تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
"دیدارنیوز" به انتصاب مدیران جوان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازد/ بخش اول

انتصاب مدیران جوان در وزارت کار بر مبنای ابهام!

News Image Lead

اولین وزارتخانه‌ای که اقدام به جوان سازی کادر مدیران خود کرد، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، اما این موضوع که این انتصاب‎ها بر چه معیاری صورت گرفته، پاسخی نداشته است. در ادامه بررسی وضعیت جوانگرایی در وزارتخانه‌ها و در مرحله دوم، این بار به سراغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفتیم تا کم و کیف به کار گیری جوانان در این وزارت خانه را بررسی کنیم. این واکاوی نیز همانند بررسی وضعیت جوانگرایی در وزارت نفت انجام شده و البته در چهار بخش به مخاطبان ارائه می‌شود.

کد خبر: ۳۹۱۷۹
۱۰:۰۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: اولین وزارتخانه‌ای که اقدام به جوان سازی کادر مدیران خود کرد، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود اما این موضوع که این انتصاب‎ها بر چه معیاری صورت گرفته، پاسخی نداشته است. سالانه ما شاهد مهاجرت بسیاری از نوابغ دانشگاهی در کشور هستیم و از سوی دیگر بارها شاهد روی کار آمدن جوانانی با رانت، پارتی و فامیل‌بازی در وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی نیز بوده‌ایم. بعد از طرح گام دوم انقلاب که جوانگرایی در آن به شدت مورد تاکید قرار گرفته است، انتظار می‌رود که مراکز دولتی و حکومتی در این راستا از رانت و فامیل بازی دوری جویند و شایسته‌سالاری اولویت انتصابات باشد.

 

در ادامه بررسی وضعیت جوانگرایی در وزارتخانه‌ها و در مرحله دوم، این بار به سراغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفتیم تا کم و کیف به کار گیری جوانان در این وزارت خانه را بررسی کنیم. این واکاوی نیز همانند بررسی وضعیت جوانگرایی در وزارت نفت انجام شده و البته در چهار بخش به مخاطبان ارائه می‌شود.

 

در مطلب حاضر که نخستین بخش از موضوع فوق الذکر است دیدارنیوز با محمد وحدتی هلان و علی ساری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفت‎وگو پرداخته است و از جوانگرایی در انتصابات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسیده است.

 

 شفاف‌سازی و جوانگرایی در زمان شریعتمداری

 

محمد وحدتی هلان نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیدارنیوز انتصابات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مناسب دانست و گفت: «از زمانی که دکتر شریعتمداری به وزارت رفاه آمده است، انصافاً در رابطه با شفاف‌سازی و جوانگرایی حرکات خوبی صورت گرفته است. برنامه‌هایی که منتصبین ایشان ارائه داده‌اند بسیار خوب است و همچنین برنامه‌های مناسبی طراحی می‌کنند و انشالله اجرا خواهند کرد. وضعیت وزارت رفاه اگر با همین شرایط ادامه پیدا کند و شفاف‌سازی و جوانگرایی اولویت وزارتخانه باشد؛ مطمئناً این وزارتخانه بزرگ که امکانات بسیاری دارد می‌تواند در اداره کشور نقش مهمی ایفا کند و مؤثر باشد».

 

فراخوانی برای انتصاب جوانان شایسته در وزارت کار

 

این نماینده مجلس گفت: «من از منتصبین، کسی را نمی‌شناسم که فامیل فردی باشد و برای مسئولیتی معرفی شده باشد. با افرادی که منتصب هم شده‎اند تا جایی که دیدم و صحبت کردم و برنامه‎هایشان را بررسی کردم، واقعاً برنامه‌هایشان خوب است و کارهای خوبی را شروع کردند و  انجام می‌دهند. امیدوارم این کارها ادامه پیدا کند. مسئولین باید جوان باشند چون جوان‌ها استعداد بیشتری دارند و  انرژی بیشتری می‌گذارند و کارهای جهادی انجام می‌دهند و ریسک‌پذیر نیز هستند. با این شرایط شکی نیست که آینده وزارت رفاه خوب خواهد شد و در بعضی قسمت‌ها که ضعف‌های مهمی در وزارتخانه وجود دارد، برطرف خواهد شد».

 

وی در پایان بیان کرد: «من در جریان معیارهای وزیر در انتخاب این مدیران جوان نیستم، یعنی نخواستیم به این موضوع بپردازیم ولی اشخاصی که انتخاب شدند و ما آنها را دیدیم و برنامه‌هایشان را در اختیار ما گذاشتند، برنامه‌های قابل قبولی داشتند. شخصیت خود این افراد قابل قبول بود و همچنین کارها و برنامه‌هایی که انجام می‌دهند. ما در کمیسیون اجتماعی از نزدیک با این بچه‌ها آشنا هستیم و پیگیر برنامه‌‎ها و کارهایشان هستیم. آنها برنامه می‎دهند، کمیسیون در خصوص برنامه با آنها ساعت‌ها گفت‌وگو و بحث می‌کند. معیار آقای وزیر را نمی‌دانم ولی این افرادی که می‌بینم انصافاً کارهایشان و برنامه‎هایشان خوب است. کارهای خوبی را شروع کردند و امیدوارم به این منوال ادامه پیدا کند. اگر این انتصابات در تمام بخش‌های وزارتخانه صورت بگیرد، مطمئناً ضعف‌های بزرگی که در وزارت رفاه وجود دارد و مافیاهایی که در وزارت دیدیم ریشه کن خواهند شد و وزارت رفاه یک وزارتخانه تمیز  می‌شود. امیدواریم این وزارتخانه در بعضی قسمت‌های بسیار مهم برای کشور کارآفرینی کند و تولیداتی که صورت می‌گیرد، به کشورهای دیگر صادر کند و ارز آوری برای کشور داشته باشد.»

 

فراخوانی برای انتصابات صورت نگرفته و انتخاب‌ها با پیشنهاد بعضی از افراد بوده است

 

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص جوانگرایی در وزارت کار معتقد است که فراخوانی برای جذب جوانان نخبه صورت نگرفته است. وی در گفتگو با دیدارنیوز گفت: «وزارت کار در موضوع جوانگرایی زودتر از بقیه وزارتخانه‌ها اقدام کرد و در واقعیت امر اقداماتی داشته است، اما اگر آمار اقداماتشان را بخواهید ندارم. به این صورت هم نبوده است که انتصاب افراد براساس یک فراخوانی بوده و انتخاب به گونه‌ای بوده باشد که افراد دارای شاخص‌های خاص، انتخاب شوند. تا جایی که اطلاع دارم براساس فراخوان نبوده فقط صرفاً از طریق معرفی اشخاص، این کار صورت گرفته است. اما اینکه چه کسی آنها را معرفی کرده نمی‌توان با قاطعیت گفت. ولی از این نظر فراخوانی صورت نگرفته و در این زمینه قطعاً با پیشنهاد بعضی از افراد بوده است».

 

فراخوانی برای انتصاب جوانان شایسته در وزارت کار

 

این نماینده در ادامه گفت‌: «این قضیه در این وزارتخانه همگام با بقیه جاها شروع شده و نمود خوبی پیدا کرده است و در سطح معاون وزیر و سایر مدیران انجام شده است. امیدوارم این مسیر راه را برای افراد جوان و شایسته باز کند و نه صرفاً آنهایی که توسط افراد خاص معرفی می‌شوند و به دلیل ارتباطات خاص از این فرصت می توانند استفاده کنند. دلیل قطعی ندارم که از فامیل یا رانت بازی در انتصابات وزارتخانه  استفاده شده، اما با قاطعیت می‌توان گفت که در خصوص اینگونه جذب‌ها فراخوانی برگزار نشده است».

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی