تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ادامه تنش آنکارا با غرب؛ اردوغان: سفرای غربی عقب‌نشینی کردند

رسانه‌های دولتی در ترکیه با اشاره به پیام‌هایی تازه از سوی سفارتخانه ایالات متحده و چند کشور اروپایی پس از تنش دیپلماتیک اخیر آنکارا با غرب، از «عقب‌نشینی» غربی‌ها خبر دادند.

کد خبر: ۱۱۲۵۹۶
۲۲:۱۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

 اردوغان

 

دیدارنیوز: بنا به گزارشی که رویترز با استناد به منابع خبری در آنکارا منتشر کرده این پیام‌ها حاوی توضیحاتی بوده که مورد استقبال رجب طیب اردوغان قرار گرفته است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی آورده است که رجب طیب اردوغان انتشار پیام‌های تازه از سوی سفارتخانه‌های غربی را نوعی «عقب نشینی» می‌داند.

در گزارش فرانس‌پرس با یاد آوری این نکته که آقای اردوغان از اخراج سفرای غربی صرف نظر کرده به نقل از رئیس جمهوری ترکیه آورده است که این سفرا «از موضع خود عقب نشینی کرده و در آینده بیشتر احتیاط به خرج خواهند داد.»

آناتولی نیز با پوشش زنده سخنان رجب طیب اروغان به نقل از وی نوشت: «کسی که به استقلال کشور ما و حساسیت های ملت ما احترام نگذارد، بدون توجه به عنوانش نمی‌تواند در این کشور زندگی کند.»

در این گزارش به بخش دیگری از سخنان آقای اردوغان اشاره شده و آمده است: «نمی‌توانیم دخالت گروهی از سفرای کشورهای دیگر در امور قوه قضائیه‌مان را که حتی نهادهای مقننه و اجرایی خودمان نیز طبق قانون اساسی اجازه دخالت در آن را ندارند، بپذیریم.»

گفته می‌شود که سفارتخانه‌های غربی در پیام‌های خود به ماده ۴۱ کنوانسیون وین مبنی بر عدم دخالت درامور داخلی کشور میزبان استناد کرده و به نوعی نسبت به آن اعلام پایبندی کرده‌اند.

این بیانیه‌ها تقریبا همزمان با ورود آقای اردوغان به نشست کابینه که به بحث در باره اخراج ۱۰ سفیرغربی اختصاص داشت، در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد.

اقدام ترکیه در صدور فرمان اخراج سفرای ۱۰ کشور غربی به بهانه اعلام حمایت آنها از آزادی یک فعال مدنی در این کشور به باور کارشناسان می‌تواند عمیق‌ترین شکاف دیپلماتیک را میان آنکارا و غرب طی ۱۹ سال زمامداری آقای اردوغان رقم بزند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی