تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
"دیدارنیوز" نگاهی به آخرین تمرین تیم ملی امید قبل از سفر به اندونزی دارد؛

تمرین بغل پا با صدای بلند!

در بیست دقیقه تماشای تمرین تیم المپیک، بیش از هر چیز انگیزه بازیکنان جلب توجه می‌کرد؛ در حالی که رسانه‌ها موفق به تماشای تمرین‌های تاکتیکی نشدند. تماشای بازیکنانی مثل امید نورافکن، عارف غلامی، مهدی قائدی، محمد محبی و رضا شکاری در حالی که بغل پا تمرین می‌کنند و پاس‌های بلند برای هم می‌فرستند چندان راضی کننده نیست.

کد خبر: ۴۱۰۵۳
۱۴:۰۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: اردوگاه تیم‌های ملی فوتبال روز‌های شلوغ و پرترافیکی را پشت سر می‌گذارد. تیم ملی بزرگسالان از امروز تمرین هایش را برای رویارویی با عراق شروع می‌کند، تیم ملی جوانان با پورموسوی برای بازی با امارات آماده شده و امید‌ها هم امشب راهی قطر می‌شوند تا در نهایت به سوی اندونزی پرواز کنند. دو بازی تدارکاتی با امید‌های اندونزی می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی المپیک ایران پیش از رویارویی بزرگ در دی ماه باشد؛ گرچه بازی‌های سختی در انتخابی المپیک در انتظار شیر بچه‌های ایران است.
 
 
تمرین بغل پا با صدای بلند!

عصر شنبه در زمین شماره ۲ اردوگاه تیم‌های ملی فوتبال ایران، امید‌ها کمتر از نیم ساعت در برابر نمایندگان رسانه‌ها قرار گرفتند. تمرین امید‌ها شاداب و بانشاط بود و به نظر می‌رسد کادر فنی نیز با اضافه شدن امیر حسین پیروانی تکمیل شده است. از قضا پیروانی در آخرین تمرین امیدها، پیش از پرواز به قطر نقش محوری داشت در حالی که حمید استیلی از دور تمرین را تماشا می‌کرد. رضا شاهرودی و علیرضا امامی فر هم در کنار پیروانی تمرین را دنبال می‌کردند.

در بیست دقیقه تماشای تمرین تیم المپیک، بیش از هر چیز انگیزه بازیکنان جلب توجه می‌کرد؛ در حالی که رسانه‌ها موفق به تماشای تمرین‌های تاکتیکی نشدند. تماشای بازیکنانی مثل امید نورافکن، عارف غلامی، مهدی قائدی، محمد محبی و رضا شکاری در حالی که بغل پا تمرین می‌کنند و پاس‌های بلند برای هم می‌فرستند چندان راضی کننده نیست.

امیر حسین پیروانی خطاب به بازیکنان می‌گوید: «آقا محکم بغل پا بزن... صدای بغل پا رو بشنوم!» و بازیکنان هم سفت و سخت این کار را انجام می‌دهند. در اردوی امید‌ها صحبت از صعود به المپیک زیاد شنیده می‌شود، اما تا زمانی که یک حریف قدرقدرت در برابر تیم ملی المپیک قرار نگرفته، نمی‌شود در این باره قضاوت درستی داشت.


در آرزوی المپیک
 
امیرحسین پیروانی از اولین کسانی بود که در برابر رسانه‌های خبری لب به سخن گشود. مربی تازه نفس امید‌ها گفت: «خیلی خوشحالم که دوباره در خدمت تیم امید هستم و امیدوارم با کمک بچه‌ها، توکل به خدا، حمایت فدراسیون و تلاش کادرفنی بتوانیم به المپیک برویم. باید عواملی برای موفقیت وجود داشته باشد که یکی از این عوامل انجام بازی‌های تدارکاتی است. از امکاناتی که به ما داده شده تشکر می‌کنم و همه تسهیلاتی که برای تیم بزرگسالان در نظر گرفته شده در اختیار ما هم هست. ما از مجموعه پک استفاده می‌کنیم و دوست داریم بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. ما به اندونزی می‌رویم که از نظر آب و هوایی خیلی به تایلند شبیه است. بعد از دو بازی در اندونزی، به قطر می‌رویم و یکی دو بازی با این تیم انجام خواهیم داد و می‌دانید تیم قطر در رده پایه خیلی خوب است و حتی قهرمان جوانان آسیاست و این بازی‌ها به ما کمک می‌کند تا عیار تیم مشخص شود.»

او در پاسخ به این سؤال که عزم و اراده‌ای برای المپیکی شدن این تیم وجود دارد یا نه، افزود: «خدا را شاهد می‌گیرم که اگر یک درصد تردید داشتم، به تیم امید نمی‌آمدم. وفاق و دوستی خیلی خوبی بین اعضای کادرفنی و بازیکنان وجود دارد و باید باور داشته باشیم می‌توانیم به المپیک برویم. بازیکنان تیم امید اکثرا در لیگ برتر بازی می‌کنند و سه لژیونر هم داریم. اینکه گفته می‌شود چهل سال است به المپیک نرفتیم، بار منفی دارد و باید تلاش کنیم تا موفق شویم.»

پیروانی در خصوص ارتباط مربیان تیم امید و تیم بزرگسال گفت: «بین آقایان استیلی و ویلموتس ارتباط خوبی وجود دارد، اما اینکه با هم جلسه داشتند یا نه را نمی‌دانم، چرا که این اردوی اولی است که من آمده‌ام. چهار بازیکن ما در تیم بزرگسالان هستند و تعامل خوبی بین ما وجود دارد. استفاده از تجربیات آن‌ها باعث می‌شود به موفقیت برسیم».
 
 
تمرین بغل پا با صدای بلند!

پیروانی درباره اینکه معمولا تیم امید با ترکیب ناقص وارد مسابقات می‌شود نیز گفت: «این چالشی است که باید بپذیریم. بار‌ها با جلسات در این باره به جمع‌بندی رسیده‌ایم. به هر حال از آنجایی که بازی‌ها در فیفا دی نیست، شاید تیم‌های اروپایی بازیکن ندهند که در این صورت ما دو برنامه داریم که اگر بازیکن ندهند، بازیکنان جایگزین را به تیم امید دعوت خواهیم کرد.»

کاپیتان تیم امید ایران نیز همانقدر که در تمرین جدی و باانگیزه بود در برابر خبرنگاران نیز امیدوارانه صحبت کرد. امید نورافکن گفت: «ما عازم اندونزی هستیم و دو بازی دوستانه با این تیم داریم و احتمالا از آنجا راهی دوحه خواهیم شد تا با قطر نیز بازی تدارکاتی داشته باشیم. امیدوارم با آمادگی بالا در یکی از مهمترین بازی‌هایی که در زندگی‌مان داریم، حضور یابیم و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.»

کاپیتان تیم امید که اردوی تیم ملی بزرگسالان را به هوای کمک به تیم امید ترک کرد، درباره بازی با عراق گفت: «بازی حساسی با عراق داریم که می‌تواند یک بازی فوق العاده باشد یا خدای ناکرده وحشتناک. امیدوارم تیم ملی بتواند نتیجه خوبی در این دیدار کسب کند. برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. ما هم راه دیگری داریم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و به دنبال این هستیم تا طلسم تیم المپیک را بشکنیم و امیدوارم با حمایت هواداران و رسانه‌ها به این مهم برسیم.»

نورافکن درباره اینکه آیا کیفیت و عزم لازم برای این اتفاق را در بین بازیکنان می‌بیند یا خیر گفت: «همه تیم‌ها شرایط خوبی دارند. با ازبکستان و کره جنوبی و چین همگروه هستیم و نمی‌توانم بگویم صد درصد صعود می‌کنیم. اما باید صد درصد سعی و تلاش کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم و باید صبر کنیم ببینیم شرایط برای ما چگونه خواهد بود. در گروهی قرار داریم که تیم‌های قدرتمند و صاحب سبکی حضور دارند و امیدوارم به نتیجه لازم برسیم.»

قرار است سه بازیکن لژیونر امید‌ها در اندونزی به تیم اضافه شوند که شامل یونس دلفی، اللهیار صیادمنش و محمد مهدی خانی هستند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی