تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

فواید نوشیدن آب برای داشتن قلب سالم

به گفته محققان، آبرسانی خوب ممکن است از تغییرات در قلب که منجر به بیماری قلبی می‌شود پیشگیری کرده یا روند آن را کُند نماید.

کد خبر: ۱۰۷۲۵۲
۰۹:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

قلب سالم و نوشیدن آب

دیدارنیوز ـ «ناتالیا دمیتریوا»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه ملی قلب، ریه و خون در مریلند، در این باره می‌گوید: «یافته‌ها نشان می‌دهد که حفظ آب بدن می‌تواند از تغییرات درون قلب که منجر به نارسایی قلبی می‌شود پیشگیری کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما باید به میزان مایعاتی که هر روز مصرف می‌کنیم توجه کنیم و اگر متوجه شدیم که آب کم می‌نوشیم، به مقدار کافی مایعات مصرف کنیم.»

به گفته محققان، میزان توصیه شده مایعات برای مردان حدود ۱۵.۵ فنجان (۳.۷ لیتر) و ۱۱.۵ فنجان (۲.۷ لیتر) برای زنان در روز است. این مقدار شامل همه نوشیدنی‌ها (نه فقط آب) و حتی غذا می‌شود. حدود ۲۰ درصد از مایعات دریافتی از طریق غذا تأمین می‌شود.

به گفته محققان، هنگامی که مردم مایعات کمتری می‌نوشند و غلظت سدیم خون شأن افزایش می‌یابد، در نتیجه بدن تلاش می‌کند تا میزان آب را حفظ کند که منجر به فعال شدن فرآیند‌های دخیل در ایجاد نارسایی قلبی می‌شود.

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. به گفته انجمن قلب آمریکا هنگامی که فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود، سلول‌های بدن به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کنند که می‌تواند باعث خستگی و تنگی نفس شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی