تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران:

توسعه شهری نیازمند بهره گیری از دانش و نوآوری است

ویبنار مجازی کمیته ملی اسکان بشر ایران با موضوع بهینه سازی زیست، دانش و نوآوری ، توسعه شهری با حضور دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران، رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی ومدیران  استان اذربایجان غربی ( رییس دانشگاه ، شهردار، اعضای شورای شهرو رییس نظام مهندسی ارومیه ) برگزار شد.

کد خبر: ۸۸۶۱۵
۱۶:۵۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی اسکان بشر ایران، دکتر مظاهری در این نشست بیان کرد: از دیدگاه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد _ UN-Habitat _ دانش و نوآوری موضوع بنیادینی در امر توسعه شهری است. از این رو شناخت رویکردها، درک دقیق از سوگیری‌ها و تعیین اهداف توسعه باید مبتنی بر دانش و نوآوری و با نگاه به آینده پژوهی و با بهره گیری از دستاورد‌های بشر باشد.

دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران افزود: رفع چالش‌های شهری بدون در نظر گرفتن دانش و نوآوری مفهومی ندارد؛ بنابراین اگر می‌خواهیم چالش‌های شهری برطرف شود، نیازمند بهره گیری از دانش و نوآوری هستیم.

به گفته او محور اصلی توسعه شهری مبتنی بر دانش و نوآوری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند که باید از ظرفیت این نهاد‌های علمی و پژوهشی در راستای توسعه پایدار شهری که جزو وظایف اساسی هبیتات بوده و خواهان موفقیت در آن است، استفاده شود.

عضو فرهنگستان هنر ایران با اشاره به برگزاری اولین  اجلاس وزرای شهرسازی که هفدهم فروردین سال جاری _ ۶ آوریل _ به میزبانی اصفهان برگزار شد، ادامه داد: در این اجلاس که وزرای شهرسازی ایران، ایتالیا، الجزایر، روسیه، مالزی، سوریه، پرو، اکراین ودیگر کشور‌های عضو، رییس اجرایی و معاونین هبیتات، استاندار اصفهان و تعدادی از استادان دانشگاه حضور داشتند، محور اصلی بحث، دانش و نوآوری و توسعه پایدار شهر‌ها بود.

عضو هیات امنای بنیاد ایران شناسی گفت: جامعه رهبران شهری باید نسبت به بازشناسی ارزش‌های تاریخی و تمدنی، زیست محیطی، فرهنگ و خانواده اقدام کرده  و ظرفیت‌های آن را بررسی و پیگیری کنند.

بهسازی سکونت‌های زیستی، تغییرات اقلیمی، موضوعات جوانان و ایجاد اشتغال، خانواده، سالمندان و همچنین تامین توسعه اقتصاد محلی، تعیین شاخص‌های طراحی شهری، تمرکز زدایی، قانونگذاری و حکمروایی، جابه جایی شهری، انرژی شهری و کاهش خطرپذیری شهری از جمله محور‌های ۲۶ گانه برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد و کمیته ملی اسکان بشر ایران است که محمدمهدی مظاهری به آن اشاره کرد.

او در پایان با اشاره به همکاری و امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌های تهران و هنر در زمینه پیگیری مبانی توسعه پایدار شهری و اهداف برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، بیان کرد: کمیته ملی اسکان بشر ایران آمادگی دارد که در حوزه ملی و بین المللی طی یادداشت تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های کلان شهر‌ها مبنای توسعه پایدار شهری را با رویکرد دانش و نوآوری پیگیری کند. از جمله این موارد توسعه مبتنی بر عدالت فضایی است، بدان معنا که هیچ فرد، گروه، نژاد، جنس و مکانی نباید در حاشیه قرار بگیرد.

گفتنی است برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر و دست‌یابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی درخور برای عموم است. هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیاز‌های توسعۀ شهری، رشد شهر‌ها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی