تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ویدئو/ عبدالرضا داوری: احمدی نژاد مخالف حصر، محدودیت و توقیف بود

محمود احمدی نژاد در جلسه شورای عالی امنیت ملی با مصوبه حصر در ۲۶ بهمن ۸۹ آن جا مخالفت کردند که این کار اشتباه است؛ و دلایلشان را هم گفتند که این نوع برخورد با آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد اشتباه است. ایشان به عنوان رئیس جمهور خیلی پیگیری کردند. در برخی از موارد مثل روزنامه شرق که توقیف شد، ایشان وزیر را مورد اعتراض قرار دادند.

کد خبر: ۳۵۷۰۶
۱۴:۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ عبدالرضا داوری در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با دیدارنیوز به تلاش احمدی نژاد برای مقابله با روندی که منجر به محدودیت در آزادی افراد و رسانه ها می شد اشاره کرد و اظهار داشت: «رئیس جمهور در روند انتخابات نقشی ندارد. همیشه همینطور است؛ بنابراین مخاطب آقای کروبی و موسوی در اعتراضشان به آقای احمدی‌نژاد نبود. در عین حال هم آقای احمدی‌نژاد در دوره‌های مختلف پیشنهادات مختلف دادند. از پیشنهاد عفو به زندانیان. خب ایشان رئیس جمهور بودند و خیلی از موضوعات را نمی‌توانستند رسانه‌ای کنند. اما ایشان در جلسه شورای عالی امنیت ملی با مصوبه حصر در ۲۶ بهمن ۸۹ آن جا مخالفت کردند که این کار اشتباه است؛ و دلایلشان را هم گفتند که این نوع برخورد با آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد اشتباه است. ایشان به عنوان رئیس جمهور خیلی پیگیری کردند. در برخی از موارد مثل روزنامه شرق که توقیف شد، ایشان وزیر را مورد اعتراض قرار دادند. منتهی هیئت نظارت بر مطبوعات اختیارش با دولت نیست و شما بهتر می‌دانید. هیئت نظارت بر مطبوعات یک هیئت فرا قوه‌ای است که مجلس هست و قوه قضائیه است که دو رأی هم دولت دارد که آقای احمدی‌نژاد به آقای حسینی تذکر دادند که چرا شما رأی مثبت دادید؟ من می‌توانم به طور مشخص بگویم از سال ۱۳۸۸ به بعد این نوع کنش آقای احمدی‌نژاد بیشتر دیده شد. از حدود سال ۱۳۹۰ به بعد بیشتر دیده شد. منتهی اشکال این جا است که آقای احمدی‌نژاد را به صورت یک پازل از هم گسسته روایت می‌کنند. آقای احمدی‌نژاد در انتخابات نظام پزشکی سال ۱۳۹۱ ایستادگی کرد، منتهی قوه قضائیه انتخابات را تأیید کرد و ایشان آن مکانیسم انتخابات را قبول نداشت، پزشکان به ایشان نامه نوشتند و اعتراض کردند. در بحث کانون وکلا ایشان همین کار را کرد. در بحث خانه سینما ایشان همین کار را کرد و شما می‌توانید مراجعه کنید. وزیر وقت ارشاد دستور آقای احمدی‌نژاد را اجرا نکرد. همان زمان دانشجویان دانشگاه تهران در مورد آقای دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، به آقای احمدی‌نژاد طومار‌ها نوشتند. آقای احمدی‌نژاد چند بار به وزیرشان تذکر دادند. وزیرشان گفتند که از جایی دیگر اجازه نمی‌دهند من این را برکنار کنم. بار‌ها آقای احمدی نژاد دستور عزل آقای فرهاد رهبر را به خاطر اعتراض دانشجویان و اساتید داده بود. آقای دکتر دانشجو وزیر وقت، نمی‌توانست و از جای دیگری تحت فشار بود.»
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی