تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.

کد خبر: ۱۶۴۱۹۲
۱۸:۵۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: طرح نور که از هفته پیش در حال اجرا است، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت؛ هر چند تصمیم گیران اجرای این طرح آن را درست و منطقی می‌دانند و با تشویق وزیر کشور مصمم به ادامه این راه هستند، اما مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی تلویحا نوشت که مقام معظم رهبری با این شیوه برخورد مخالف است.

برخی از صاحب نظران هم اعلام کردند که برخورد خشونت آمیز بر سر حجاب می‌تواند برای کشور خطر دیگری را به همراه داشته باشد و ادامه این روند آسیب جدی را به جامعه و آینده کشور وارد می‌کند.

دیدارنیوز هم قانونی بودن یا نبودن طرح نور را با دکتر امیر محمد قدوسی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در میان گذاشت و سوال‌هایی را مطرح کرد.

جزییات این گفت‌وگو که در قالب ویدیوکست تولید شد را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.


یکی از موضوعاتی که دکتر قدوسی درباره طرح نور عنوان کرد این بود که این طرح باید به تصویب مجلس و شورای نگهبان برسد تا وجه قانونی داشته باشد، از این رو اجرای طرح بدون مصوبه می‌تواند به جامعه آسیب برساند.

او نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی را درباره حجاب مورد توجه قرار می‌دهد و می‌گوید: آیت لله خمینی حجاب شرعی را برای جمهوری اسلامی لازم می‌دانست و حتی مقام معظم رهبری هم همین دیدگاه را دارند، اما با برخورد‌های خشونت آمیز مخالف هستند.

این وکیل پایه دادگستری تاکید می‌کند که یک ماه پس از انقلاب ۵۷ یعنی اسفند آن سال، اعتراضاتی به اجباری شدن حجاب وجود داشته است و در همان دوران هم حسن روحانی مکلف شد تا مانع از ورود زنان بی حجاب به ارتش بشود.

به گفته قدوسی شاید لایحه حجاب را مجلس و شورای نگهبان به قانون تبدیل کنند تا مردم از آن پیروی کنند، اما مهم روح قانون و انعکاس عدالت آن است.

این حقوقدان با اشاره به اینکه لایحه حجاب ایرادات زیادی دارد می‌گوید: با اتکا به رای اکثریت نمی‌توان یک قانون مصوب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی