تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واران در دفاع، معادل رونالدو در حمله است

لاژلو بولونی، سرمربی سابق کریستیانو رونالدو و رافائل نادال در اسپورتینگ و لنس در سال های دور، درباره رویارویی این دو در قالب دو تیم پرتغال و فرانسه صحبت کرده است.

کد خبر: ۹۷۲۰۷
۱۴:۵۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

واران در دفاع، معادل رونالدو در حمله است

دیدارنیوز - این چهارشنبه در یکی از مهمترین دیدار‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ پرتغال به مصاف فرانسه خواهد رفت. این مسابقه حساس می‌تواند سرنوشت تیم‌های صعودکننده از گروه F این رقابت‌ها را مشخص کند و هر دو طرف چیز‌های زیادی برای از دست دادند دارند.

این دیدار صحنه رویارویی استعداد‌های فردی است و یکی از مهمترین ستاره‌هایی که برای پیروزی تیمشان با یکدیگر رقابت می‌کنند کریستیانو رونالدو و رافائل واران هستند. مهاجم در برابر مدافع.

برای تحلیل و بررسی این نبرد اکیپ با لاژلو بولونی، سرمربی مجارستانی که سابقه هدایت هر دو ستاره را در نخستین گام‌های فوتبال حرفه ای‌شان دارد، مصاحبه کرده است.

بولونی که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ هدایت اسپورتینگ لیسبون و در سال ۲۰۱۱ هدایت لنس را بر عهده داشت، درباره روابطش با این دو ستاره که در آن زمان استعداد‌هایی نوظهور و در حال پیشرفت بودند، صحبت کرد.

بولونی گفت: "صحبت کردن با والدین واران خارق العاده بود. آن‌ها از من پرسیدند آیا فکر می‌کنی که پسر ما موفق خواهد شد؟ همین سوال را مادر رونالدو در مادیرا از من پرسید. پشت سر این بچه‌ها عشقی قدرتمند و رابطه‌ای عمیق با والدینشان وجود داشت. من فکر می‌کنم این باعث می‌شود که شما در بالاترین سطوح ورزشی آرامش لازم را داشته باشید. "
و باید گفت که هم واران و هم رونالدو در حرفه شان به شدت موفق شدند.

خیلی زود بولونی فهمید که کریستیانو "قویتر از اوزبیو" خواهد بود، در حالی که تمجید او از واران نیز از مشابه است: "نمی توانم بگویم که او موثرترین مدافع فرانسوی تاریخ است، اما او در میان بزرگترین‌ها است. من زمانی که در تیم لنس بودم هم گفتم که واران در دفاع، معادل رونالدو به عنوان یک مهاجم، خواهد بود ".

اگر چه خلق و خوی این دو بسیار متفاوت بود: "کریستیانو یک تکبر و خودخواهی دارد که مشخصه مهاجمان است. "

بولونی همچنین یادی کرد از سوالات ژوزه مورینیو در مورد واران هنگامی که مدافع فرانسوی تازه به  رئال مادرید پیوسته بود: "سوالات مورینیو در مورد واران وقتی رئال مادرید با او قرارداد امضا کرد، همان سوالاتی بود که هنگامی که پتر چک از رنس به چلسی رفت از من پرسید:" آیا این پسر خوش تیپ با آن چشم‌های زیبایش قادر خواهد بود سرسخت و قوی هم باشد؟
این پرخاشگری و خصوصیت تهاجمی که در بازی کریستیانو دیده می‌شود، کمتر در نمایش واران دیده می‌شود. رونالدو در سن ۱۲ سالگی خانواده خود را برای حضور در یک کمپ آموزشی ترک کرد. آن هم نه از آن کمپ‌های تمرینی که ما امروزه می‌شناسیم. او کسی را نداشت که بتواند او را دلداری دهد و به او تکیه کند، در حالی که واران می‌توانست به خانه خود برگردد. "

بولونی همچنین درباره ویژگی خاص رونالدو در سخت تمرین کردن و غلبه کردن بر حریفان که او را از دیگر بازیکنان متمایز کرده است، صحبت کرد: "کواریشما این نمایش را خیلی دوست داشت، کریستیانو هم، اما تمرکز او بر روی تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان بود.

در زمین تمرین او همیشه کارش را با مهاجمان تمام می‌کرد. تمرکز من روی ماریو ژاردل، ژوائو پینتو، ماریوس نیکولا و رونالدو بود. کریستیانو هرگز از ژاردل عقب نماند. نمی‌توانست آن را بپذیرد. مدام می‌گفت زودباش مربی، یک دور دیگه... یک دور دیگه... "

بولونی صحبت هایش را را با نقل کردن خاطره‌ای از یکی دیگر از بازیکنان کلیدی در مسابقه پرتغال و فرانسه به پایان برد؛ په‌په که قبل از پیوستن به پورتو به صورت آزمایشی با اسپورتینگ تمرین کرد.
بولونی گفت: "په‌په به در دفتر من به دیدنم آمد و به من التماس کرد، او واقعاً می‌خواست بماند. برای او وحشتناک بود که مجبور بود چمدان خود را ببندد و برود. "
اوضاع برای په‌په، اما در پورتو خیلی خوب پیش رفت و سپس نوبت به درخشش در رئال مادرید می‌رسید و روزگاری که اکنون دیگر بخشی از تاریخ است...
 

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی