تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به بررسی استایل گوتیک می‌پردازد؛

استایل سیاه‌پوشان مرموز

News Image Lead

با گذر زمان و تغییر ایده  اصلى فرهنگ گوتیک، این سبک هم از لحاظ فشن و هم از لحاظ لایف استایل، شاخه‌هاى زیادى پیدا کرد. البته قابل ذکر است که گاهى افراد فقط به دلیل علاقه به قسمتى از مدل لباس یا حتى رنگ بسیار بکار رفته در آن و بدون توجه به ایده اصلى و خواستگاه آن، استایلى را انتخاب می‌کنند.

کد خبر: ۲۲۱۰۹
۱۴:۰۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ صدف بهرامی‌راد: استايل گوتيك از فرهنگ گوتيك و سبکی از موسيقى، الهام گرفته است. شايد بتوان گفت استایل گوتیک، جزء استايل‌هايى است كه هركسى به دنبال آن نمی‌رود و حتى در ايران نيز طرفداران زيادى ندارد. البته با بررسى خواستگاه این استایل می‌توان قاطعانه گفت كه استایل گوتیک، نقاط مشترك زيادى با فرهنگ ايرانيان ندارد.

 

خرده فرهنگ يا subculture گوتيك در دهه  ٨٠ ميلادى در انگلستان تحت تاثير ژانر موسيقى gothic rock و post punk پديد آمد.


گوتيك لايف استايل نيز  مانند بسيارى از سبك‌هاى استایل كه مستقیماً از موسيقى الهام گرفته شده‌اند و توسط گروه هاى موسيقى و تبليغاتشان به معروفيت رسيدند؛ بدين صورت و به يارى بندهايى نظير Siouxsie and the Banshees, The Cure, Joy Division و Bauhaus به شهرت رسيد.

 

سیاه‌پوشان مرموز

 

گوتيك‌ها در زمان پيدايش سبکشان حرف‌هاى زيادى براى گفتن داشتند. دهه ٧٠ ميلادى فرهنگ گوتيك به مقابله با سنت‌های نابرابرى جنسيتى در انگلستان پرداخت و عوام را به انجام فعاليت‌هاى عجيب و خارج از نرم جامعه كه فارغ از جنسيت بود دعوت كرد. براى مثال در استايل گوتيك، مردها خود را آرايش می‌كنند و از پوشش‌هاى زنانه استفاده می‌كنند. هر چند كه به نظر می‌رسد در اين فرهنگ فقط به آقايان توصيه می‌شود كه از ظاهر مردانگى خارج شوند و خانم‌ها همچنان ظاهر زنانه خود را حفظ می‌كنند. در اصل تفكر گات‌گاها بسيار خشن و بيرحم می‌شود و اعضاى خود را به خودآزارى و ديگر فعاليت‌هاى ناسالم براى بيشتر ديده شدن دعوت می‌كند. اما با گذشت زمان تفكرات اصلى اين فرهنگ ضد كليسايى و خشن تغيير كرد و در كل به اسمى تجارى در صنعت مد و استايلينگ تبديل شد.

 

سیاه‌پوشان مرموز

بعد از تبليغ اين لايف استايل، نوبت به رواج فشن استايل آن بود كه اصل آن تحت تاثير فيلم‌هاى ترسناك و خون آشامى و ادبيات گوتيك قرن ١٩ هم بود.


گوتيك‌ها به دليل تاثيرى كه از فيلم‌هاى ترسناك مانند خون آشام‌ها و موجودات ترسناكی که در شب از محل امن خود به بيرون ميخزيدند گرفته بودند براى خود ظاهرى ترسناك  با لباس‌هاى سياه كه در شب توجه كمترى جلب كنند اتخاذ كردند. اين استايل در اصل از استايل‌هاى punk ،new romantic و سبك لباس پوشيدن زمان ويكتوريايى و ادواردين(Belle Époque) يا تلفيق آنها الهام می‌گيرد.

 

سیاه‌پوشان مرموز

 

در بيشتر حاميان اين استايل، صورت‌هاى سفيد درست شده با آرايش، موهاى مشكى، رژ لب مشكى و لباس‌هاى مشكى مشاهده می‌شود. همچنین با تمركز به تيره بودن فضاى القا شده به اطرافيان، حداكثر از آرايش‌هاى تيره و ترسناك استفاده می‌شود.


با گذر زمان و تغيير ايده اصلى فرهنگ گوتيك، اين سبك هم از لحاظ فشن و هم از لحاظ لايف استايل، شاخه‌هاى زيادى پيدا كرد. البته قابل ذكر است كه گاهى افراد فقط به دليل علاقه به قسمتى از مدل لباس يا حتى رنگ بسيار بكار رفته در آن، استايلى را انتخاب می‌كنند و بدون توجه به ايده اصلى و خواستگاه آن. عموما اين استايل را با heavy metal fashion و emo fashion اشتباه می‌گيرند كه در ادامه مقدارى از قسمت‌هاى لباس كه براى گوتيك فشن لازم هست را ذكر مي كنيم.

 

سیاه‌پوشان مرموز

در كل براى داشتن اين استايل به دليل بالا بودن تنوع شاخه‌هاى مختلف، يا می‌توان از لباس‌هاى پرچين ويكتوريايى زنانه يا دامن‌هاى كوتاه و ديگر قطعات لباس‌هاى زنانه با رنگ‌هاى تناژ قرمز و مشكى و سبك ادواردين استفاده كرد يا مدرن و بروزتر شده و لوازم چرم مانند كت و شلوار و غيره را به ليست خود اضافه نمود. جوراب شلوارى‌هاى مشكى و لونه زنبورى نيز انتخاب مناسبى هستند. تيشرت‌هاى گرافيكى مشكى با لباس‎هاى آستين بلند راه راه مشكى و سفيد زير آنها نيز در اين استايل بسيار ديده می‌شود. در انتخاب كفش نيز بهتر است سراغ بوت‌هاى بلند يا كامبت‌بوت‌ها رفت. طرح‌هاى تارتان و چهارخونه مشكى قرمز نيز به كرات در اين استايل ديده می‌شود.

 

سیاه‌پوشان مرموز

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
عالى بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی