تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کمبود این مواد غذایی باعث گرسنگی فراوان می‌شود

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کمبود مواد مغذی و ویتامین‌هایی که باعث گرسنگی بیش از حد می‌شوند، توضیحاتی داد.

کد خبر: ۱۰۶۶۱۳
۱۸:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

کمبود مواد غذایی و حس گرسنگی

دیدارنیوز ـ نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: ماده غذایی خاصی وجود ندارد که به راحتی باعث کاهش وزن شود، اما برخی مواد غذایی وجود دارد که با مصرف آن‌ها می‌توانیم گرسنگی را کنترل کنیم.

او ادامه داد: مصرف پروتئین‌ها از منابع لبنیات، حبوبات، انواع گوشت و تخم مرغ مواد غذایی هستند که به کنترل گرسنگی کمک می‌کند و ارزش غذایی بسیار زیادی دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: نکته بسیار مهم در کنترل گرسنگی تامین ویتامین D به میزان کافی است. این ویتامین منبع غذایی خاصی برای کنترل گرسنگی ندارد، اما بسیاری از مواد غذایی مانند لبنیات و غلات آماده مصرف با ویتامین D غنی شده اند، اما نمی‌توان گفت که منبع ویتامین D هستند؛ بنابراین اگر فردی کمبود ویتامین D داشته باشد یا میزان این ویتامین در بدنش کم باشد تمایل به خوردن غذا در او افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: پس مصرف مکمل ویتامین D طبق شیوه نامه‌های درمانی کشور که ۵۰ هزار واحد ویتامین در ماه است، توصیه می‌شود.

جوزدانی بیان کرد: کم خونی یکی دیگر از عوامل گرسنگی‌های بیش از حد در افراد است. این اتفاق بیشتر در خانم‌ها مشاهده می‌شود. کم خونی فقر آهن که بر اثر مصرف ناکافی پروتئین‌ها و منابع غنی از آهن مانند انواع گوشت‌ها ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد گرسنگی و به هم خوردن رژیم غذایی فرد شود.

او ادامه داد: به طور کلی کمبود هر یک از مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن باعث ایجاد گرسنگی‌های بیش از حد و عدم کنترل این گرسنگی‌ها می‌شود، در این شرایط فرد به طور مداوم به سمت مصرف این مواد غذایی می‌رود تا بتواند ماده غذایی و ویتامینی که کمبود دارد را جبران کند.

جوزدانی گفت: متاسفانه مصرف سیب و سبزیجات در رژیم غذایی افراد بسیار پایین است. سبزیجات به دلیل داشتن منبع فیبر می‌تواند به هضم و جذب غذا کمک کند، این روند آرام‌تر اتفاق می‌افتد و طبیعتا مقدار قند خون، مدت زمان بیشتری در بدن بالا بماند.

او بیان کرد: هر عاملی که باعث کاهش و افزایش سریع قند خون شود از عوامل مهم در تشدید گرسنگی فرد است و روند کاهش وزن، دیرتر اتفاق می‌افتد.

جوزدانی ادامه داد: بنابراین فیبر‌ها در انواع سبزیجات و غلات سبوس دار، مواد غذایی هستند که روند گرسنگی را در فرد کندتر می‌کند.

او افزود: فعالیت‌های بدنی که متاسفانه در بین افراد بسیار کم شده است با تاثیر بر میزان ترشح انسولین در بدن و افزایش استفاده از مواد مغذی، به کاهش وزن راحتتر کمک می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی