تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به بررسی استایل مدرن «مینیمال» می‌پردازد؛

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید

News Image Lead

فشن در ایران حدوداً نو پا است و مرز بین سبک‎ها خیلى باریک است و گاهی نیز استایل‌هاى مختلف را به نام‌هاى اشتباهى می‌شناسند و با دانشى کلى از یک استایل و در نتیجه؛ استفاده نادرست از آرتیکل‌هاى لباس و اکسسورى، استایلى می‌سازند که عموماً بى‌ربط به استایل مادر است. استایل مینیمال نیز همانطور که گفته شد هنوز به درستى در کشورمان جا نیفتاده است، پس براى ساختن این استایل باید بسیار دقت و ریزنگرى به خرج داد.

کد خبر: ۲۶۹۲۴
۰۹:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ صدف بهرامی‌راد: «استایل مینیمال» يكى از محبوب‎ترين استايل‎هاى در حال رواج در فشن ايران است كه اتفاقاً به سرعت نيز طرفداران خود را پيدا كرده است. مينيمال در اصل، ريشه عميقى در هنر و سبك زندگى ما دارد و شايد بارها نام اين سبك را شنيده باشيد.


مينيمال در كنار هر كدام از پسوندهاى سبك زندگى، معمارى، هنر، طراحى لباس و غيره قرار گیرد در اصل از يك ريشه گرفته شده است كه در لغت به معناى كمين يا مقدار كمى از چيزى است. پس كاملاً قابل درك خواهد بود كه بگوييم سادگى از اصلى‎ترين نكات اين سبك است. هر چند ظاهراً درست كردن استايلى كه شعار اصلى آن سادگى است به نظر راحت بيايد اما اتفاقاً درست كردن اين استايل در عين سادگى از قواعد خاصى پيروى می‎كند كه در صورت عدم رعايت آنها ممكن است ديگر مفهوم مينيمالى در كار نباشد.

 

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید


فشن در ايران حدوداً نو پا است و مرز بين سبك‎ها خيلى باريك است و گاهی نيز استايل‌هاى مختلف را به نام‌هاى اشتباهى می‌شناسند و با دانشى كلى از يك استايل و در نتيجه؛ استفاده نادرست از آرتيكل‌هاى لباس و اكسسورى، استايلى می‌سازند كه عموماً بى‌ربط به استايل مادر است. استايل مينيمال نيز همانطور كه گفته شد هنوز به درستى در كشورمان جا نيفتاده است، پس براى ساختن اين استايل بايد بسيار دقت و ريزنگرى به خرج داد.


شعار اصلى اين استايل “keep it simple” يا "ساده نگهش دار" است.


انتخاب اشكال ساده در پوشش و استفاده از حداقل رنگ يا به طور كلى مينيمم يا كمترين، در تمامى آرتيكل‎هاى پوشش شما بايد ديده شود.

 

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید


در استايل مينيمال شما بايد به بيان عاميانه "get back to basics" يا "به اصول اوليه بازگرديد" توجه داشته باشيد؛ به صورتى كه استفاده از هر نوع اكسسورى يا آرتيكل شاد و با طرح‎هاى شلوغ جايز نيست.


يكى از اصلى‌ترين نكات براى ساخت اين استايل، توجه به فرم كلى لباس يا همان سيلوئت(silhouettes) لباس است.


سيلوئت‌هاى مناسب براى اين سبك شامل:


‏- box cut كه لباس در كل گشاد است و مقدارى ريزش دارد و اين فرم معمولا قابل استفاده براى بالا تنه مانند پليور يا بلوز است.


-  براى پيراهن و دامن فرم A-line بسيار مناسب است كه يعنى از كمر به پايين گشاد ميشود و ريزش پيدا می‎كند. 


-  فرم بعدى كه براى شلوار كاربرد دارد فرم straight است كه همانطور كه از اسمش مشخص است بايد صاف و راسته باشد.

 

سعى كنيد از آيتم هايى استفاده كنيد كه بدون امبرودرى(embroidery)، هرگونه چين يا ruffle و در كل بدون تزئينات اضافى باشد.

 

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید


يكى ديگر از نكاتى كه بايد توجه خاصى به آن داشته باشيد اين است كه در اين استايل، بايد از هرگونه رنگ اضافى خلاص شويد و از رنگ‎هاى خنثى مانند سفيد، كرم، سياه، بژ و ...استفاده كنيد. اما اگر شما طرفدار پر و پا قرص رنگ هستيد و در عين حال بسيار علاقه‌مند به اين استايل، می‌توانيد از هر رنگ، تناژ پاستلى يا كمرنگ‌ترين بيس را انتخاب كرده و با رنگ‌هايى با پايه خنثى مانند جين مشكى سنگ شور يا شلوار گشاد مشكى يا حتى سفيد ست كنيد.


در كل با داشتن اين استايل شما ميتوانيد در عين سادگى، بى اندازه شيك باشيد و همچنين اين استايل جزو استايل‌هاى پرطرفدار در دنياى فشن جهانى است.

 

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید


در مورد كفش در اين استايل شما از كتونى‌هاى سفيد يا صندل‌‎هاى بدون تزئین يا حتى كفش‌هاى پاشنه بلند ساده می‌توانيد استفاده كنيد. يكى از محبوب‎ترين مدل‎هاى پاشنه در اين استايل، پاشنه‎هاى چوبى هستند.


كت و outwear هم مانند لباس بايد به شكل صاف و راسته و ترجيحاً گشاد باشد كه فرم بدن ديده نشود.


در مورد اكسسورى نيز ترجيحاً همه چيز را ساده بگيريد و نهايتاً از جفت گوشواره‌اى كوچك و عينك دودى استفاده كنيد.

 

هرچیزی که باید از «استایل مینیمال» بدانید


در مورد كيف، شما می‌توانيد از كيف‎هاى كوچك يا بزرگ رو دوشى يا دستى همرنگ با بقيه استايل و در تناژ رنگى خنثى و بدون تزيينات، استفاده كنيد.


در مورد مو هم باز هم سادگى را رعايت كنيد و از استفاده تزيينات اضافى و اكسسورى‌هايى مانند كش و گيره و غيره صرف نظر كنيد و با موهاى natural و طبيعى، خود را با سادگى و زيبايى استايل مينيمال هماهنگ كنيد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی