تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ویدئو/ مصطفی تاجزاده: بعد از این چهل سال اگر قانون اساسی را اصلاح نکنیم مشکلاتمان حل نمی‌شود

واقعیت این است که سیستم به جایی رسیده که جز با جراحی‌های بزرگ نمی‌تواند ادامه دهد. مهم‌ترین جراحی هم اصلاح قانون اساسی است. باید بایستیم به مردم بگوییم بعد از این چهل سال اگر قانون اساسی مان را اصلاح نکنیم مشکلاتمان حل نمی‌شود. الان آن طرف می‌گوید مشکل کشور مال این است که کسانی هستند که به منویات رهبر اعتقاد ندارند یا به صورت کامل خود را در خدمت آن قرار نمی‌دهند. اگر رهبر فدائیانش در مجلس و دولت بیایند یعنی مجلس به جای مجلس شورای اسلامی بشود مجلس رهبری و دولت هم بشود دولت رهبری همه مشکلات حل می‌شود، بگذریم که در دوره احمدی‌نژاد این اتفاق افتاد و عکسش نتیجه داد. من می‌گویم خب اگر حل شد الحمدلله. اگر حل نشد که به نظر من نخواهد شد و تشدید خواهد شد آن زمان به جامعه می‌گوییم که مردم، ما به شما گفتیم که راه نجات کشور، اصلاح قانون اساسی است.

کد خبر: ۵۴۱۵۴
۱۶:۰۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ سیدمصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگوی تفصیلی با دیدارنیوز بر ضرورت اصلاح قانون اساسی تاکید کرد و گفت: وقتی می‌گوییم که جامعه دچار مشکلات جدی می‌شود، راه حل‌هایش هم به همان میزان جدی و ساختاری می‌شود. درست مثل بیماری است، شما وقتی بیماری‌های سطحی دارید ـ مثلا سرماخوردگی ـ با دو تا قرص و کپسول و یا آمپول نهایتاً حل می‌شود. وقتی یک بیماری به جایی می‌رسد که آنقدر حاد می‌شود که جز با جراحی نتوانید حلش کنید هر آدم عاقلی بدن خودش را زیر تیغ جراحی می‌سپارد برای این که حیات ادامه پیدا کند. برای اینکه می‌داند اگر این کار را نکند، دیر یا زود دچار مشکل می‌شود. واقعیت این است که سیستم به جایی رسیده که جز با جراحی‌های بزرگ نمی‌تواند ادامه دهد. مهم‌ترین جراحی هم اصلاح قانون اساسی است. ما باید بایستیم. این که من عرض کردم مقداری اختلاف دارم با دوستان این است که من الان معتقدم مهم‌تر از این که ما در مجلس شرکت کنیم یا نکنیم این است که باید بایستیم به مردم بگوییم بعد از این چهل سال اگر قانون اساسی مان را اصلاح نکنیم مشکلاتمان حل نمی‌شود. دو حالت اتفاق می‌افتد: یکی این است که خودشان مجلسی تشکیل می‌دهند از جوانان مؤمن و انقلابی که مد نظر رهبری است و مجلس را هم کامل در اختیار می‌گیرند و فرض کنید فردا هم دولت را در اختیار گرفتند؛ حال یا می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند و آن مواردی که گفتم و امید را در جامعه احیاء کنند یا نمی‌توانند. اگر بتوانند که معلوم است که ما اشتباه می‌کردیم و خدا خیرشان دهد و من هم از آن‌ها حمایت می‌کنم. معلوم است که ما تحلیلمان از اوضاع غلط بوده است. اگر نتوانند به جامعه می‌گوییم مردم دیدید که گفتیم حکومت یک دست شد، چون الان آن طرف می‌گوید مشکل کشور مال این است که کسانی هستند که به منویات رهبر اعتقاد ندارند یا به صورت کامل خود را در خدمت آن قرار نمی‌دهند. اگر رهبر فدائیانش در مجلس و دولت بیایند یعنی مجلس به جای مجلس شورای اسلامی بشود مجلس رهبری و دولت هم بشود دولت رهبری همه مشکلات حل می‌شود، بگذریم که در دوره احمدی‌نژاد این اتفاق افتاد و عکسش نتیجه داد. من می‌گویم خب اگر حل شد الحمدلله. اگر حل نشد که به نظر من نخواهد شد و تشدید خواهد شد آن زمان به جامعه می‌گوییم که مردم، ما به شما گفتیم که راه نجات کشور، سرنگونی جمهوری اسلامی و انقلاب نیست ـ چون ایران را آباد و آزاد نمی‌کند و فقط مثل سوریه و یمن و این کشور‌ها هرج و مرج در جامعه حاکم می‌شود ـ چون واقعیت این است که در جامعه ما مردم متکثر هستند و گرایش‌های مختلف دارند، پس یا باید تسلیم نظر رهبری شویم که مجلس و حکومت یک دست شوند و مشکلات حل شود که یک تجربه شکست خورده است یا راه حلی که ما می‌گوییم؛ بنابراین اگر سؤال شما این باشد که این چیز‌هایی که من می‌گویم ظرف دو ماه اتفاق می افتد، نه معلوم است که رخ نمی‌دهد. این یک گفتمانی است که دو سه سال طول می‌کشد جا بیفتد و همه به آن برسند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی