تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آیا دیابت عامل شیوع قارچ سیاه در هند است؟

موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند پیش از همه گیری کووید-۱۹ بیش از دیگر نقاط جهان بوده است. موکورمایکوزیس به میزان قابل توجهی با دیابت کنترل نشده ارتباط دارد و بسیاری از مردم هند به دیابت دچار هستند.

کد خبر: ۹۴۶۲۸
۱۳:۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

قارچ سیاه دیابت قندخون کرونا هندوستان

دیدارنیوز: حدود ۱۲ هزار مورد ابتلا به "قارچ سیاه" در هند گزارش شده که بیشتر این موارد در بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ بوده است.

احتمال ابتلا به عفونت قارچ سیاه به طور معمول بسیار نادر است و میزان مرگ و میر ناشی از آن حدود ۵۰ درصد است. برخی کارشناسان پزشکی بر این باورند که موارد ابتلا به این نوع عفونت در هند به دلیل شیوع بیماری دیابت است.

پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹ حداقل ۳۸ کشور جهان مواردی از ابتلا به موکورمایکوزیس موسوم به قارچ سیاه را گزارش کرده اند. هند و پاکستان بالاترین نرخ ابتلا را داشته اند که سالانه حدود ۱۴۰ مورد به ازای یک میلیون نفر بوده است.

دکتر دیوید دنینگ متخصص عفونت‌های قارچی از دانشگاه منچستر گفت: موارد ابتلا به قارچ سیاه در هند پیش از همه گیری کووید-۱۹ بیش از دیگر نقاط جهان بوده است. موکورمایکوزیس به میزان قابل توجهی با دیابت کنترل نشده ارتباط دارد و بسیاری از مردم هند به دیابت دچار هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در مطالعه‌ای که به تازگی در سطح جهان انجام گرفته مشخص شد، در بیماران بهبود یافته کووید-۱۹ حدود ۹۴ درصد از افراد مبتلا به این عفونت قارچی دچار بیماری دیابت نیز بوده‌اند که حدود ۷۱ درصد این موارد مربوط به هند بوده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا هند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی