تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
"دیدارنیوز" به بررسی استایل بوهو می‌پردازد؛

«بوهو»؛ استایلی از جنس هنر

News Image Lead

فشن استایل «بوهو» یا «بوهمین» تلفیقى از سبک‎هاى کژوال (casual)، هیپى (hippie)، اتنیک (ethnic) و وینتج (vintage) است. این استایل شامل لباس‎هایى غالباً گشاد و رنگى است. همچنین این استایل در فصل تابستان پرطرفدارتر از فصول دیگر است. در این استایل، شما باید از لباس‎هایى با پارچه‎هاى پرطرح و شلوغ و رنگى استفاده کنید، پیراهن‎هایى پر از پلیسه یا دامن‌هاى بلند چین چینى و پیلى دار.

کد خبر: ۲۴۰۰۲
۱۳:۰۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ صدف بهرامی‌راد: شايد بتوان گفت استايل bohemian يا boho يا boho-chic يكى از محبوب‎ترين‌ها در ميان جوانان و حتى مقدارى از بزرگسالان ايرانى است، در حالى كه بيشتر مخاطبين اين پوشش حتى اسم استايل خود را نمى‌دانند و آنرا به طور كلى هنرى يا artsy خطاب می‌كنند.

 

استایلی از جنس هنر

 

استايل هنرى يا آرتسى(artsy) استايلى است كه شخص با خلاقيت خود آن را می‌سازد. در اين سبك، سعى می‌شود تا حد امكان از ترندهاى مرسوم پرهيز شود و پوششى تازه و ترجيحاً شاد ساخته شود. در كل، اين استايل توجه بسيارى را به خريد اكسسورى يا لباس‌هاى دست‎ساز و به اصطلاح، هندى كرفت(handy craft) جلب می‌کند.


زيبايى اين استايل در اين است كه هر شخصى اين استايل را براى خود انتخاب كرده، می‌تواند از لحاظ پوشش با ديگر مخاطبين آن متفاوت باشد. به تعبير ديگر، استايلى با آزادى كامل و تنوع در ساختن آن است.

 

استایلی از جنس هنر


با توضيحات داده شده شايد واقعا بتوان گفت استايل بوهو يك استايل آرتسى است. با مقدارى توجه به تاريخچه استايل بوهو پى می‌بريم افرادى كه در ابتدا اين استايل را رواج دادند خود جزو طبقه هنرمندان و نويسندگان بودند.


استايل بوهمين بعد از انقلاب كبير فرانسه به عنوان استايلى ضد فرهنگ يا مبارز با فرهنگ در فرانسه پديد آمد. در اصل اين استايل به دليل فقر بسيار زيادى كه بعد از انقلاب گريبانگير قشر هنرمند و آرتيست‌ها شده بود، بوجود آمد و دليل آن نيز به عدم حمايت قشر مرفه از هنر آنها مانند گذشته بود.

 

استایلی از جنس هنر

 

 

بسيارى از اين هنرمندان ناچاراً شروع به زندگى مانند كوچگران يا ژيپسى ها(gypsy) كه زندگى ثابتى و محل استقرار مشخصى ندارند، كردند. آنها لباس‎هاى ارزان، دست دوم بسيار به دور از مد و حتى پاره به تن می‌كردند و زندگى بسيار فقيرانه‎اى داشتند.


اين هنرمندان عاقبت شروع به ساخت وسايل‎ دست‎سازى(handy crafts) كردند كه سبك زندگى فعلى آنها را به خوبى نمايش دهد. خود و زندگى خود را به هنر تبديل كردند و اينجا بود كه براى اولين بار استفاده و پوشيدن سبك بوهمين آغاز شد.


با گذر زمان، مردم با اين سبك آشنا شدند و شروع به استفاده از آن كردند و ديگر نشانى از شروع و مبدا اين استايل كه از فقر به پا خواسته بود بجا نماند بلكه تبديل به ترندى شد كه هم اكنون نيز سرتاسر جهان طرفداران خاص خود را دارد و برندهايى نيز وجود دارند كه در اين سبك، توليد انبوه دارند. با گذر زمان حتى می‌توان گفت اين سبك و اكسسورى‌هاى ساخته شده از فقر به قدرى مورد توجه قرار گرفت كه روز به روز بيشتر به كالاهاى تجارى تبديل شدند و ارزش و طبيعتاً قيمت آنها نيز به سرعت افزايش پيدا كرد.

 

استایلی از جنس هنر
در بسيارى از كشورها هنوز گروه‎هاى جيپسى(gypsy) وجود دارند كه اين سبك زندگى فقيرانه و هنرى‌مآبانه را براى خود برگزيدند و بدين شكل زندگى می‌كنند. آنها هنوز از سبك بوهو در لباس پوشيدن خود استفاده می‌كنند و روش گذشتگان را در پيش گرفته‌اند. بسيارى از آنها هنوز هندى كرفت هايى زيبا مي سازند و با سفر از شهرى به شهر ديگر آنها را به بومى‌ها می‌فروشند.


فشن استايل بوهمين تلفيقى از سبك‎هاى كژوال(casual)، هيپى(hippie)، اتنيك(ethnic) و وينتج(vintage) است. اين استايل شامل لباس‎هايى غالباً گشاد و رنگى است. همچنين اين استايل در فصل تابستان پرطرفدارتر از فصول ديگر است. در اين استايل شما بايد از لباس‎هايى با پارچه‎هاى پرطرح و شلوغ و رنگى استفاده كنيد، پيراهن‎هايى پر از پليسه يا دامن‌هاى بلند چين چينى و پيلى دار.


شما همچنين می‌توانيد با پوشيدن لباس‎هايى با طرح‌هاى مليله دوزى و امبرودرى (embroidery) پوشش خود را زيباتر كنيد. همچنين در اين استايل از اكسسورى‎هاى بزرگ و رنگى و حتى چوبى زياد استفاده می‌شود. براى كفش نيز شما می‌توانيد از صندل، بوت و نيم‌بوت و كفش‌هاى باله استفاده كنيد.


از سوی دیگر، در اين استايل معمولا موها بلند و طبيعى هستند كه با هدبند(headband) يا تل‌سرهاى پهن پارچه‌اى در جلوى سر موهايشان را تزيين می‌كنند. كلاه‌هاى سبك جيپسى و بوهو نيز بسيار كاربردى هستند.

 

استایلی از جنس هنر

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
دوسش داشتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
خيلى خيلى جالب بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی