تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به بررسی استایل پرپی می‌پردازد؛

در سبک preppy یا preppie چگونه باید لباس پوشید؟

News Image Lead

خرده فرهنگ پرپ به طرفداران خود پیشنهاد می‌کند که حتما همیشه مرتب و تمیز و نسبتاً شق و رق در اجتماع حضور پیدا کنند. در اصل، این سبک لباس پوشیدن مانند فرم لباس مدرسه دانش آموزان مدارس خارجى است؛ براى همین هم باید همیشه مرتب و آنکارد باشند.

کد خبر: ۲۳۵۴۶
۱۱:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ صدف‌ بهرامی‌راد: در این معرفی، ما به بررسى استايل كلاسيك «پرپى» كه در ايران نيز زياد شناخته شده نيست می‌پردازيم.

خاستگاه خرده فرهنگ پرپ به شمال آمريكا برمی‌گردد. در شمال آمريكا مدارس خصوصى براى قشر مرفه جامعه وجود دارد كه به آنها مدارس پرپ يا prepp schools می‌گويند و جوانان پولدارى كه در اين مدارس تحصيل می‌كردند با استايل خاص و كلاسيكى در اجتماع حضور پيدا می‌یافتند كه به مرور استايلى با شناسنامه پرپ به وجود آمد.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

مادر اين نوع سبک پوشش، استايل ivy league است كه پيدايش آن به دهه ١٩ ميلادى (١٩١٢) برمی‌گردد و اين استايل تا ١٩٥٠ ميلادى پيشرفت چشمگيرى داشت. در حقیقت می‌توان به نحوى گفت كه استايل پرپى به تكامل رسيده استايل ivy league است.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

بايد توجه داشت كه اين استايل، خود نمايانگر لباس‎هاى برند و بسيار گران قيمت است كه شايد هر طبقه اجتماعى توان خريد اين گونه لباس‎ها را نداشته باشد. هرچند در دنياى امروز و با جهانى شدن فشن، شما می‌توانيد به راحتى با پرداخت هزينه‎هاى متوسط، لباس‌هاى اين استايل را خريدارى كرده و يك استايل كلاسيك و پرپى براى خود بسازيد، ولى قطعاً از لحاظ فرهنگى می‌توان گفت اين استايل جايى در ميان جوانان ايرانى ندارد، با اين حال فشن قابل استفاده براى تمامى طرفدارانش است.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

خرده فرهنگ پرپ به طرفداران خود پيشنهاد می‌كند كه حتما هميشه مرتب و تميز و نسبتاً شق و رق در اجتماع حضور پيدا كنند. در اصل، اين سبك لباس پوشيدن مانند فرم لباس مدرسه دانش آموزان مدارس خارجى است؛ براى همين هم بايد هميشه مرتب و آنكارد باشند. نشان دادن اين كه شما از قواعد و قوانين در لباس پوشيدن پيروى می‌كنيد اهميت بسيارى دارد چون در مدارس پرپ، سختگيرى‌هاى بسيارى در حوزه فشن وجود دارد.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

اين استايل به استايل upper class يا وابسته به طبقه مرفه اجتماعى نيز شناخته می‌شود. يكى از نكات بسيار جالب درباره استايل پرپى تفاوت در زمان پيدايش آن در دنياى فشن زنان و مردان است. همانطور كه در بالاتر اشاره شد اين استايل در سال ١٩١٢ ميلادى وارد دنياى مردان و پسران طبقه مرفه شد و در سال ١٩٦٠ جاى خود را در دنياى فشن زنان پيدا كرد.

براى زنان، استايل پرپى در اوایل سال‌هاى ورودش توسط طراح‎هايى مانند perry ellis و oleg cassini به يكى از ترندهاى معروف آپركلس(upper class) تبديل شد. شايد بتوان گفت يكى از تاثيرگذارترين كالج‌هاى دخترانه در رواج اين استايل در اولین سال‌هاى ظهور این استایل Seven Sisters Colleges بود.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

در اين استايل معمولا از رنگ‌هاى بسيار شاد و رنگى رنگى استفاده نمى‌شود، برعكس به وفور از رنگ‌هاى پاستلى نظير آبى كمرنگ، صورتى و رنگ‌هايى مانند  قهوه‌اى، سرمه‌اى و نظير آنها  استفاده می‌شود.

دقت كنيد يكى از كليدى‌ترين نكات براى اين استايل، شوميزهاى زنانه و فيت با كت و شلوارهاى كژوال است. در فصل‌هاى سرد نيز با پوشيدن لباس‌هاى كاموايى كه از لحاظ تناژ رنگى، هماهنگى با بقيه استايل داشته باشد به روى شوميز ميتوان اين استايل را براى خود ساخت. شايد يكى از آرتيكل‌هاى پركاربرد در اين استايل، كت‌هاى تنگ و مقدارى گشاد است. جوراب‎هاى رنگى بلند يا جوراب شلوارى‌هاى رنگى با دامن‌هاى كوتاه نيز بسيار پركاربرد هستند.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

 

درباره كفش نيز معمولاً از كفش هاى پاشنه تخت يا سه سانت و كفش‌هاى سبك كلاسيك مردانه استفاده می‌شود. اكسسورى‌هايى نظير گوشواره‌ها و گردبندهاى مرواريد ظريف نيز بسيار پركاربرد هستند. كمربند‌هاى باريك با سگك‌هاى كوچك چرمى نيز انتخاب مناسبى هستند. كلاً در اين سبك از شلوغى و استفاده همزمان چند اكسسورى با هم بهتر است بپرهيزيد. درباره كيف نيز شما ميتوانيد هم از كوله‌هاى كوچك چرمى يا كيف‌هاى با بند نسبتا بلند استفاده كنيد.

 

در سبک preppy یا preppie چه شکل لباسی باید پوشید؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
جالب بود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی