تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
"دیدارنیوز" به بررسی استایل شیک می‌پردازد؛

«شیک»؛ استایلی با سادگی و شیک پوشی منحصر بفرد

News Image Lead

بسیارى از سلبریتى‌هاى خارجى تمایل زیادى به این استایل دارند، چون این استایل، شیک و در عین حال ساده‌پوشى آن‌ها را نشان می‌دهد. شاید به خودتان بگویید که این سبک، تفاوت چندانى با سبک کلاسیک ندارد، چون مانند سبک کلاسیک از لباس‌هاى ساده ولى کاملا سطح بالا استفاده می‌شود. درست است که این استایل کلاس فوق العاده‌اى دارد ولى همزمان راحتى در آن نسبت به سبک کلاسیک به چشم می‌خورد.

کد خبر: ۲۵۲۴۰
۱۱:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ صدف بهرامی‌راد:  chic يا شيك كلمه‌اى فرانسوى و بسيار پركاربرد در حوزه فشن است و به معناى استايليش بودن آرتيكل(article)  يا قطعه‌اى از لباس يا حتى تمام استايل يک شخص است، ولى زمانى كه كليدى‌ترين لغت در بيان زيبايى يک استايل، خود تبديل به نوعى پوشش می‌شود بايد با دقت و ريزنگرى بيشترى به موضوع پرداخته شود. البته بايد دقت شود كه لغت شيک را می‌توان به آخر تمامى استايل‌ها اضافه كرد ولى استايل شيک به تنهايى موضوع متفاوتى را دنبال می‌كند.

 

استایل شیک

 

«استايل شيک». حتى با اسم اين استايل می‌توانيد حدس بزنيد كه اين بار می‌خواهيم درباره استايلى بسيار ترندى و ليدى لايك(lady like)  صحبت كنيم. اين استايل و استايل‌هاى مشابه، معمولا زياد مد و ترند نمی‌شوند و به خاطر ظاهر كلاسیک و شیک و سطح بالاى خود، هميشه در بين طرفداران خود محبوب هستند.

 

در اين استايل، معمولا شما سادگى و مد روز بودن را كاملا حس می‌كنيد. طرفداران اين استايل معمولا وقت زيادى براى اثبات آگاهى خود در حوزه فشن صرف نمی‌كنند، بلكه با سادگى و شيک‌‌پوشى خود، كلاس و شخصيت و مد روز بودن را نشان می‌دهند. معمولاً اين سبک بين خانم‌هاى بالاى ٢٥ سال جذاب‌تر و پرطرفدارتر است.

 

استایل شیک

 

اين سبک، وجوه مشترک زيادى با سبک مينيمال دارد و بيشتر لباس‌هايى كه در سبک مينيمال استفاده می‌شوند در اين استايل نيز با پيچيدگى كمتر به چشم می‌خورند. در اين استايل، ظرافت هوشمندانه‌اى در انتخاب جزئیات لباس به چشم می‌خورد. اين جمله بدين معناست كه مانند بسيارى از استايل‌هاى ديگر كه تماماً خلاقيت و خاص بودن در آنها ديده می‌شود در اين سبک معمولا خلاقيت در جزئيات قطعات لباس يا حتى اكسسورى‌ها به چشم می‌خورد.

 

همانطور كه در قبل نيز گفته شد فشن تأثير مستقيمى از سبک زندگى، فرهنگ و مسائل سياسى و اجتماعى می‌گيرد و تمامى فاكتورهاى گفته شده و بسيارى فاكتورهاى ديگر كاملاً در به وجود آمدن يک استايل دخيل هستند. در اينجا نيز بايد گفته شود استايل شيک كاملا از سبک زندگى مدرن الهام گرفته است و ايدئولوژى اصلى آن زندگى به روز و مد روز بودن و حتى نسبتا سطح بالا و لوكس زندگى كردن است.

 

استایل شیک

 

بسيارى از سلبريتى‌هاى خارجى، تمايل زيادى به اين استايل دارند چون اين استايل، شيک و در عين حال ساده‌پوشى آنها را نشان می‌دهد.شايد به خودتان بگوييد كه اين سبک، تفاوت چندانى با سبک كلاسيک ندارد چون مانند سبک كلاسيک از لباس‌هاى ساده ولى كاملا سطح بالا استفاده می‌شود. درست است كه اين استايل كلاس فوق العاده‌اى دارد ولى همزمان راحتى در آن نسبت به سبک كلاسيک به چشم می‌خورد.

 

دنيا مدام در حال تغيير است و استايل كلاسيک نيز روند به روز شدن را طى كرد و باعث بوجود آمدن استايل شيک شد كه از لحاظ زيبايى و اصالت مانند كلاسيک است، ولى تفاوت بزرگ آن در مدرن شدن اين اصالت است. تفاوت اين گفته را در بسيارى از لباس‌هاى كيت ميدلتون و مگان ماركل به راحتى می‌توانيد مشاهده كنيد. يكى كلاسيک و ديگرى مدرن ولى هر دو شيك و به روز هستند.

 

استایل شیک

 

از جمله بزرگترين طرفداران اين استايل نيز می‌توان به آنجلينا جولى (angelina jolie)، ويكتوريا بكهام (victoria beckham)  و جكى كندى( Jackie Kennedy)  اشاره كرد. استايل شيک به پوشيدن مجموعه لباس‌هاى تک رنگ و مونوكروماتيک(monochromatic) مشهور است.

 

شعار اين استايل، عبارت است از: «او از خود قدرت را ساطع می‌كند و احساس بدوى فشن را دارد». در اين استايل شما معمولا بايد از رنگ‌هاى سفيد، سياه يا خنثى استفاده كنيد و رنگ‌هاى جيغتر را براى اكسسورى، كيف و كفش يا حتى آرايش خود مانند يک رژ قرمز نگه داريد. در كمد يک طرفدار استايل شيک، اكسسورى‌هايى با اشكال مدرن، براق و ‏of-the-moment  مشاهده می‌كنيد.

 

استایل شیک

 

يک پيراهن ساده سياه و همچنين يک پيراهن ساده سفيد از ملزومات اين استايل است. البته می‌توانيد به جاى اكسسورى‌هاى آوانگارد(avanat-garde) از جزييات آوانگارد و عجيب در قسمت‌هايى از لباس خود مانند يقه يا آستين نيز استفاده كنيد. در پالتو، كت و outerwearها می‌توانيد خلاقيت خود را نسبتاً بروز دهيد يعنى لايه‌رويى لباس جايى است كه دستتان براى ماجراجويى نسبتاً بازتر است. مثلاً می‌توانيد از كت‌هايى با طرح تارتان يا چهارخانه استفاده كنيد.

 

همچنان كه در بالاتر نيز گفته شد شما از اكسسورى‌هاى مينيمال مانند چوكرها نيز می‌توانيد استفاده كنيد. معمولاً بهتر است از كفش‌هاى پاشنه بلند در اين استايل استفاده كنيد ولى از كفش‌هاى تخت و كتانى نيز می‌توانيد استفاده كنيد. فقط توجه كنيد كه خيلى ظاهرتان اسپرت نشود.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی