تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گفت و گوی دیدارنیوز با علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

توسعه بیمه‌های روستایی مهاجرت معکوس می‌سازد/ از دولت ۴ هزار میلیارد تومان طلب داریم

تا پایان سال ۹۸ حدود ۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم. این ضرر هست و هر چقدر این پول در اختیار دولت بماند ضرر است و سعی و تلاش ما این است که پول را از دولت بگیریم. البته این دولت نظر خیلی مثبتی به این صندوق داشته است. دولت دست صندوق‌ها را باز گذاشته است که از ظرفیت‌های مختلف استفاده کند. همراهی کرده است و به ما گفته که رایزنی‌ها انجام شود و هر چقدر تعداد روستاییان بیمه شده بیشتر باشد استقبال می‌شود و در نهایت به نفع منافع عموم مردم است که روستاییان بیشتری بیمه شوند.

کد خبر: ۶۲۴۳۵
۱۵:۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
دیدارنیوز – امنیت غذایی و محیط زیست دو نکته مهمی است که دولت‌ها همواره به آن‌ها توجه می‌کنند و جزو مسائل مهم و حیاتی آن‌ها محسوب می‌شود. راه‌های گوناگونی برای توجه به این مسائل وجود دارد که توجه به روستا‌ها یکی از راه‌هایی است که امروز در مباحث توسعه پایدار به سراغ آن می‌روند. روستا هم در تولید اقلام غذایی مختلف تاثیرگذار است. روستا‌ها نقش ویژه‌ای در امنیت غذایی می‌توانند بازی کنند. همچنین بحران‌های محیط زیستی را نمی‌توان بدون روستا حل کرد. در این مرحله است که بیمه‌های روستایی و عشایری وارد می‌شوند و تلاش می‌کنند تا هم وضعیت روستا‌ها را بهبود بخشند و علاوه بر امنیت غذایی و محیط زیست مانع مهاجرت از روستا‌ها شوند.

بیمه‌ها اینجا وارد می‌شوند. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با این هدف کلان که وضعیت این قشر مهم جامعه را بهبود بخشد در ۱۵ سال پیش به وجود آمد. فعالیت‌های این صندوق نیز شامل موارد زیر است:

۱- تعمیم و گسترش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به افراد مشمول؛ ۲-  جمع آ‌وری و تمرکز کلیه وجوه موضوع صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ ۳- سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه جاری و ذخیره شده؛ ۴- انجام تعهدات موضوع آیین نامه (شامل مستمری پیری، از کار افتادگی و فوت).
 
 
توسعه بیمه‌های روستایی مهاجرت معکوس می‌سازد/ از دولت ۴ هزار میلیارد تومان طلب داریم

دیدارنیوز در گفت و گوی اختصاصی با علی شیرکانی مدیرعامل این صندوق به مناسبت پانزدهمین سالگرد این صندوق به ابعاد مختلف فعالیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخته است. شیرکانی کارشناسی ارشد مدیریت مالی دارد و از اردیبهشت ۹۸ در این مسئولیت قرار دارد.

شیرکانی در ابتدا توضیحی درباره بیمه‌های اجتماعی در سطح جهان داد. او در مقدمه خود گفت: بیمه‌ها در دنیا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. یکی بیمه‌های تجاری و دیگری بیمه‌های اجتماعی. برخی بر اساس حساب‌های انفرادی کار می‌کنند که بیشتر شامل حال بیمه‌های تجاری می‌شود. در بیمه‌های اجتماعی شما صاحب پول نیستی و صاحب سابقه ات هستی. مانند آن چیزی که در بیمه تامین اجتماعی می‌بینیم که در نهایت به بازنشستگی منجر می‌شود. او هدف اصلی بیمه‌های اجتماعی را بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی و پوشش این حوزه‌ها می‌داند.

شیرکانی به این نکته اشاره کرد که بیمه‌ها در گذشته بر مبنای مشاغل شکل می‌گرفتند. او در این باره گفت: کشاورزان و عشایر به عنوان مشاغل رسمی نبودند. بیمه ما به سمت مسائل جغرافیایی رفت. روستاییان و عشایر بیمه شدند فارغ از آنکه چه شغلی داشتند.

مدیرعامل صندوق تاکید کرد که فعالیت این صندوق با بیمه محصولات کشاورزی تفاوت دارد و این بیمه‌ها بیمه اجتماعی نیست و مانند بیمه خودرو می‌ماند و ریسک را کاهش می‌دهد.

علی شیرکانی به سیاست دولت‌ها اشاره کرد که برای آنکه روستاییان را در محل زندگی خود نگاه دارند و از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری کنند شرایطی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. او در این باره گفت: در این بیمه دولت نقش کارفرما را بازی می‌کند. روستاییان از سطوح حقوقی که تعیین شده انتخاب می‌کنند که به عنوان مثال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. ۵ درصد را به عنوان حق بیمه می‌دهند و دولت ده درصد را کمک می‌کند و به تعبیری یک یارانه غیر مستقیم به آن‌ها می‌دهد.

شیرکانی مدیرعامل صندوق دو شرط اصلی را برای کسانی که می‌خواهند از امکانات صندوق استفاده کنند مطرح کرد: حداقل ۱۵ سال سابقه و شرط سنی حداقل ۶۵ سال. امسال کسانی که از سال اول با ما بودند می‌توانند بازنشست شوند. او تمام مردان و زنان ۱۸ تا ۵۰ سال را مخاطب این صندوق عنوان کرد. البته تاکید داشت که هدف گذاری اصلی بر سرپرستان خانوار است، ولی منعی وجود ندارد که اعضای خانواده آن‌ها هم بیمه شوند.

او درباره وضعیت فعلی صندوق نیز گفت: ما جزو صندوق‌های خرد هستیم و شبکه کوچکی داریم. ستاد و مدیران نهایتا ۲۵۰ نفریم. ولی در سراسر کشور شبکه کارگزاری داریم که ۱۸۰۰ کارگزاری روستایی داریم. شبکه‌های کارگزاری ما در استان‌ها فعال هستند و به میزان کاری که انجام می‌دهند کارمزد دریافت می‌کنند.

شیرکانی درباره کارگزاران خود نیز توضیح داد: ما یک شبکه سراسری با کارگزاران خود داریم و در کل کشور حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار آبادی داریم. کارگزاران ما منطقه‌ای تعریف شدند و هر کدام حدود ۸ آبادی در اطراف خود را تحت نظر دارد و با اطلاع رسانی و ارتباط برقرار کردن مخاطبان خود را جذب می‌کنند. ۵ درصد هر جذبی را به کارگزاری می‌دهیم. کارگزار خدمات جانبی را ارائه می‌کند و باید در سیستم آنلاین ثبت می‌کند و پرونده‌ها را نگهداری می‌کند. خدمات را در تلاشیم که اپلیکیشن محور هم انجام دهیم که اپلیکیشن نقش کارگزار را بازی کند. عشایر و روستاییان به کارگزاری‌ها هیچ پولی را پرداخت نمی‌کنند جز همان مبلغی که به صندوق داده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، درباره وضعیت عشایر نیز گفت: عشایر هم دسته بندی می‌شوند. در حال کوچ و ثابت. ما، چون با سازمان عشایری ارتباطات خوبی داریم خیلی از کارگزاران ما سازمان‌های عشایری منطقه هستند. عشایر هم، چون با این سازمان در منطقه خود ارتباط دارند از همان طریق با ما در ارتباط هستند.

شیرکانی درباره وضعیت صندوق و ارتباط با دولت نیز توضیحاتی ارائه کرد: تا پایان سال ۹۸ حدود ۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم. این ضرر هست و هر چقدر این پول در اختیار دولت بماند ضرر است و سعی و تلاش ما این است که پول را از دولت بگیریم. البته این دولت نظر خیلی مثبتی به این صندوق داشته است. دولت دست صندوق‌ها را باز گذاشته است که از ظرفیت‌های مختلف استفاده کند. همراهی کرده است و به ما گفته که رایزنی‌ها انجام شود و هر چقدر تعداد روستاییان بیمه شده بیشتر باشد استقبال می‌شود و در نهایت به نفع منافع عموم مردم است که روستاییان بیشتری بیمه شوند.
 
توسعه بیمه‌های روستایی مهاجرت معکوس می‌سازد/ از دولت ۴ هزار میلیارد تومان طلب داریم

او درباره سرمایه گذاری‌های این صندوق نیز گفت: تجربه‌ای که ما از صندوق‌های دیگر داشتیم را سعی کردیم استفاده کنیم. تمام عزم ما این بود که وارد بنگاه داری نشویم و نوع سرمایه گذاری ما با آن چیزی که در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی اتفاق افتاده متفاوت است. بالای ۹۵ درصد سرمایه گذاری ما بورسی است. تنها سه شرکت داریم و شرکتداری به معنای مرسوم نمی‌کنیم. دو شرکت هم ماموریتی هستند و در حوزه بورس با ما کار می‌کنند و خرید و فروش سهم‌ها و تحلیل بازار سرمایه با آن‌ها است.

علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان گفتگو به این نکته اشاره کرد که صندوق‌هایی می‌توانند پایداری بیشتری داشته باشند که بتوانند با سرمایه گذاری‌های خوب و جذب افراد ضریب پشتیبانی بهتری داشته باشند. او این مثال را مطرح کرد از هر ۵ نفر که پرداختی دارند یک نفر مستمری بگیر وجود داشته باشد و در چنین وضعیتی است که پایداری ایجاد می‌شود.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی