تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
«فرشاد مقیمی» مدیرعامل ایران خودرو در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

کار نیازمند جوانی و تدبیر است/ ایران خودرو ورشکسته نیست/ قطعات داخلی استاندارد را برای ۵ سال به صورت تضمینی خرید می‌کنیم

News Image Lead

دیدارنیوز که بررسی جوانگرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت را آغاز نموده است، در بخش دوم از پرونده خود به سراغ مدیرعامل جوان ایران خودرو رفته است. فرشاد مقیمی که متولد سال ۱۳۵۵ است تا شهریورماه گذشته، معاون وزیر صمت بود و در طی پنج ماه گذشته، به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شده است. وی در این گفتگو از اقدامات خود برای ارتقای وضعیت ایران خودرو گفت و ضمن رد شایعاتی مبنی بر ورشکستگی ایران خودرو به حضور نیروی جوان در این شرکت اشاره کرد و گفت: کار؛ هم جوانی و هم تدبیر را باهم می‌خواهد و باید در کنار هم باشند. انرژی جوانی ما باعث می‌شود که ما هیچ روز تعطیلی نداشته باشیم و از همه روز‌های کاریمان برای پیشبرد امور استفاده می‌کنیم.

کد خبر: ۴۷۹۱۶
۱۲:۵۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: بعد از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان انتظار می‌رفت که با دولتی جوان‌تر روبرو باشیم چراکه جوانگرایی از مباحثی است که در گام دوم انقلاب نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. بعد از بازنشسته شدن مجدد بعضی از بازنشسته‌ها به نظر می‌رسد جوان‌هایی وارد میدان شده‌اند که گویا جان تازه‌ای به سیستم داده شده است. البته نحوه و نوع انتخاب این جوانان، جای سوال دارد، ولی بسیاری مدعی هستند که جوانان انتخاب شده باعث تغییرات مثبتی شده اند.

دیدارنیوز که بررسی جوانگرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت را آغاز نموده است، در بخش دوم از پرونده خود به سراغ یکی از مدیران جوان این وزارتخانه که اخیرا مسئولیت خطیری را برعهده گرفته، رفته است. فرشاد مقیمی که متولد سال ۱۳۵۵ است تا شهریورماه گذشته، معاون وزیر صمت بود و در طی پنج ماه گذشته، به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شده است.

دیدارنیوز با فرشاد مقیمی مدیرعامل جوان ایران خودرو در خصوص جوانگرایی و اقداماتی که تا امروز این مدیر جوان انجام داده است، گفتگو کرده است.

 

به سوی داخلی سازی قطعات رفته ایم

 

مقیمی در زمانی مدیرعامل ایران خودرو شد که تولید این شرکت، کاهش داشت و خودرو نیز به شدت با افزایش قیمت روبرو بود. وی در این مورد گفت: «ایام ورود من به ایران خودرو وضعیت خوبی نبود. ما روزانه ۸۰۰ خودرو تولید می‌کردیم که ۱۰ درصد تحویل مردم می‌شد و بقیه به صورت ناقص تولید شده بود. ما همدلی را داخل سیستم تقویت کردیم. قطعه‌سازانمان را جمع کردیم و با آن‌ها هم‌پیمان شدیم و از آن‌ها خواستیم دست به دست هم بدهند و مسائل داخلی مجموعه را حل و فصل کنیم. در بحث‌های مدیریتی از نیرو‌هایی که به صورت خاص بتوانند جهادی عمل کنند، استفاده کردیم. اعلام کردیم در بین مدیرانمان تعطیلی تا اطلاع ثانوی نداریم. همه مدیران باید به کارشان محکم بچسبند. واقعاً هم یک روز تعطیل نداشتیم، من هر روز ۷ شب از کارخانه بیرون رفته‌ام. نقاطی که باعث ضعف در تولیدمان می‌شد را بررسی کردیم و آن‌ها را رفع کردیم. همچنین منابعمان را مدیریت کردیم و تزریق منابع را در جا‌هایی انجام دادیم که بیشترین اثر بخشی را در خروج خودرو‌ها داشته باشد».

وی در ادامه گفت: «به سراغ تولید ساخت داخلی سری قطعات رفته‎ایم. قطعاتی که از خارج کشور وارد می‎کردیم را از صنعتگرانمان درخواست کردیم و تضمین دادیم که اگر قطعاتی با استاندار‌دهای لازم بتوانند ارائه دهند از آن‌ها به مدت ۵ سال خرید کنیم. یک بخشی را به دانش درونی سیستم اتکا کردیم که تا امروز خوب جواب داده است و ما بیش از ۲۳ قطعه‌ای که از خارج می‌خریدیم را از داخل تهیه می‌کنیم. تست‌نهایی اینکلیتور در حال نهایی شدن است، تست‌های اولیه خوب بود و اگر تست نهایی هم خوب باشد ما اینکلیتور را از داخل خریداری خواهیم کرد که دستاورد بزرگی خواهد بود. به صنایع دفاع هم روی آوردیم و خواستیم به کمک ما بیایند و آن‌ها درخواست ما را قبول کردند. اینکلیتور با همت این عزیزان در داخل ساخته شد که بخش قابل توجهی از مسائل ما را با بیرون از کشور حل و فصل می‌کند. همچنین در تامین منابع مالی، یکسری اقدامات را از طریق مجوز‌هایی که از وزارت صنعت باید می‌گرفتیم صورت دادیم و بخشی دیگر را هم با بانک تعامل کردیم. آینده‌ای برای شرکت تصویر کردیم تا از آن دل نگرانی‌هایی که وجود داشت شرکت را مقداری خارج کنیم. کاهش هزینه‌ها را در دستور کارمان قرار دادیم که بتوانیم از این طریق، میزان خروج پولمان را کاهش بدهیم، خروج پولی که نمی‌توانست امروز کمک به حوزه تولید بکند. سعی کردیم بخش قابل توجهی از منابعمان را صرفا به حوزه تولید تخصیص بدهیم و از انجام هزینه‌های غیر تولیدی و غیر ضروری جلوگیری کردیم. بحث واگذاری دارایی‌های غیر مولد را در دستور کار گذاشتیم. بحث دیگری که اقدام کردیم موضوع سفارش‌ها از خارج از کشور است، ما هم قطعات و هم مواد اولیه را از آمریکا می‌خریم. مواد اولیه را با هماهنگی سازمان‎های حاکمیت کشور از خارج خریدیم و بخشی را وارد کرده‌ایم و بخشی هم اگر نیامده، کار‌های اولیه صورت گرفته و به زودی به سیستم کشور اضافه می‌شود».

 


کار نیازمند جوانی و تدبیر است/ ایران خودرو ورشکسته نیست/ قطعات داخلی استاندارد را برای ۵ سال پیش خرید می‌کنیم

 

مقیمی در مورد میزان تولید خودرو در دوره مدیریت خود نیز گفت: «ما روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنیم و از ۸۰۰ دستگاه به ۲ هزار دستگاه رسیده‌ایم. ۶۷ هزار خودروی کف کارخانه را جمع کردیم. طراحی خودرویی با یک طرف ایتالیایی داشتیم که آن‌ها کارشان را تحویل داده‌اند و ما امروز بحث تامین مالی قضیه را بررسی می‌کنیم که به تولید انبوه برسانیم. در بحث قیمت خودرو‌ها هم سازمان حمایت از مصرف کننده، وظیفه قیمت‌گذاری را دارد و قیمت را آن‌ها می‌دهند و براساس آن ما اقدام به فروش می‌کنیم و ما دخالتی نداریم».

 

ایران خودرو ورشکسته نیست

 

مدیرعامل ایران خودرو در مورد اینکه برخی از کارشناسان، از ورشکستگی ایران خودرو صحبت می‌کنند، بیان کرد: «من نمی‌دانم منظورشان از ورشکسته چه چیزی است! ما امروز کار می‌کنیم؛ درست است که مجموعه مسائلی را در حوزه مالی داریم، ولی مسائلمان را مدیریت می‌کنیم و کارهایمان را جلو می‌بریم و به یک سرانجام خوبی هم می‌رسیم. ولی موضوعی که مهم است به نظر من این است که ببینیم چه راهکار‌هایی می‌توانیم اتخاذ کنیم برای برون رفت از مسائل موجودمان. اگر به شرکت‌ها، مجموعه‌ها و سیستم‌هایمان انگ ناکارآمدی، ورشکستگی و ... بزنید که اتفاقی نمی‌افتد. هنر در این است که بتوانیم مشکلات را شناسایی کنیم و راهکار برای آن‌ها اتخاذ کنیم و راهکار‌ها را اجرا کنیم و به این برسیم که می‌توانیم در بحث مربوط به دستاورد‌ها و نکاتی که مد نظر ماموریت های آن سیستم است، موفق بشویم».

 

کار نیازمند جوانی و تدبیر است

 

فرشاد مقیمی در مورد جوانگرایی در دولت و سازمان‌های وابسته به دولت گفت: «کار؛ هم جوانی و هم تدبیر را باهم می‌خواهد و باید در کنار هم باشند. انرژی جوانی ما باعث می‌شود که ما هیچ روز تعطیلی نداشته باشیم و از همه روز‌های کاریمان برای پیشبرد امور استفاده می‌کنیم، این می‌تواند مثبت باشد یا منفی؟ حتی نیروی غیر جوان هم می‌تواند هم فرصت‌های خوب یا بد داشته باشد؛ ما وسط میدان هستیم و کارهایمان را دنبال می‌کنیم. توصیه حضرت آقا هم بوده که به نیرو‌های جوان فرصت داده شود؛ چرا که همان کسانی که امروز کوله باری از تجربه دارند روزگاری جوان بودند و در همین پوزیشن‎ها قرار داشتند. مسئولین چه جوان باشند و چه دارای تجربه، مهم نیت‌های خالص است تا دستاورد‌های بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم».

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی