تیتر امروز

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!
«دیدارنیوز» در‌ گفت‌وگو با «مصیب نعیمی» بررسی می‌کند:

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

یک دیپلمات درگفت‌وگو با دیدار معتقد است شاید زمان استقلال کشور فلسطین مشخص نباشد ولی روند آن سرعت بیشتری گرفته است.
چینی‌ها از تیانگونگ رونمایی کردند

اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی را ببینید

Tiangong، ربات انسان‌نمایی که می‌تواند مانند انسان راه برود و با سرعت ۶ کیلومتربرساعت بدود. تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای کاملا الکتریکی است که به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۶۴۵۴۵
۰۹:۵۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی را ببینید

دیدارنیوز: چین رباتی انسان‌نما با توانایی دویدن و راه‌رفتن بسیار شبیه انسان را رونمایی کرد.

مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای پکن، Tiangong را معرفی کرد؛ ربات انسان‌نمایی که می‌تواند مانند انسان راه برود و با سرعت ۶ کیلومتربرساعت بدود. تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای کاملاً الکتریکی است که به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی را ببینید

ربات تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی‌متر و وزن ۴۳ کیلوگرم به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی دویدن پایدار را دارد. این ربات از چند دوربین و یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگر‌های سه‌بعدی استفاده می‌کند که امکان درک محیط و مسیریابی دقیق را برای آن فراهم می‌کند.

ربات به حسگر‌های نیروی بسیار دقیق برای بازخوردگیری از نیرو‌های واردشده از جهات مختلف مجهز شده است.

اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی را ببینید

تیانگونگ از روش جدید یادگیری حرکت به نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش‌بینی‌کننده» استفاده می‌کند که نقشی حیاتی در دستیابی به قابلیت دویدن طبیعی ربات ایفا کرده است.

توسعه‌دهندگان بر اهمیت سازگاری تیانگونگ با محیط‌های مختلف تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که امکان ارتباط باز و ارتقای سطح عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ربات میسر است. تطبیق‌پذیری ربات موجب می‌شود که برای کاربرد‌های مختلفی کاربردی باشد.

اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی را ببینید

تیانگونگ حتی بدون استفاده از «بینایی» خود می‌تواند از روی سطح شیب‌دار و پله‌ها حرکت کند که نشان‌دهنده‌ی قابلیت آن برای سازگاری با محیط‌های متغیر است. علاوه‌بر‌این در برخورد با موانع یا زمین‌های ناهموار، حالت گام‌های خود را تنظیم می‌کند.

معرفی تیانگونگ پیشرفت فراوانی را در توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان می‌دهد. قابلیت این ربات برای دویدن طبیعی، نشان‌دهنده‌ی کاربرد‌های بالقوه‌ی آن در زمینه‌های مختلف از‌جمله عملیات جست‌وجو و نجات و واکنش سریع و صنعت تولید است.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی