تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
"دیدارنیوز" گزینه‌های نیمکت پرسپولیس بعد از برانکو را بررسی می‌کند؛

از شهریار و امپراطور تا جادوگر؛ جایگزین برانکو کیست؟

اعضای هیات مدیره و کادر فنی پرسپولیس در ۲۴ ساعت گذشته موارد و اشخاص متعددی را به عنوان جانشین بالقوه برانکو پیشنهاد کرده و مورد بررسی قرار داده اند و ظاهرا هم گزینه خارجی مطرح است و هم نام‌های داخلی. البته با توجه به شرایط حساس امروز به نظر می‌آید بخت گزینه داخلی بیشتر باشد.

کد خبر: ۲۷۷۷۳
۱۵:۴۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: کمی بعد از آنکه نامه درخواست برانکو مبنی بر فسخ قرارداد با پرسپولیس منتشر شد، تعدادی از هواداران با رسانه‌ها خصوصا رسانه های هوادار باشگاه تماس گرفتند و هق هق کنان ناراحتی خود را از اینکه دیگر پروفسور در کنار تیم محبوبشان نیست ابراز کردند. به هر حال پس از سه سال موفقیت آمیز، خداحافظی با این مربی برای هواداران سخت و آزاردهنده است؛ خاصه آنکه برانکو از راه دور برای سرخ‌ها دست تکان داد و وداع کرد.
 

از شهریار و امپراطور تا جادوگر
 
 
در عین حال ناراحتی هواداران از رفتار غیرحرفه‌ای مدیریت باشگاه نیز کم نیست. مدیران باشگاه در چند روز اخیر؛ چه در گفتار و چه در کردار به گونه‌ای عمل کردند که سرمربی را در خداحافظی نابهنگام مصمم کنند. جالب‌تر اینکه با وجود انتشار خبر قرارداد برانکو با باشگاه الاهلی عربستان، مدیران پرسپولیس همچنان منتظر بازگشت او به تهران هستند و حتی اعلام کرده اند که اگر برانکو تا چهارشنبه به تهران نیاید تصمیم مقتضی خواهند گرفت! در باطن البته این تصمیم مقتضی همین حالا در هیات مدیره در حال مزه مزه شدن است و قاعدتا باید در وهله نخست، جانشین مناسبی برای برانکو پیدا شود.
 
تاخیر جایز نیست
 
درست است که فعالیت فوتبالی در این روز‌ها در ایران نزدیک به صفر است، اما برای باشگاه‌های بزرگ، روز‌های پیش فصل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تکلیف باشگاه در حوزه جذب بازیکن و آماده سازی تیم روشن باشد؛ بنابراین باید به پرسپولیس حق داد که برای یافتن جایگزین برانکو عجله کند. اما پیدا کردن جانشین مناسب برای برانکو هم کار ساده‌ای نیست. باشگاه پرسپولیس در کانون توجه هواداران پرتعدادش قرار دارد و هر حرکت کوچک آن با واکنش طیف‌های مختلف اعم از پیشکسوتان و بازیکنان و حتی مسئولان مواجه می‌شود.

طبق اطلاعات به دست آمده، اعضای هیات مدیره و کادر فنی پرسپولیس در ۲۴ ساعت گذشته موارد و اشخاص متعددی را به عنوان جانشین بالقوه برانکو پیشنهاد کرده و مورد بررسی قرار داده اند و ظاهرا هم گزینه خارجی مطرح است و هم نام‌های داخلی. البته با توجه به شرایط حساس امروز به نظر می‌آید بخت گزینه داخلی بیشتر باشد.
 
دایی، یحیی یا قطبی؟
 
اداره فنی باشگاهی چون پرسپولیس نیازمند افراد خاصی است که در کنار توانایی‌های فنی، دارای اقتدار و اتوریته برای کاهش حواشی مضر هم باشند. ظاهرا نام‌های آشنایی چون علی دایی، یحیی گل محمدی و افشین قطبی در ذهن مدیران باشگاه پرسه می‌زنند.

گزینه اول یحیی است. گل محمدی که با باشگاه پدیده تمدید کرده علی الظاهر بندی در قراردادش گنجانده که در صورت دریافت پیشنهاد بهتر (چه پیشنهادی بهتر از پرسپولیس؟) می‌تواند با مشهدی‌ها ترک همکاری کند؛ بنابراین به لحاظ قانونی این ظرفیت برای گل محمدی وجود دارد که در صورت دریافت پیشنهاد از باشگاه سرخ ها، آن را پذیرفته و به باشگاه سابق خود بازگردد؛ البته اگر خودش بخواهد.

علی دایی هم از گزینه‌های پرسپولیس است و با توجه به این که در حال حاضر تیمی هم ندارد می‌توان انتخاب مناسبی باشد. البته شهریار در دوره قبلی که مربی پرسپولیس بود کشمکش دامنه داری با حمید رضا سیاسی داشت و ظاهرا مدیران باشگاه نسبت به این موضوع هنوز خاطره بدی در ذهن دارند.

افشین قطبی هم نام دیگری است که این روز‌ها در باشگاه پرسپولیس دهان به دهان چرخیده است. حتی خبر‌هایی شنیده شده که قطبی به بازیکنان فولاد هم گفته قرار است به پرسپولیس برود و بهتر است برخی از آن‌ها تا آن لحظه با باشگاه اهوازی تمدید نکنند. افشین قطبی البته در حال حاضر در ژاپن به سر می‌برد و ظاهرا هنوز باشگاه، رسما یا به صورت پنهان هم پیغامی برای او نفرستاده است.

اما سورپرایز هیات مدیره پرسپولیس اینجاست: علی کریمی! ظاهرا بعد از یک دوره مربیگری جادوگر در رشت حالا می‌توان تا حدی او را دارای تجربه مربیگری دانست. البته به نظر می‌آید منهای توانایی‌های فنی که می‌توان کمبود‌های آن را با دستیاران قوی پر کرد، حضور علی کریمی بر روی نیمکت پرسپولیس می‌تواند مثل سپری قوی برای دفع حملات بعدی و حواشی دردسرساز باشد. به هر حال وزن و شخصیت علی کریمی در پرسپولیس آنقدر بالاست که می‌تواند حتی مدیران باشگاه را هم یاری دهد. ظاهرا باید گزینه کریمی را جدی گرفت...

شاید از نگاه هواداران، گزینه‌های دیگری همچون کریم باقری یا مهدی مهدوی کیا هم برای هدایت پرسپولیس مناسب به نظر بیایند، اما اینطور که پیداست هیچ یک از این دو هنوز آمادگی لازم برای هدایت پرسپولیس را در خود نمی‌بینند.
 
یک گزینه خارجی
 
طبیعتا در شرایط فعلی، انتخاب گزینه داخلی برای سرمربی گری پرسپولیس آسانتر و کم خطرتر است، اما شنیده شده که در میان نام‌های مطرح شده، دراگان اسکوچیچ دیگر مربی کروات نیز قرار دارد. اسکوچیچ که تجربه هدایت چند تیم را در ایران دارد قبلا از سوی برانکو هم مورد تمجید قرار گرفته و به نظر می‌رسد یکی از آلترناتیو‌های همیشگی مربیان در لیگ برتر است. البته اسکوچیچ هم هنوز پیشنهادی دریافت نکرده است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی