تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ایران ۱۰ ـ کامبوج صفر، تمرین گلزنی به عراق

در سومین بازی از دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی ایران به مصاف آسان‌ترین حریف گروه رفته است.

کد خبر: ۹۵۴۱۸
۱۹:۱۶ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

ایران ۱۰ ـ کامبوج صفر، تمرین گلزنی به عراق

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی ایران بعد از پیروزی شیرین مقابل بحرین و به دست آوردن آرامش ذهنی، حالا به مصاف تیم قعر جدولی کامبوج می‌رود که به دلیل انصراف کره‌شمالی از این مسابقات، عملا تاثیری بر نتایج این گروه ندارد. با این حال دارگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در مورد این تیم در کنفرانس خبری گفت:«اصلا نمی‌خواهیم این تیم را دست کم بگیریم و احترام زیادی برای آنها قائل هستیم. بازی های این تیم را که مشاهده کردم و عملکرد آنها نسبت به نتایجی که کسب کردند، بهتر است. ما برای این به بحرین آمدیم که صد درصد امتیازات را کسب کنیم و کاری به محاسبات و اما و اگرها نداریم که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. تمام بازیکنان، کادرفنی و همه اعضا باید تمرکزشان روی بازی با کامبوج باشد و از آنها می‌خواهم که بازی با عراق و اما و اگرها را فراموش کنند. ما هرآنچه که در توان داریم را برای این بازی خواهیم گذاشت و کاری به اما و اگرها نداریم.»

اما ترکیب دو تیم برای این بازی به این شرح است:

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نوراللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده و مهدی طارمی

ترکیب کامبوج: کئو سوکسلا، کن چانسوفیک، سویی ویسال، تی سانبات، سور روتانا، منگ چنگ، لیم پیسوت، سوهانا سوس، سوک فنگ، سینگ چانتی و کوچ سوکمویک

طبق انتظار بازی با حملات ایران از همان ابتدا آغاز شد و البته کامبوج هم در 15 دقیقه ابتدایی چند بار پا به توپ تا محوطه جریمه ایران آمد.

دقیقه 2: شوت طارمی به دیرک دروازه کامبوج خورد تا اولین شوک به حریف وارد شود.

گل اول ایران: در دقیقه 15 و در پی خطای مدافع کامبوج روی جهانبخشف داور نقطه پنالتی را نشان داد و علیرضا جهانبخش نیز ضربه پنالتی را به اولین گل ایران در این مسابقه تبدیل کرد.

گل دوم ایران: در دقیقه 27 روی یک ارسال به سمت دروازه کامبوج، شجاع خلیل‌زاده مدافع جلوکشیده ایران با ضربه سر گل دوم را به ثمر رساند.

گل سوم ایران: پاس عمقی جهانبخش برای طارمی در دقیقه 27 با ضربه دقیق و محکم مهدی به گل زیر طاقی تبدیل شد و گل ملی طارمی را به عدد 24 رساند.

گل چهارم ایران: در ئقیقه 33 حرکت میلاد محمدی از چپ با سناتر کوتاه او برای مهاجمان همراه شد که مدافع کامبوج به قصد دفع توپ، دروازه خودی را باز کرد.

دقیقه 35: مرتضی پورعلی‌گنجی هم به نیت گلزنی در دهانه دروازه کامبوج حاضر شد اما ضربه سر او به تیر دروازه خورد. 

دقیقه 44: مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان بود که با خطای سوکسلا گلر کامبوج سرنگون شد. داور اعلام ضربه پنالتی کرد و به گلر هم کارت زرد نشان داد. ضربه پنالتی را اما سعید عزت‌اللهی به تیر افقی زد تا گل پنجم در نیمه اول برای ایران ثبت نشود. 

نیمه دوم

تیم ملی با چند تغییر وارد زمین شد و مجید حسینی، کریم انصاری‌فرد و میلاد سرلک به جای خلیل‌زاده، نوراللهی و طارمی وارد میدان شدند. 

دقیقه 46: فرصت خوبی نصیب انصاری فرد شد اما این فرصت به هدر رفت.

دقیقه 52: کریم انصاری‌فرد که برای گلزنی بی‌قرار است یک فرصت دیگر در محوطه جریمه به دست آورد و در حالت نامتعادل با یک ضربه چیپ توپ را از روی دروازه بان عبور داد اما دفاع کامبوج توپ را دفع کرد.

گل پنجم ایران: در دقیقه 56 حرکت قایدی و پاس او در نزدیکی دروازه کامبوج به میلاد محمدی رسید و دفاع پیش‌تاخته ایران با یک حرکت فریبنده توپ را از بین پاهای گلر کامبوج به گل تبدیل کرد. 

گل ششم ایران: در دقیقه 63 ضربه کرنر سامان قدوس را مرتضی پورعلی‌گنجی با ضربه سر به گل ششم تبدیل کرد.

کاوه رضایی مهاجم تازه‌وارد ایران دو بار شانس گلزنی داشت که بار اول پاس قایدی و بار دوم توپ بلند در محوطه جریمه را از دست داد. 

گل هفتم ایران: دقیقه 76 حرکت پا به توپ قایدی در محوطه جریه کامبوج با خطای مدافع حریف روبرو شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. کریم انصاری‌فرد پنالتی را گل کرد.

گل هشتم ایران: ارشال بلند روی دروازه کامبوج با پرواز کاوه رضایی به گل هشتم ایران در دقیقه 70 مبدل شد.

دقیقه 82: ضربه کاشته به نفع ایران را کاوه رضایی به زیبایی زد ام به تیر دروازه خورد.

گل نهم ایران: در دقیقه 84 باز هم پاس قدوس از راست به مهدی قایدی درست روی خط محوطه جریمه رسید و بازیکن تکنیکی تیم ملی با یک حرکت پا به توپ فوق‌العاده و شوت زیر طاقی از زاویه بسته به گل رسید. 

گل دهم ایران: پاس کریم انصاری‌فرد با دو ضربه اشتباه مدافعان این تیم نصیب کاوه رضایی شد و او هم تعداد گل‌های ایران را دورقمی کرد.

تیم ملی ایران در دقایق پایانی بازی چند فرصت دیگر را نیز از دست داد که اگر آنها هم به گل می‌رسیدند یقینا نتیجه بازی رفت در ورزشگاه آزادی تکرار می‌شد. با این حال زدن 10 گل به کامبوج برای رویارویی با عراق روحیه‌بخش بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی