدار گذشته در وقت قانونی فقط یک شکست داشته که به تنها تقابل پرسپولیس و آلومینوم اراک در جام حذفی باز می‌گردد. آلومینیوم ۲ فصل پیش در مرحله یک‌چهارم‌نهایی پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کرد.

آلومینیوم اراک در این ۵ فصل که در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد، نمایش قابل قبولی در جام حذفی داشته و حتی یک‌بار تا فینال مسابقات هم صعود کرده است. آلومینیوم در دور اول مسابقات بر نساجی مازندران غلبه کرده و پرسپولیس با پیروزی بر نفت‌وگاز گچساران به این مرحله رسیده است.

آلومینیوم و رکورد‌های منفی

آلومینیوم پس از پیروزی درخشان برابر پرسپولیس روز‌های خوبی را پشت سر نگذاشت. این تیم در ۸ بازی اخیر تنها یک‌بار برنده شده و در ۲ بازی آخر شکست خورده و موفق به گلزنی نشده است. نماینده اراک در سال جدید بردی نداشته است.

پرسپولیس در این بازی ۳ بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد. امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند و وحدت هنانوف قادر به همراهی پرسپولیس در این بازی حساس نخواهند بود. آلومینیوم اراک هم ۲ مهره با تجربه خود یعنی مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات را در اختیار ندارد. ابوالفضل سلیمانی مدافع این تیم شرایط مبهمی برای این بازی خواهد داشت.

امیر عرب‌براقی داور این بازی خواهد بود. این داور قبلاٌ بازی دو تیم را سوت زده بود که در هر ۲ بار پرسپولیس به پیروزی رسید و نیمی از برد‌های پرسپولیس برابر آلومینیوم با قضاوت عرب‌براقی بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی