شورای موقت سه نفره برای مدیریت حزب جمهوریت انتخاب شدند/ مجمع عمومی ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود
مصوبات جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۹:

شورای موقت سه نفره برای مدیریت حزب جمهوریت انتخاب شدند/ مجمع عمومی ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی بعد از صدور پروانه، روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹ با دستور جلسه "برگزاری انتخابات شورای مرکزی" و "بررسی نحوه و زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه" تشکیل شد، در این جلسه «شورای موقت سه نفره برای مدیریت حزب جمهوریت» انتخاب و مصوب شد، دومین مجمع عمومی حزب در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود.
هاشمی مخالف سرسخت راديكاليسم بود
میلاد انصاری:

هاشمی مخالف سرسخت راديكاليسم بود

میلاد انصاری فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی جوانان حزب جمهوریت ایران اسلامی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یادداشتی نوشت: درباره هاشمی‌رفسنجانی که این روزها در تندباد رادیکالیسم جایش از همیشه خالی‌تر است باید گفت؛ "من از دی‌ماه پر از مرگ، واهمه دارم".
دیدار آدینه ۳۰  

خبرخوانی هفتگی دیدار: هفته سالگردهای تلخ

در هفته‌ای که گذشت حوادث و اتفاقات مهمی در ایران و جهان رخ داد. سالگرد حوادث و اعتراضات دی ۹۶، به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، تراژدی سقوط هواپیمای اکراینی و پرپر شدن ۱۷۶ مسافر بی گناه پرواز ۷۵۲، جان‌باختن بیش از ۸۰ هموطن کرمانی در جریان تشییع پیکر شهید سلیمانی مهم‌ترین سالگردهای این هفته بودند. درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، شایعه احتمال وقوع جنگ بین ایران و آمریکا، اعلام پیروزی بایدن در کنگره آمریکا و حواشی آن، ادامه بحث پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات و توقیف نفتکش کره جنونی توسط سپاه پاسداران دیگر حوداث مهم این هفته بودند.
اصلاح‌طلبان در گیر و دار سازوکار!

اصلاح‌طلبان در گیر و دار سازوکار!

کمتر از ۶ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی مانده است و جریان اصلاح‌طلبی سرگردان و پراکنده است. نه نشانه‌ای از اجماع به چشم می‌خورد و نه توافقی در مورد نهاد اجماع‌ساز!
انتخابات، چالش برجام، درگذشت محمد یزدی  و اعدام زم
اتفاقات سیاسی ایران در یک هفته:

انتخابات، چالش برجام، درگذشت محمد یزدی  و اعدام زم

در پایان هفته قبل یعنی چهارشنبه ۱۹ آذر خبر درگذشت شیخ محمدیزدی خبری بود که تا اواسط هفته تیتر رسانه‌های د اخلی و خارجی بود، روح‌الله زم مدیر کانال تلگرامی آمدنیور در این هفته اعدام شد و واکنش‌های داخلی و بین‌المللی زیادی به همراه داشت که مهمترین آن محکوم کردن آن توسط اروپایی‌ها و لغو جلسه مشترک اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران بود. برجام و رفع تحریم‌ها در این هفته بیشتر از هفته‌های قبل مورد توجه قرار گرفت، مقام معظم رهبری و رییس جمهوری هر کدام از منظری به آن پرداختند و انتخابات ۱۴۰۰ هم طبیعتا جز مهمترین خبر‌های این هفته بود.
سه خوان اصلاح‌طلبان تا پیروزی در ۱۴۰۰

سه خوان اصلاح‌طلبان تا پیروزی در ۱۴۰۰

اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سه خوان تا پیروزی پیش رو دارند: ۱. مذاکره با حاکمیت برای دو موضوع تایید صلاحیت نامزد یا نامزد‌های حداکثری و ایجاد شرایطی برای اجرایی شدن وعده‌های خود به مردم؛ ۲. راهبرد و مانیفستی که متکی به بند ۱ بتوانند مردم را برای شرکت در انتخابات قانع کنند؛ ۳. تضمین و اطمینان دادن به مردم که همه وعده‌های خود را در صورت پیروزی عملی خواهند کرد.
 نعمت احمدی: بخشنامه نظارت بر وکلا؛ عین

 نعمت احمدی: بخشنامه نظارت بر وکلا؛ عین "تفتیش عقاید" است

معاونت حقوقی قوه قضاییه اخیرا بخشنامه‌ای را برای نظارت بر رفتار وکلا ابلاغ کرده است که قرار است از طریق سازمان جدیدی به‌نام "اداره کل نظارت بر وکلا" ـ که در همین بخشنامه معرفی شده است ـ آن را اجرایی کند. در همین حین شاهد اعتراض و واکنش تعداد زیادی از وکلای شناخته شده کشور بودیم. از جمله «نعمت احمدی» عضو کانون وکلای دادگستری در این مورد به دیدار گفت: «این بخشنامه برای وکلا شرط تخلف گذاشته، یعنی اینکه برابر آنچه بخشنامه آن را تخلف معرفی کرده، برای وکلا مجازات تعیین شده که از نظر قانونی درست نیست و نوع قانونگذاری توسط دستگاهی غیر مقنن محسوب می‌شود.»
رای امروز مجلس؛ برجام قبل از نوشداروی بایدن! تلف می‌شود؟
گزارش دیدار از تصویب طرح توقف اجرای NPT

رای امروز مجلس؛ برجام قبل از نوشداروی بایدن! تلف می‌شود؟

ترور سردار شهید محسن فخری‌زاده آخرین اقدام اسرائیل و آمریکا و متحدانشان علیه ایران بوده است. اقداماتی که احتمالا در هفته‌های پایانی دولت ترامپ ادامه خواهد داشت. در تهران به نظر دولت میانه‌روی حسن روحانی و بخش‌هایی از نظام سیاست صبر استراتژیک را در پیش گرفته‌اند. طیف رادیکال اصولگرایان که بر مجلس یازده مسلط است اما امروز با تصویب طرحی دولت را ملزم کرد که در صورت عمل نکردن طرف‌های برجام به تعهداتشان در یک بازه زمانی یک ماهه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی یا همان NPT را متوقف کند. امری که احتمالا مذاکره و احیای برجام را بسیار دشوار خواهد کرد و احتمالا به همین دلیل با مخالفت رسمی و صریح دولت مواجه شد. گزارش حاضر نگاهی دارد به روندی که در حال طی شدن است و احتمال دارد که قبل از شروع به کار دولت جدید آمریکا به پایان برجام منجر شود.
۵