تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ویدئو/ عبدالرضا داوری: احمدی نژاد معتقد است در جهان فعلی، دین اصیل وجود ندارد

یکی از مسائلی که آقای احمدی‌نژاد به آن تأکید کردند و در نامه به پاپ آوردند یک نکته بسیار مهمی است که در جامعه فکری ما مغفول ماند. آقای احمدی‌نژاد به پاپ نوشتند که الان در جهان فعلی دین اصیلی وجود ندارد. چه کسی می‌تواند بگوید که دین اصیل الان در دست من است؟ نگاه آقای احمدی‌نژاد این است که در زمان غیبت امام زمان دین اصیل وجود ندارد. نه این که وجود ندارد، بلکه کسی نمی‌تواند ادعای این را داشته باشد که دین اصیل در دست او است؛ بنابراین وقتی دین اصیل دست کسی نیست، کسی نمی‌تواند خود را نماینده دین بنامد. باید تلاش شود که فهم‌های مختلفی از دین عرضه شود.

کد خبر: ۳۱۵۹۸
۱۰:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ عبدالرضا داوری در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با دیدارنیوز به مسیر دستیابی به دموکراسی از دیدگاه محمود احمدی نژاد اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی می‌گوید من جانشین پیامبر هستم، عامل دین در جهان هستم، سرم به عرش است، نماینده عرش در زمین هستم و سرم را روی عرش گذاشتم. پایم کجا است؟ پایم در چاه نفت است! یعنی از یک طرف خودم را به عرش منتسب کرده ام، از این طرف از زمین و منابعی که در زمین است. مسائل این دولت از دولت رانتیر خیلی بیشتر می‌شود. دولت رانتیر دیگر ادعای الوهیت و ادعای اتصال به جریان مذهبی و اعتقادی ندارد. برای همین این نظام از پاسخ گویی خارج می‌شود. چرا باید یک سیستمی به مردم پاسخگو باشد؟! سیستمی که می‌گوید من نماینده خدا هستم، زمین خدا هم دخل و خرج او را می‌دهد. چرا باید پاسخ گو باشد؟! اتفاقاً من معتقدم که ریشه پا نگرفتن دموکراسی در ایران این جا است. بخش مهمی از آن در دولت رانتیر که در دوره چهل ساله اخیر یک مبنای دیگری هم پیدا کرده و کار سخت‌تر شده است؛ بنابراین اعتقاد دارم در گام اول باید تلاش کنیم ارتباط دولت و حاکمیت با این منبع قطع شود و در اختیار مردم قرار بگیرد. چون حق مردم است. تفاوت آقای احمدی‌نژاد با جریانات اصلاح‌طلب و اصول‌گرا بر سر همین نظام مالکیت منابع است. شما این منابع را از دست دولت خارج کنید، بعد به دولت بگویید ما نمی‌توانیم بگوییم شما نماینده خدا هستید. چه کسی می‌تواند بگوید که فهم من از دین کامل‌ترین فهم است؟ یکی از مسائلی که آقای احمدی‌نژاد به آن تأکید کردند و در نامه به پاپ آوردند یک نکته بسیار مهمی است که در جامعه فکری ما مغفول ماند. آقای احمدی‌نژاد به پاپ نوشتند که الان در جهان فعلی دین اصیلی وجود ندارد. چه کسی می‌تواند بگوید که دین اصیل الان در دست من است؟ نگاه آقای احمدی‌نژاد این است که در زمان غیبت امام زمان دین اصیل وجود ندارد. نه این که وجود ندارد، بلکه کسی نمی‌تواند ادعای این را داشته باشد که دین اصیل در دست او است؛ بنابراین وقتی دین اصیل دست کسی نیست، کسی نمی‌تواند خود را نماینده دین بنامد. باید تلاش شود که فهم‌های مختلفی از دین عرضه شود و مردم بین آن‌ها انتخاب کرده و مسیری را برای حاکمیت خود انتخاب می‌کنند. مسیر دموکراسی در ایران از این جا باز می‌شود. من یک نکته مهمی به شما بگویم نگاه آقای احمدی‌نژاد به مقوله مهدویت تنها راهی است که در یک نظام شیعی می‌تواند راه دموکراسی را باز کند.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی