تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مصوبات جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۹:

شورای موقت سه نفره برای مدیریت حزب جمهوریت انتخاب شدند/ مجمع عمومی ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

News Image Lead

جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی بعد از صدور پروانه، روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹ با دستور جلسه "برگزاری انتخابات شورای مرکزی" و "بررسی نحوه و زمان برگزاری مجمع عمومی سالیانه" تشکیل شد، در این جلسه «شورای موقت سه نفره برای مدیریت حزب جمهوریت» انتخاب و مصوب شد، دومین مجمع عمومی حزب در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود.

کد خبر: ۸۱۵۷۱
۱۸:۲۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
اولین جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت بعد از صدور پروانه فعالیت، برگزار شد
دیدارنیوز
: جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ با حضور اکثریت اعضای این حزب برگزار شد.
به گزارش روز شنبه ۱۸ بهمن ۹۹ روابط عمومی شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی پیرو اعلام قبلی، جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت راس ساعت ۱۰ روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۹، به صورت حضوری (دو نفر آنلاین) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش‌های فدک، خیابان جانبازان غربی، میدان هلال احمر، برگزار شد. در این نشست، ابتدا برای حضور آنلاین دو عضو شورای مرکزی رای‌گیری شد که همه اعضا با حضور آنلاین (اسکایپی) آن‌ها موافقت کردند. 

دستور این جلسه عبارت بود از: 
 
۱. «بررسی و اتخاذ تصمیم در باره انتخاب دبیرکل حزب»

۲. «بررسی و اتخاذ تصمیم در باره انتخاب مسوولان واحد‌های حزب»
 
۳. «بررسی و بحث در باره زمان‌بندی و مدیریت ستاد دومین کنگره حزب»
 
۴. «تعیین تکلیف در باره اعضای مستعفی و عدم احراز صلاحیت شده شورای مرکزی»
 
  این جلسه که برگزاری آن با نامه رسمی به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی رسیده بود، با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. سپس اعضای هیات رئیسه توسط حاضران به شرح زیر انتخاب شدند: 
 
۱. مهدی رسول‌پناه (رئیس)

۲. مرتضی نوروزپور (دبیرجلسه)

۳. سیده آرزو فاطمی (منشی جلسه)
 
  پس از بحث و بررسی و اظهارنظر اعضای شورای مرکزی موارد ذیل تصویب و به امضای ۲۵ عضو شورای مرکزی رسید: 
 
۱. مجددا بر اِعمال تغییرات هفت‌گانه ابلاغی از کمیسیون ماده ده در نامه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ و تصویب اساسنامه تاکید شد و بدین‌وسیله هر گونه اِعمال تغییر مازاد بر درخواست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، غیرقانونی اعلام شد.
 
 ۲. مقرر شد ضمن احترام به جناب حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا و سایر اعضای غایب جلسه، در جلسه بعدی شورای مرکزی دبیرکل حزب انتخاب و سپس بر اساس اساسنامه مسوولان واحد‌های حزب انتخاب شوند. رییس جلسه به نمایندگی از اعضای حاضر از زحمات بی‌شائبه حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا تقدیر و تشکر کرد.
 
۳. مصوب شد در نامه‌ای با امضای جمع حاضر به کمیسیون ماده تجدید نظر در باره اعضای منتخب عدم احراز صلاحیت شده درخواست شود و تا تعیین تکلیف نهایی این افراد، اعضای علی‌البدل جایگزین نشوند و حق رای نداشته باشند.
 
 ۴. مقرر شد دومین مجمع عمومی حزب با دعوت از کلیه اعضای حزب جمهوریت از سراسر کشور در روز جمعه مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در سالن همایش‌های فدک برگزار گردد.
 
۵. رحمت‌اله بیگدلی به‌اتفاق آرا به عنوان رئیس ستاد برگزاری مجمع عمومی آینده حزب انتخاب شد و مقرر گردید اقدامات این ستاد به‌طور مستمر به جلسات آینده شورای مرکزی گزارش شود.
 
 ۶. مجید نصیرپور، سید جمال‌الدین سیدزاده و خانم سیده آرزو فاطمی بر اساس رای حاضران در جلسه به عنوان «شورای سه نفره مدیریت موقت حزب جمهوریت» انتخاب شدند و مقرر شد مسوولیت‌های زیر را تا برگزاری جلسه شورای مرکزی آینده حزب که حداکثر دو هفته دیگر در تاریخ یکم اسفند خواهد بود، بر عهده داشته باشند:
 
الف. مدیریت حزب تا انتخاب دبیرکل

ب. مصاحبه با رسانه‌ها در صورت لزوم

ج. مکاتبات با وزارت کشور و کمیسیون ماده ده و پیگیری‌های اداری

د. دریافت اطلاعات و برنامه‌های اعضای کاندیدای دبیرکلی و جمع‌آوری اسامی داوطلبان و برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر معرفی این داوطلبان به اعضای شورای مرکزی. (مقرر شد در بین داوطلبان دبیرکلی رای‌گیری اولیه انجام شود و دو نفر که بالاترین رای را آوردند فرصت ارائه مجدد برنامه داشته باشند و سپس یکی از این دو نفر با رای‌گیری مخفی توسط اعضای شورای مرکزی به‌عنوان دبیر کل حزب انتخاب شود.)
 
۷. استعفای آقایان مجید نصیرپور، محمدمهدی مازنی، سیدرسول موسوی، نیما کشوری و محمد صدیقی از عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی مطرح شد و شورای مرکزی به اتفاق آرا دلایل استعفای آنان را نپذیرفت. سپس اعضای حاضر مستعفی در جلسه که پیش‌تر شفا‌ها یا کتبا اعلام استعفا کرده بودند، استعفای خود را به‌صورت مکتوب پس گرفتند.
 
۸. مقرر شد جلسه شورای مرکزی بعدی در تاریخ یکم اسفند ۱۳۹۹ برگزار شود.
 
به گزارش دیدار؛ پس از اینکه تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی در سال ۹۷ از بدنه آن حزب جدا شدند اقدام به تاسیس حزبی کردند که پس از صدور پروانه آن حزب در ۱۸ فرودین ۹۹ و امضای آن توسط وزیر کشور نام "جمهوریت ایران اسلامی" به خود گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی