تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
گزارش "دیدارنیوز" از تمرینی که امید‌ها را از حاشیه به متن بازگرداند؛

فقط از صعود حرف بزن!

بازیکنان جملگی از معرفی حمید استیلی به عنوان سرمربی حمایت کرده و در عین حال همگی از فرهاد مجیدی نیز به خاطر چند ماه زحمت قدردانی می‌کنند. کسی نیست که به مجادله لفظی سرمربی فعلی و سابق دامن بزند و این اتفاق خوبی است. حاشیه‌های تیم امید رو به کاهش است و خوشبختانه همه به صعود به المپیک فکر می‌کنند؛ هر چقدر که سخت باشد.

کد خبر: ۳۷۸۹۷
۱۷:۴۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: بعد از یک شب پرجنجال در تلویزیون و واگویه‌های پرماجرا از سوی فرهاد مجیدی و حمید استیلی درباره تیم امید، نخستین تمرین المپیکی‌ها در حضور ۲۰ دقیقه‌ای خبرنگاران نشان داد که می‌توان آینده خوبی برای این تیم تصور کرد. بسیاری از خبرنگارانی که عصر سه شنبه در حاشیه زمین تمرین پژوهشگاه نفت حضور یافتند انتظار داشتند که با یک مشت بازیکن بی حوصله و خسته روبرو شوند که برای رفع تکلیف دور هم جمع شده و لگدی به توپ می‌زنند، اما در عمل ماجرا متفاوت بود.
 
 
فقط از صعود حرف بزن!

آفتاب پاییزی نه چندان تیز، زمین تمرین خوب و هموار، یکدست بودن کادر فنی و دعوت شدن یکی از بازیکنان امید به تیم ملی بزرگسالان برای بازی مقابل کامبوج، عواملی بودند که حس و حال زیادی به تمرین امید‌ها بخشیده بودند. جوان‌ها زیر نظر رضا شاهرودی و علیرضا امامی فر که دوباره به کادر فنی بازگشته اند تمرین تاکتیکی و بدنسازی انجام می‌دهند و چند لژیونر تیم ملی المپیک و بازیکنان لیگ برتری بیش از بقیه توی چشم هستند.

یونس دلفی بازیکن باشگاه شارلروا و محمد مهدی خانی بازیکن تیم واراژدین لیگ کرواسی خیلی انگیزه دارند و سعی می‌کنند از هر فرصتی برای هماهنگی بیشتر با بقیه بازیکنان استفاده کنند. مهدی قائدی، عارف غلامی و رضا شکاری هم که از لیگ برتر به تمرین امید آمده اند سعی می‌کنند جو اردو را هر چه بیشتر به سمت آرامش ببرند. در فرصت‌های کوتاه مصاحبه، بازیکنان عموما به سوالات حاشیه‌ای جواب نمی‌دهند و سعی می‌کنند خود را از مجادله استیلی و مجیدی دور نگه دارند که البته کار درست و بجایی است. عموما بازیکنان از زمین تمرینی که در آن مشغول بازی هستند تعریف می‌کنند، چیزی که از عواقب مثبت دعوای لفظی استیلی و مجیدی می‌تواند باشد!

فرهاد مجیدی در مصاحبه اش گفته بود که بازیکنان روی موکت تمرین می‌کنند و به نظر می‌آید این جمله انتقادی باعث شد که فدراسیون، دستکم مشکل زمین تمرین را حل کند و آن مجادله کذایی حداقل یک دستاورد خوب برای بازیکنان به همراه آورده باشد. با این اوصاف همه بازیکنان و اعضای کادر فنی در اقدامی که معلوم است از قبل دیکته شده سعی دارند حاشیه‌های مخرب اطراف اردو را کنار بزنند و روی سه ماه سرنوشت ساز پیش رو تمرکز کنند.

غایب بزرگ اردو هم امید نورافکن است که یکی دو کیلومتر آنطرف‌تر مشغول تمرین در تیم ملی بزرگسالان است و حالا انگیزه‌ای شده برای بقیه که هر طور شده نظر ویلموتس را برای اردو‌ها و بازی‌های بعدی تیم ملی به سوی خود جلب کنند. مهدی عبدی گلزن دربی تهران نیز از چهره‌های دیگر تمرین است که حالا در مقایسه با اردو‌های قبلی از شهرت بیشتری برخوردار شده و همه منتظر قدرت نمایی او برای بازی‌های بعد هستند.

اصحاب رسانه فقط حدود ۲۰ دقیقه فرصت دارند که گزارش‌های خود را جمع آوری کنند و اکثرا می‌روند تا به تمرین تیم ملی هم برسند.
 
حرف‌هایی از جنس امید
 
بازیکنان جملگی از معرفی حمید استیلی به عنوان سرمربی حمایت کرده و در عین حال همگی از فرهاد مجیدی نیز به خاطر چند ماه زحمت قدردانی می‌کنند. کسی نیست که به مجادله لفظی سرمربی فعلی و سابق دامن بزند و این اتفاق خوبی است. حاشیه‌های تیم امید رو به کاهش است و خوشبختانه همه به صعود به المپیک فکر می‌کنند؛ هر چقدر که سخت باشد.
 
 
فقط از صعود حرف بزن!

گفت و گوی حمید استیلی با رسانه‌ها خیلی رسمی و در عین حال انگیزشی است. استیلی با اشاره به اینکه در این مدت حتی یک ریال از فدراسیون فوتبال نگرفته، گفت: «اگر به عقب برگردیم مشکلاتی وجود داشته، اما سعی ما این بوده حاشیه‌ای برای بازیکنان بوجود نیاید.   شب گذشته هم یکسری صحبت‌ها انجام شد که خیلی نمی‌خواهم این حرف‌ها را بشکافم چرا که هدف‌مان رفتن به جلو است. یکسری حرف‌ها و مشکلاتی بود که نمی‌خواهم به آن‌ها بپردازم، اما من فقط به خاطر بازیکنان و اصرار کمیته فنی سرمربی شدم. در این زمان کوتاه، اصلا علاقه نداشتم در بحث مربیگری وارد شوم مخصوصا اینکه زمان هم بسیار کوتاه بود. اول به خاطر بازیکنان و بعد به خاطر مملکتم قبول کردم که سرمربی باشم.»

یونس دلفی هم در برابر خبرنگاران گفت: «بچه‌های تیم امید خیلی سرحال و با انگیزه هستند و امیدوارم بتوانیم با تلاش زیاد به موفقیت برسیم. ما خیلی وقت با هم کار کرده ایم و با هم هماهنگ هستیم. با آقای استیلی هم از ماه‌ها قبل کار کرده ایم. ایشان به خوبی با تیم آشنا هستند و من فکر می‌کنم خیلی می‌توانند کمک کنند. از نظر علمی و نظم و انضباط هم خیلی خوب هستند. فکر کنم بتوانیم با او به المپیک صعود کنیم.»

رضا شکاری بازیکن تراکتور نیز بعد از مدت‌ها پا به توپ شد و در حاشیه تمرین گفت: «تغییر سرمربی و کمبود امکانات در اردو‌های قبلی کمی روی شرایط تیم تأثیر گذاشت، اما الان شرایط مثبتی بر تیم حاکم است و هتل و زمین خوبی در اختیار داریم. حرف قلبی خودم را می‌گویم، در تیم جوانان کسی باور نداشت که به جام جهانی صعود کنیم، اما بعد از حدود بیست سال به جام جهانی رفتیم. کار آسانی نداریم، اما مطمئنم با توجه به بازیکنانی که داریم می‌توانیم این طلسم را بشکنیم و به المپیک برویم.»

عارف غلامی دفاع چپ استقلال هم در نقش یک بازیکن باتجربه با خبرنگاران صحبت کرد و درباره اختلاف استیلی و مجیدی گفت: «این حاشیه‌هایی که در موردش پرسیدید بین دو آدم بزرگ فوتبال ایران است و یک طرف هم فدراسیون است. ما بازیکن هستیم و در حدی نیستیم که قضاوت کنیم. هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، ما موظف هستیم بازی کنیم و هدف ما هم فقط یک چیز است؛ صعود به المپیک.»
 
خبردار به احترام حسن آقا
 
اواخر تمرین امید‌ها اتفاق جالبی افتاد و حسن روشن بازیکن قدیمی فوتبال ایران و عضو آخرین تیمی از ایران که در المپیک مونترال حضور داشت، با عصایی در دست به کنار زمین آمد. به نظر این اتفاق هم سورپرایزی بود که حمید استیلی برنامه ریزی کرده بود تا انگیزه بیشتری به بازیکنان بدهد. بازیکنان به احترام حسن آقا خبردار ایستادند و بعد با او دست دادند و صحبت‌هایی هم بین دو طرف رد وبدل شد. خبرنگاران هم که به تمرین تیم ملی رفته بودند، از راه دور نتوانستند ارتباط کلامی بین دو نسل را ثبت و ضبط کند.
 
 
فقط از صعود حرف بزن!
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی