تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مذاکرات ترکیه و آمریکا برای پس گرفتن سرمایه گذاری ترکیه در ساخت جنگنده F-۳۵

مذاکرات بین آمریکا و ترکیه برای پس گرفتن پول ترکیه بعد از حذف این کشور از پروژه ساخت جنگنده اف-۳۵ ادامه دارد. ترکیه بعد از خرید سامانه دفاع موشکی S۴۰۰ روسی از این پروژه حذف شد.

کد خبر: ۱۱۲۸۴۵
۱۵:۵۷ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

f-35 ترکیه

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هیات‌های آمریکا و ترکیه مذاکرات "سازنده‌ای" به منظور حل مناقشه بر سر حذف آنکارا از برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ به دنبال خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه به دست آن‌ها برگزار کردند.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، آنتون سملروث، سخنگوی پنتاگون چهارشنبه گفت: اندرو ال. وینترنیتس، مدیر اصلی گروه سیاستگذاری اروپا و ناتو و ملیسا بنکرت، مدیر طراحی، برنامه‌ریزی و تحلیل در دفتر معاون وزیر دفاع در امور مالکیت و پایداری، رهبری هیات وزارت دفاع به آنکارا در تاریخ ۲۷ اکتبر را بر عهده داشتند و در خصوص مسائل باقیمانده ناشی از حذف ترکیه از برنامه اف-۳۵‌ها رایزنی برای حل و فصل اختلافات انجام شد.

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، گفتگو‌ها "سازنده" بود. او افزود که این هیات‌ها در نظر دارند تا بار دیگر در ماه‌های آتی در واشنگتن ملاقات داشته باشند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که آمریکا پیشنهاد فروش اف-۱۶ را به ترکیه در ازای پیش پرداخت آنکارا درخصوص اف-‌۳۵‌های پیشرفته‌تر داده است؛ ادعایی که پنتاگون رد کرد.

پس از خرید سامانه‌های روسی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه به‌رغم مخالفت آمریکا، واشنگتن که در ماه دسامبر تحریم‌هایی را علیه صنایع دفاعی ترکیه وضع کرد، گفت که هیچ پیشنهاد مالی به متحد خود در ناتو نداده است. آنکارا پس از خرید سامانه‌های دفاع موشکی از روسیه، از پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ حذف شد.

اردوغان به تازگی حین برگشت از نیجریه به خبرنگاران گفته بود: ما این مبلغ ۱.۴ میلیارد دلاری خود را به هر طریقی که شده دریافت می‌کنیم و همچنین وزیران دفاع ترکیه و آمریکا در این خصوص گفتگو خواهند کرد. معتقدم که ما پیشرفت خواهیم کرد.

اتحاد چند دهه‌ای میان آنکارا و واشنگتن در پنج سال گذشته به دلیل اختلاف سیاست درخصوص سوریه، خرید موشک دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه، تنش‌ها در شرق مدیترانه و مساله حقوق بشر به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی