تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.

کد خبر: ۸۸۷۹۶
۱۶:۰۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

خبرنگاران در گروه سه مشاغل پرخطر برای واکسن کرونا هستند

دیدارنیوز ـ دکتر سیما سادات لاری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن کرونا وارد شده که از این مقدار حدود ۸۲۰ هزار دُز تزریق شده است.

وی ادامه داد: کسانی که واکسن زده‌اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند، ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و اغلب ۲ هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسند، اما خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد و ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که همه کشور‌های جهان گرفتار کرونا شده‌اند ما افتخار می‌کنیم از معدود کشور‌هایی هستیم که در حال تولید واکسن کرونا هستیم.
وی افزود: مراحل تولید ۲ واکسن پاستور و برکت در حال تکمیل است که امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی مرحله سوم آن به نتیجه برسد در تیر ماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.
لاری ادامه داد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی در کشور مشاهده نشده و همچنان ویروس غالب همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.
وی گفت: تولید یک واکسن ایمن حدود پنج تا ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است و معلوم نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و این‌ها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

در این مراسم خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد مجموعه فرهنگی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۸۸ دانشجو با هزینه ۷۰میلیارد ریال و همچنین مسجد پیامبر اعظم (ص) در این مجموعه فرهنگی با هزار و صد مترمربع مساحت و هزینه ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی