تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

پیشنهاد یک نماینده؛ مدارس در زمستان یک‌ماه تعطیل شوند

مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس یک پیشنهاد برای کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا ارایه کرده که آن تعطیلی یک ماهه مدارس در زمستان است.

کد خبر: ۱۶۴۵۴۷
۱۰:۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد یک نماینده؛ مدارس در زمستان یک‌ماه تعطیل شوند

دیدارنیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر با یک برنامه‌ریزی از پیش اعلام شده یک ماه از تعطیلات مدارس و فضای آموزشی در زمستان باشد و در مقابل آموزش را زودتر و در تابستان آغاز کنند، هم در بحث مصرف انرژی می‌تواند مفید واقع شود هم معضل آلودگی هوا و اینکه فرصت گردشگری زمستانه برای نیمه جنوبی کشور فراهم می‌شود.

مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره تغییر ساعت کاری در فصل تابستان و همچنین درخواست دولتی‌ها برای مجوز تغییر ساعات آموزشی گفت: من که البته موافق بودم ساعت تابستانه حفظ شود که در ابتدای سال و در ابتدای پاییز هر شش ماه یک بار ساعت به جلو و بعد به عقب کشیده می‌شد، این موضوع در زمان اوج مصرف نزدیک به ۳ هزار مگاوات به شبکه برق کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: ولی حالا که دیگر ساعت‌ها تغییر نمی‌کند حتما تغییر ساعت‌های اداری و کاری تجاری، صنعتی و تدابیر محلی به ویژه در استان‌های مختلف می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: درخصوص جزییات تغییر ساعت کار ادارات اطلاع ندارم، اما براساس آنچه که در سال‌های اخیر بوده دولت به استانداران اختیار می‌دهد تا براساس شرایی اقلیمی استان خود تصمیمات لازم را اتخاذ کنند که در مجموع می‌تواند با تقسیم زمان مصرف در طول روز فشار را از ساعات پیک برداشته یا کاهش دهد.

شریعتی در واکنش به این مساله که «از سوی دولتی‌ها شنیده شده خواستار اختیار و مجوزی برای تغییر تقویم آموزشی برخی مناطق هستند و برای مثال در مناطق سردسیر به‌جای مهر از شهریور کار آموزش آغاز شود»، تاکید کرد: بنده به شخصه با این مساله خیلی موافقم، علت هم این است که در برخی مناطق کشور در فصل زمستان رفت و آمد برای دانش آموزان بسیار سخت است و یا مشکلات دیگری وجود دارد که می‌تواند آموزش را مختل یا با وقفه مواجه کند. از سوی دیگر برنامه‌ریزی مناسب و درنظر گرفتن تعطیلات زمستانه می‌تواند موجب رونق گردشگری در نیمه جنوبی کشور در فصل زمستان شود.

وی ادامه داد: اگر با یک برنامه‌ریزی مناسب و از پیش اعلام شده یک ماه از تعطیلات مدارس و فضای آموزشی در زمستان باشد و در مقابل آموزش را زودتر و در تابستان آغاز کنند هم در بحث مصرف انرژی می‌تواند کمک کننده باشد، هم موضوع رفت و آمد دانش‌آموزان مطرح است، از سوی دیگر در زمستان با آلودگی هوا مواجه هستیم که می‌تواند در این مساله هم موثر باشد و یک بعد مهم دیگر آن ایجاد فرصت سفر و گردشگری زمستانه برای نیمه جنوبی و سواحل جنوب کشور است که از سفر‌ها و رونق گردشگری بهره‌مند باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: کلاً اینکه ما همه کشور را براساس یک ساعت مشخص تحصیلی یا کاری منطبق کنیم با تدبیر سازگار نیست و دولت می‌تو‌اند اختیار داشته باشد که بر حسب شرایط با اعلام قبلی یعنی طوری که مردم مطلع باشند یک برنامه‌ریزی متناسب با اقلیم مدنظر داشته باشد و آن را اجرایی کند.

وی افزود: البته یک نظام آموزشی متمرکز داریم و بعضی از امتحانات سراسری است که خب برای آن‌ها باید برنامه‌ریزی مشخصی انجام شود و در زمان مناسب به صورت متمرکز اجرا شود، اما این کار کاملا قابل انجام است و بسیاری از کشور‌های دنیا در حال اجرای این مساله هستند و اساساً اداره کردن کشور پهناوری مانند ایران نباید به این صورت باشد و ما نباید مانند یک کشور کوچک رفتار کنیم در حالیکه یک کشور بزرگ و چهارفصل هستیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی