تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گزارش دیدار از نگاه ضرغامی به صنعت گردشگری در روز جهانی آن

وزیری که به جای شطرنج، مار و پله بازی می‌کند!

دیروز روز جهانی گردشگری بود و تنها جمله مهم عزت الله ضرغامی در این روز این بود که در بازی "مار و پله" همیشه بازنده است، بازی‌ای که "ایران هراسی" نقش ثابت روی تاس او است.

کد خبر: ۱۳۸۰۰۱
۱۴:۴۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

وزیری که به جای شطرنج، مارو پله بازی می‌کند!

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: درست در روز‌هایی که همه شبکه‌های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام و حتی واتس‌آپ فیلتر و عملا همه فضا‌ها برای صحبت کردن و مباحثه درباره موضوعات مختلف از دسترس عموم خارج شده است، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فضای از پیش فیلتر شده توییتر -با داشتن فیلتر شکن مناسب- در روز جهانی گردشگری نوشت که «در آستانه هفته گردشگری برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌ایم»، اما از اینکه این برنامه‌ها تا چه اندازه به توسعه صنعت گردشگری کمک خواهد کرد اطلاعاتی در دسترس نیست!

البته او زودتر برای اینکه بی نتیجه بودن برنامه‌هایی که از آن صحبت کرده را توجیه کند، از کلمه پرکاربرد "ایران هراسی" استفاده کرد و این دغدغه را از مهمترین مسائل گردشگری دانست و گفت: تلاش کرده‌ایم با مدل‌های جدید رسانه‌ای با آن مقابله کنیم.

احتمالا وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌داند که آویزان شدن به طناب پوسیده موضوعاتی مانند ایران هراسی هیچ کمکی به توسعه صنعت به گل نشسته گردشگری نمی‌کند و بهتر است به جای سفر به استان‌ها و شهر‌های مختلف و بازدید از باغ وحش همان برنامه‌هایی که از قبل نوشته بود را زودتر اجرایی کند تا بیش از این مشکلات بزرگتری مانند همین «ایران‌هراسی» خللی در اجرای برنامه هایش ایجاد نکند.

ضرغامی که پیش از این هم خودش را وزیر موفقی می‌دانست در همین توییت هم تلویحا به این موفقیت خود اشاره کرده، اما در نهایت پای ابر و باد و مه و خورشید را وسط کشید تا بخشی از عدم تحقق برنامه‌ها را گردن این پدیده‌ها بیندازد.

او در ادامه طرح موضوعات مهم و البته از ظن خود تاکید کرد: «در کشور ما اینگونه موضوعات یعنی همان «ایران‌هراسی» مانند بازی "مار و پله" است یعنی درست در جایی که پله موفقیت را طی می‌کنی با یک نیش مار به پله اول برمی‌گردی!». احتمالا جناب وزیر این را نمی‌داند که اگر به جای بازی مار و پله کمی وقت خود را صرف یادگیری بازی فکری بهتری مانند شطرنج می‌کرد قطعا نیاز نبود همه تمرکز خود را روی تاسی بگذارد که در نهایت به جای بالا بردن از پله‌ها، صنعت گردشگری را به سمت عدد صفر هدایت می‌کند.

ضرغامی، گشت ارشاد و مهسا امینی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اینکه از قافله اظهار نظر درباره اتفاقات اخیر هم عقب نمانده باشد و سیاه‌اش در زمینه ورود به همه موضوعات اجتماعی و فرهنگی تکمیل باشد در توئیتی نوشته: «بزرگترین منکر، بدبین کردن مردم نسبت به اساس دین است. نظام بن‌بست ندارد. برخلاف تصور برخی دوستان و دشمنان، تجدیدنظر در برخی قوانین و روش‌های ناکارآمد اجتماعی، به سقوط دومینووار نظام منجر نمی‌شود، تحولات اجتماعی را درک کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم». البته اظهار نظر او به اینجا ختم نشد و برای اینکه بتواند جایگاه خود را در میان مردم حفظ کند این را هم گفت که مرزبندی بین فعالان کف خیابان ضروری است. جوانان و زنان آزرده از فوت غمبار مهسا امینی با لیدر‌های آموزش دیده و متصل به خارج متفاوتند. رفتار، ادبیات و صبوری ضابطین باید آگاهانه، مدیریت شده و متناسب با سوژه باشد.

کاش آقای وزیر به دو سوال بعد از این دو اظهار نظر پاسخ دهند، نخست اینکه منظورشان از تجدید نظر در برخی قوانین و روش‌های ناکارآمد اجتماعی همان موضوع گشت ارشاد است؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت است چرا به طور واضح از کلمه گشت ارشاد استفاده نمی‌کند، البته شاید با یک تحلیل ساده بتوان به جواب این پرسش رسید، زیرا ضرغامی در طبقه بندی همان افرادی قرار می‌گیرد که سعی می‌کند میانه بازی کند، که به قول قدیمی‌ها نه سیخ بسوزد نه کباب!

و اما پرسش دوم؛ منظور وزیر از مرزبندی بین فعالان کف خیابان چیست؟ به نظر می‌رسد عزت الله ضرغامی بازی با کلمات را بیشتر از هر کار دیگری بلد است و در تمام این دو اظهار نظر که در ظاهر در دفاع از مردم نوشته تمام تلاش خود را کرده که دل رئیس خود را با این طرفداری‌ها آزرده نکند!

و در نهایت اینکه این برنامه‌های هفته جهانی گردشگری هم هیچ دستاوردی برای مردم و فعالان حوزه گردشگری نداشته و ندارد و نه این زمان و نه زمان دیگری ضرغامی نمی‌تواند قهرمان صنعت گردشگری باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی