تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نوشیدن آب کافی مانع نارسایی قلبی می‌شود

محققان انجمن کاردیولوژی اروپا دریافتند مصرف آب کافی در طول حیات موجب کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶۳۳۵
۰۹:۳۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

نوشیدن آب  نارسایی قلبی

دیدارنیوز ـ به گزارش ساینس، بر اساس این تحقیقات، نوشیدن آب کافی از بروز تغییرات در قلب که موجب نارسایی قلبی می‌شود، ممانعت می‌کند یا حداقل موجب کندی این نوع تغییرات می‌شود.

در این تحقیقات که با کمک ۱۵۷۹۲ داوطلب در یک بازه ۵۰ ساله انجام شد، میزان مصرف آب نوشیدنی داوطلبان و تعداد افرادی که در طول دوره نظارت دچار نارسایی قلبی شدند، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

برای این منظور از محققان میزان غلظت سرم سدیم که یک شاخص استاندارد و پایدار بوده و امکان ارزیابی میزان آب مصرفی شخص را در دوره‌های زمانی طولانی فراهم می‌کند، تحت نظر گرفتند. افزایش غلظت این سرم به معنای کمبود آب مصرفی و کاهش غلظت آن به معنای افزایش آب مصرفی شخص است.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد مصرف آب کافی در طول حیات موجب کاهش ریسک هیپرتروفی بطن چپ قلب شده و نارسایی را کاهش می‌دهد. در واقع به ازای هر یک میلی‌مول بر لیتر افزایش غلظت سرم سدیم، احتمال ابتلا به هیپرتروفی بطن چپ قلب و نارسایی قلبی به میزان ۱.۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

نارسایی قلبی یا نارسایی مزمن قلب زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی‌تواند جریان خون کافی در اختیار اعضای بدن قرار دهد. با توجه به شیوع چاقی و زندگی کم‌تحرک، تعداد افراد مبتلا به نارسایی قلبی رو به افزایش است و متخصصان همواره به دنبال استراتژی‌های جدید برای کاهش این عارضه هستند و بر ترک سیگار، مدیریت فشار خون، کاهش وزن و رژیم غذایی سالم تکیه دارند.

عوامل ویروسی، سمی، فشار خون و حمله قلبی می‌توانند منجر به نارسایی قلبی شوند. در نارسایی قلبی ماهیچه‌های قلب آسیب می‌بینند و به اصطلاح سلول‌ها می‌میرند. محققان همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش قابلیت بازسازی سلول‌های قلب هستند.

میزان مصرف مایعات توصیه شده، روزانه از ۱.۶ تا ۲.۱ لیتر برای زنان و ۲ تا ۳ لیتر برای مردان متفاوت است، اما نظرسنجی‌های جهانی نشان داده که بسیاری از افراد حتی به میزان حداقل این مقدار نیز آب نمی‌نوشند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشست سالانه انجمن کاردیولوژی اروپا ارائه شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی