تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ویدئو/ مژگان خانلو: پیش‌بینی فروش نفت برای سال آینده یک میلیون بشکه در روز با نفت ۵۰ دلار است

پیش‌بینی فروش نفت برای سال آینده با حدود یک میلیون بشکه در روز با نفت ۵۰ دلار است. شما مستحضرید الان میانگین فروش نفت مان از ابتدای سال تا الان ـ که حدود هشت ماه است ـ بالای ۶۳ دلار بوده است. اینکه ما ترکیب یک میلیون بشکه با ۵۰ دلار را در نظر گرفتیم برای این است که در میزان فروش کمتر، بتوانیم موفق شویم، ضمن اینکه تمام تلاشش را مجموعه نظام برای استفاده از این ظرفیت انجام می‌دهد.

کد خبر: ۴۷۳۲۱
۱۲:۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ مژگان خانلو سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز به میزان مشخص شده فروش نفت و درآمد حاصل از آن در بودجه سال آتی اشاره کرد و گفت: «پیش‌بینی فروش نفت برای سال آینده با حدود یک میلیون بشکه در روز با نفت ۵۰ دلار است. شما مستحضرید الان میانگین فروش نفت مان از ابتدای سال تا الان ـ که حدود هشت ماه است ـ بالای ۶۳ دلار بوده است. اینکه ما ترکیب یک میلیون بشکه با ۵۰ دلار را در نظر گرفتیم برای این است که در میزان فروش کمتر، بتوانیم موفق شویم، ضمن اینکه تمام تلاشش را مجموعه نظام برای استفاده از این ظرفیت انجام می‌دهد. این که ما تحریم شدیم و اجازه فروش نفت مستقیم به ما داده نمی‌شود پس ما هم هیچ فعالیتی انجام ندهیم و هیچ واکنشی نشان ندهیم؟!
 
به هر حال همانطور که ما تحت فشار تحریم‌ها هستیم قطعاً شریک‌های تجاری آمریکا هم زیر همین فشار قرار دارند. آن‌ها هم در مبادلاتی که بخواهند با ایران انجام دهند قطعاً مورد مؤاخذه قرار می‌گیرند و فشار‌های تحریمی بر آن‌ها هم به نوعی حاکم است. اما آن‌ها همچنین نمی‌خواهند فروش را از دست بدهند و به هر حال سالیان سال مشتری نفت ایران بودند. ضمن این که نفت ایران ویژگی‌هایی دارد که به راحتی قابل جایگزینی با سایر کشور‌ها نیست. اینکه بگوییم ما را تحریم کردند آن‌ها می‌روند از جای دیگری خرید می‌کنند، ویژگی‌های نفتی کشور ما به گونه‌ای است که خیلی از مشتری‌های ما هنوز نتوانسته‌اند به راحتی نفت عربستان و نفت عراق را جایگزین نفت ایران کنند لذا برای آن‌ها هم مهم است که از قِبَل این سرمایه‌گذاری‌هایی که برای استفاده از این نفت داشتند تلاش کنند که به هر طریقی شده بتوانند حداکثر استفاده را از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بکنند و حداکثر خرید را بتوانند از کشور ما به هر طریق داشته باشند.»
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی