تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

پرواز امید‌ها با چمدان سنگین توقع/ آیا نسل دهم شعبده خواهد کرد؟

امید‌ها در شرایطی به سوی تایلند پرواز می‌کنند که فوتبال ایران در یکی از بحرانی‌ترین روز‌های خود در دهه اخیر به سر می‌برد، گویی همه تیم‌های مهم و الهام بخش فوتبال کشور در باتلاقی از مشکلات متفاوت گیر کرده اند. در نظر بگیرید که مماس با این سفر، فدراسیون فوتبال ایران با کناره گیری مهدی تاج از سمت ریاست خود مواجه است و به نظر می‌آید جایگزین او یعنی حیدر بهاروند هرگز نخواهد توانست در قامت یک پدر معنوی برای تیم المپیک ظاهر شود. نکته دیگر اینکه بعد از کنار گذاشتن کرانچار سرمربی کارنامه دار کروات از تیم امید، فرهاد مجیدی نیز از هدایت تیم ملی المپیک کنار رفت و در نهایت حمید استیلی مسئولیت سرمربی گری را پذیرفت و کادر مورد نظر خود را نیز به تیم فنی اضافه کرد. کادر فنی فعلی که شامل علیرضا امامی فر، رضا شاهرودی، امیر حسین پیروانی و محمد حبیبی است به نظر می‌آید در مجموع وزن کافی برای رساندن تیم امید به المپیک را نداشته باشد.

کد خبر: ۴۶۹۵۴
۱۶:۵۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در نخستین روز سال ۲۰۲۰ آخرین تمرین تیم ملی المپیک ایران در اردوگاه تیم‌های ملی برگزار شد و امشب کاروان امید‌ها به سوی تایلند پرواز خواهد کرد تا برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با غول‌های آسیا رقابت کند. به زعم حمید استیلی سرمربی تیم، جوانان برگزیده فوتبال ایران در تمرین امروز برای نخستین بار به صورت کامل و با شرکت همه بازیکنان حضور داشتند و اولین تمرینی بود که تمام وقت در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت. علاوه بر این، حضور بزرگان و نامداران فوتبال ایران از محمد مایلی کهن و احمد رضا عابدزاده گرفته تا وحید هاشمیان، علی منصوریان و وریا غفوری در این تمرین، اتفاق روحیه بخشی بود که به نظر می‌آید بازیکنان و اعضای کادر فنی را سر حال آورد.
 
 
پرواز امید‌ها با چمدان سنگین توقع

امید‌ها امشب به تایلند می‌روند تا در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک از قاره آسیا و در گروه سوم به ترتیب با ازبکستان (۱۹ دی)، کره جنوبی (۲۲ دی) و چین (۲۵ دی) بازی کنند. بازی‌هایی که به نظر بسیار سخت و پرماجرا خواهد بود. امید‌های ایران اگر بتوانند از گروه خود صعود کنند باید با دو تیم برتر گروه چهارم روبرو شوند که به نظر از رقبای گروه سوم قوی‌تر نیستند و آنگاه می‌توان به صعود به المپیک پس از ۴۴ سال امیدوار بود.
 
سفر با بار اضافه!
 
امید‌ها در شرایطی به سوی تایلند پرواز می‌کنند که فوتبال ایران در یکی از بحرانی‌ترین روز‌های خود در دهه اخیر به سر می‌برد، گویی همه تیم‌های مهم و الهام بخش فوتبال کشور در باتلاقی از مشکلات متفاوت گیر کرده اند. در نظر بگیرید که مماس با این سفر، فدراسیون فوتبال ایران با کناره گیری مهدی تاج از سمت ریاست خود مواجه است و به نظر می‌آید جایگزین او یعنی حیدر بهاروند هرگز نخواهد توانست در قامت یک پدر معنوی برای تیم المپیک ظاهر شود. با وجود همه انتقاد‌هایی که به مهدی تاج وجود دارد، اما نمی‌توان کتمان کرد که ضریب نفوذ او در کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه چنین مسابقات حساسی تا چه حد می‌توانست آرام بخش و موجب افزایش روحیه باشد.
 
اما باید از اوضاع نابسامان تیم ملی بزرگسالان نیز گفت که به دلیل رفتن مارک ویلموتس و روشن نشدن تکلیف نهایی او با فدراسیون، طبعا فشار روحی قابل توجهی را بر دوش بازیکنان امید قرار خواهد داد. حتی بحران‌های این روز‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم می‌تواند باعث تشدید این مسئله شود، به هر حال هواداران فوتبال باشگاهی ایران در پی ناکامی تیم‌های محبوب خود، چشم امیدشان به تیم امید خواهد بود تا در پی صعود به المپیک، رویا‌های آن‌ها را برآورده کند!
 
 
پرواز امید‌ها با چمدان سنگین توقع


عیار کادر فنی
 
فوتبال ایران پس از حضور در المپیک مونترال ۱۹۷۶ تاکنون ۱۰ المپیک را از دست داده و طبیعتا ۱۰ نسل از بازیکنان زیر ۲۳ سال تا این لحظه ناکامی را تجربه کرده اند. منهای یکی دو مورد، همواره از تیم‌های امید ایران در چهار دهه گذشته به عنوان بهترین تیم تاریخ یاد شده است. این بار نیز با توجه به تعدد حضور بازیکنان این تیم در باشگاه‌های لیگ برتری و حتی لیگ‌های خارجی، می‌توان مدعی شد که نسل فعلی نیز در زمره بهترین تیم هاست و شایستگی حضور در المپیک را دارد، اما یکی از نگرانی‌های موجود این است که آیا کادر فنی همسنگ بازیکنان هست یا نه؟
 
 
 
پرواز امید‌ها با چمدان سنگین توقع

بعد از کنار گذاشتن کرانچار سرمربی کارنامه دار کروات از تیم امید، فرهاد مجیدی نیز از هدایت تیم ملی المپیک کنار رفت و در نهایت حمید استیلی مسئولیت سرمربی گری را پذیرفت و کادر مورد نظر خود را نیز به تیم فنی اضافه کرد. کادر فنی فعلی که شامل علیرضا امامی فر، رضا شاهرودی، امیر حسین پیروانی و محمد حبیبی است به نظر می‌آید در مجموع وزن کافی برای رساندن تیم امید‌ به المپیک را نداشته باشد.

البته با توجه به استراتژی فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی، بروز چنین مسائلی طبیعی و عادی به نظر می‌رسد. به هر حال امید‌ها از ابتدای امسال تا حدود دو ماه پیش سرمربی و کادر فنی مطمئن و قدرتمندی بالای سر خود نداشتند و به نظر می‌رسید که تنگنای مالی در فدراسیون، در نهایت این تیم را به سوی استفاده از مربی داخلی سوق داد. در استفاده از مربیان داخلی هم ماجرا‌های عجیبی رخ داد تا نهایتا کادر فنی استیلی، بالای سر امید‌ها قرار گیرد. در واقع با این مدل از ایده پردازی  و اجرا طبیعی است که امید‌ها برای صعود تیم المپیک ایران به مراحل بالاتر چندان زیاد نباشد. هر کس باد می‌کارد، طوفان درو می‌کند...   
 
 
پرواز امید‌ها با چمدان سنگین توقع

  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی