تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
"دیدارنیوز" نگاهی به بازگشت مدیران پرسپولیس از ترکیه با دست خالی دارد؛

«بی پولی» و آرزو‌های بزرگ پرسپولیس در استانبول

مذاکرات نمایندگان پرسپولیس با آلکساندر نوری، گابریل کالدرون، آنته چاچیچ، تاکیس لیمونس و در آخر ماسیمو کاررا که بخشی از آن هم به صورت زنده برای علاقمندان حوزه دیپلماسی ورزشی پخش می‌شد، نهایتا به توافق و امضای قرارداد منجر نشد و این طور که پیداست یک دلیل بسیار مهم دلیل نافرجام بودن این مذاکرات بوده است: «بی پولی».

کد خبر: ۲۸۴۲۰
۱۵:۴۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: سه عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که به هوای مذاکره و امضای قراداد با چند مربی، راهی ترکیه شده بودند بامداد امروز به تهران بازگشتند، در حالی که به نظر می‌رسد سوغات چندانی از این سفر با خود نیاورده اند. ایرج عرب، علی رغبتی و مهدی محمد نبی در شرایطی در استامبول به دیدار چند مربی فوتبال مشهور رفتند که برنامه سفر آن‌ها از سوی یک کانال تلگرامی لو رفته بود و مرحله به مرحله از کار آن‌ها نیز «پاپاراتزیوار» در رسانه‌ها مخابره می‌شد و حتی فیلم و عکس از دیدار آن‌ها نیز در لحظه، به سمع و نظر دنبال کنندگان می‌رسید.
 
 
ماموران ناکام ما در استامبولبی پولی و آرزو‌های بزرگ
 
مذاکرات نمایندگان پرسپولیس با آلکساندر نوری، گابریل کالدرون، آنته چاچیچ، تاکیس لیمونس و در آخر ماسیمو کاررا که بخشی از آن هم به صورت زنده برای علاقمندان حوزه دیپلماسی ورزشی پخش می‌شد، نهایتا به توافق و امضای قرارداد منجر نشد و این طور که پیداست یک دلیل بسیار مهم دلیل نافرجام بودن این مذاکرات بوده است: «بی پولی». احتمالا مدیران پرسپولیس تصور می‌کرده اند که با چانه زنی بسیار و استفاده از بزرگی نام و اعتبار باشگاه، می‌توانند تخفیف فراوانی بگیرند و نهایتا با یکی از این مربیان به توافق برسند، اما ظاهرا برنامه، طبق خواسته آن‌ها پیش نرفته است.

اینطور که پیداست آلکس نوری که زمانی حاضر بود به همراه یک دستیار با مبلغ کلی ۴۵۰ هزار دلار به تراکتور بیاید، به پرسپولیس پیش فاکتور ۸۰۰ هزار دلاری داده است، چاچیچ هم تقاضایی به مراتب بیشتر از برانکو داشته و حتی مربی یونانی یعنی جناب لیمونس هم یک قران از ۵۰۰ هزار یورو پایین نیامده است. عجیب‌تر از همه هم توئیتی بود که امروز خبرنگار ایتالیایی نگاشت که خبر از پیشنهاد ۲میلیون یورویی پرسپولیس به ماسیمو کاررا می‌داد؛ حال آنکه پرسپولیس این روز‌ها تا خرخره زیر بار بدهی است و به زحمت توانسته پول برانکو را جور کند که یک چهارم این پیشنهاد هم نیست!

چیزی که بیشتر به واقعیت نزدیک است، این است که مدیران پرسپولیس از سفر به ترکیه طرفی نبسته اند و از طرفی با رسانه‌ای شدن سفر آن‌ها به ترکیه، بازار جهانی هم متوجه این موضوع شده و دلال‌های داخلی و واسطه‌های خارجی هم خود را به استانبول رساندند تا شاید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند. به نظر می‌آید نیاز و تقاضای پرسپولیس، باعث افزایش قیمت شده و ضرب و تقسیم آن با نرخ ارز امروز، دود از کله مدیریت باشگاه بلند کرده است.

عجیب است که مدیران پرسپولیس حتی نتوانستند سفر خود را مخفی نگه دارند و یحتمل یکی از عوامل باشگاه، ریز اطلاعات برنامه سفر و هتل محل ملاقات را به رسانه‌ها داده است و سه نماینده باشگاه نیز نخواستند یا نتوانستند مذاکراتشان را در استانبول از نظر اغیار، مخفی نگه دارند. یعنی یک رستوران یا لانج وی آی پی در استانبول درندشت، پیدا نمی‌شد؟!

به هر صورت اتفاقی که در استانبول افتاد بیشتر نشان دهنده این بود که اعضای هیات مدیره و مدیر عامل باشگاه، متخصص مذاکره با مربیان خارجی نامدار نیستند و نتوانستند این گرگ‌های بالان دیده را رام کنند. از طرفی در میان مربیان داخلی هم هنوز گزینه تمام و کمالی پیدا نشده که نظر مدیریت باشگاه را به خود جلب کند. یحیی که در مشهد ماندنی است و علی دایی هم ظاهرا راهی عمان می‌شود تا اولین آزمون خارجی اش را تجربه کند. قطبی و علی کریمی و کریم باقری هم که فعلا در هواخوری به سر می‌برند. ظاهرا بحران در نیمکت پرسپولیس جدی است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی