تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وزیر کشور: تهران هویت و الگوی ایران است

وزیر کشور با بیان اینکه تهران دچار مشکلات متعددی است، گفت: تهران هویت و الگوی ایران است و باید با اقدامات جدی این کلانشهر را به یک شهر پیش‌رو تبدیل کنیم.

کد خبر: ۱۱۱۴۹۹
۱۶:۴۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

وزیر کشور: تهران هویت و الگوی ایران است

دیدارنیوز ـ سردار احمد وحیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه استاندار جدید تهران اظهار داشت: پایتخت باید به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها از جمله اقدامات فرهنگی و صنعتی در کشور نورافشانی کند.

وی ادامه داد: تهران در بخش آسیب‌های اجتماعی با مشکلاتی روبه رو است و باید با کار و تلاش جهادی این کلانشهر را شهری بدون و یا با حداقل مشکل تبدیل کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه استان تهران با جمعیت ۱۴ میلیون نفری باید در جایگاه ممتاز کشوری قرار بگیرد، گفت: باید با کاری نو و خلاقانه مشکلات این استان پهناور کشور را مرتفع کرد.

وی گفت: پایتخت یکی از مراکز و گلوگاه‌های مهم تمدن اسلامی در کنار هویت انقلابی و اسلامی است.

وحیدی با بیان اینکه این کلانشهر جایگاه خاصی در تحقق انقلابی و استقرار آن دارد، افزود: اگر از سنگرگاه دشمن صحبت کنیم تهران در مرکز سنگرگاه قرار دارد که معطوف به اهل بیت ع است.

وی ادامه داد: تهران زیر چتر حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزاده صالح (ع) در امن و امان است.

وحیدی اذعان داشت: تهران شهری‌ست با هزاران امید که همه توجهات به این نقطه متمرکز شده است که وظیفه بزرگی برای مردم و مسئولان ایجاد می‌کند.

وزیر کشور افزود: مسئولان باید طوری که شایسته است استان را بیارایند و دارای کمترین معظل اجتماعی باشد.

وحیدی با بیان اینکه پایتخت به عنوان مهمترین الگوی اجتماعی، اقتصادی در کشور بشمار می‌آید، گفت: بخش بزرگی از مشکلات در استان مربوط به حاشیه نشینی است که باید محرومیت زدایی شود.

وی ادامه داد: استاندار و شهرداران جدید دو مدیر جوان با نگاه‌های نو هستند که در کنار هم می‌توانند مشکلات و کاستی‌های موجود را با سرعت برطرف کنند و الگوی دیگر استان‌ها باشند.

وحیدی بیان کرد: در کنار ظرفیت‌های معنوی ظرفیت اجتماعی که همان نیروی انسانیست حائز اهمیت است که از همه لحاظ باید در کشور سرآمد باشد.

وی افزود: بحث دیجیتال در استان باید موج بزند و به بالای ۳۰ درصد برسد در زمینه اقتصادی نیز ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تا ۵۰ درصد باید افزایش یابد.

وحیدی با بیان اینکه اختیارات وزارتخانه‌ها باید واگذار شود، گفت: نیاز نیست اختیارات آب و فاضلاب و برق در غالب مدیریت یکپارچه تعریف شود.

وی گفت: با استفاده از حکمرانی و الگوی اجتماعی اجازه ایجاد مسائل امنیتی را ندهیم.

به گزارش ایرنا، آیین معارفه «محسن منصوری» که روز یکشنبه هفته جاری رای اعتماد هیات دولت را دریافت کرده بود، ظهر امروز با حضور وزیر کشور به عنوان یکی از جوان‌ترین استانداران کشورمان در جریان است و وی جایگزین "انوشیروان محسنی بندپی" شده است.

منصوری به عنوان نخستین استاندار تهران در دولت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بنیاد علوی و مدیرعامل و عضو مؤسس و هیات مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده است.

در سابقه کاری استاندار جوان تهران، مشاور نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمی و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به چشم می‌خورد.

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار قبلی تهران از روز ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ به عنوان سکاندار این استان انتخاب شده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی