تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران

شدت سرایت کرونای هندی ۱۵ برابر گونه انگلیسی و آفریقایی/ کشور باید ۳ هفته تعطیل و قرنطینه شود

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران با تاکید بر اینکه سرایت پذیری دلتا ویروس کرونا حداقل ۱۵ برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقایی است، گفت: برای ممانعت از گسترش پیک پنجم و عدم ورود به پیک‌های بعدی، راهی جز تعطیلی و قرنطینه کامل کشور به مدت ۳ هفته نیست.

کد خبر: ۹۹۶۶۹
۰۹:۱۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

کشور باید ۳ هفته تعطیل و قرنطینه شود

دیدارنیوز ـ محمدرضا محبوب‌فر عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران گفت: در صورت نبود چاره‌اندیشی درست و عزم جدی در قبال مقابله با کرونا، دیری نخواهد پایید که پیک ششم با شدت و حدت بیشتر دامان همگان را بگیرد و خانواده‌های بسیاری را داغدار کند.

محبوب‌فر اظهار داشت: با توجه به گونه وحشی کرونای دلتای هندی و این موضوع که سرایت پذیری آن حداقل ۱۵ برابر گونه‌های انگلیسی و آفریقایی است، برای مانع‌زدایی از گسترش پیک پنجم و عدم ورود به پیک‌های بعدی، راهی جز تعطیلی و قرنطینه کشور به مدت ۳ هفته نیست. در غیر این‌صورت شاهد پیامد‌ها و عواقب غیرقابل جبرانی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون کرونای دلتا وارد استان‌های زیادی شده و تعداد مبتلایان نسبت به پیک‌های قبلی ۵ برابر افزایش یافته، خاطرنشان کرد: اقدامات باید به تجهیز و تکمیل تخت‌های بیمارستانی و فراهم کردن دستگاه‌های اکسیژن ساز منحصر شود. در کنار این، باید واکسن‌های تولید شده به سرعت به مرحله تزریق عمومی برسد.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با بیان اینکه امروز واکسیناسیون سراسری و عمومی باید اولویت نخست باشد. چون راه گریزی برای مهار کرونا نداریم، تصریح کرد: انتشار اطلاعات ضد و نقیض در مورد کرونا، واکسیناسیون آن و وضعیت اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه باعث شده ویروس کرونا اولویت چندم مردم قرار گیرد. حتی در بسیاری از مصاحبه‌ها شاهدیم که بیماری کرونا اولویت دهم مردم شده است.

محبوب فر افزود: در این شرایط نباید انتظار داشت که مردم پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. چنانچه شاهدیم در برخی استان‌ها رعایت پروتکل‌ها به ۴۰ درصد و در کلانشهر‌ها به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده است.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران گفت: با توجه به سرایت پذیری بالای این ویروس و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، واکسیناسیون سراسری باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

او تاکید کرد: ویروس دلتا برخلاف ویروس‌های قبلی، علاوه بر گروه‌های پرخطر مانند سالمندان و بیماران خاص، نوجوانان و کودکان را هم گرفتار می‌کند و آمار مبتلایان در این سنین هم افزایش یافته که جای نگرانی است. در غیر این‌صورت پیک‌های کرونا ادامه و بحران انسانی وحشتناکی به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونای هندی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی