تیتر امروز

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ واکنش شمخانی، تسلیت عربستان
سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

رئیس‌جمهور به شهادت رسید/ باقری سرپرست وزارت خارجه شد/ واکنش شمخانی، تسلیت عربستان

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد خبر داد. متاسفانه ابراهیم رئیسی...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
در میدان سرخ مسکو صورت گرفت

پوتین، تهدید به استفاده از نیروی هسته‌ای کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم بزرگداشت سالروز پایان جنگ جهانی دوم، از آمادگی کشورش برای جنگ سخن گفت و همچنین به استفاده از نیروی هسته‌ای تهدید کرد.

کد خبر: ۱۶۵۱۷۸
۱۸:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوتین، تهدید به استفاده از نیروی هسته‌ای کرد

دیدارنیوز: هزاران سرباز در میدان سرخ مسکو با همراهی تانک‌ها و موشک‌انداز‌ها به مناسبت بزرگداشت سالروز پایان جنگ جهانی دوم رژه رفتند. ولادیمیر پوتین در سخنان خود از آمادگی جنگی کشورش گفت و مخالفان خود را تهدید به کاربست سلاح هسته‌ای کرد.

به نقل از دویچه وله، مراسم جشن در مسکو با دمای حدود صفر درجه و بارش برف خفیف آغاز شد. در رژه بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم در روز ۹ ماه مه، هزاران سرباز طبق سنت هر ساله در سراسر میدان سرخ راهپیمایی کردند، همراه با تانک‌ها و پرتابگر‌های موشک و نمایش هوایی جت‌های جنگنده روسی.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی کوتاه خود از آمادگی کشورش برای جنگ سخن گفت و همچنین به استفاده از نیروی هسته‌ای تهدید کرد. پوتین در آغاز جشن سالانه هفتاد و نهمین روز پیروزی بر آلمان نازی با اشاره به ارتش روسیه گفت: «این‌ها همیشه در آماده‌باش هستند.»

پوتین اطمینان داد که روسیه "همه کاری انجام خواهد داد تا از رویارویی جهانی جلوگیری شود". او افزود: «در عین حال ما اجازه نخواهیم داد کسی ما را تهدید کند.»

اعلام روسیه مبنی بر برگزاری رزمایش با نیرو‌های تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در نزدیکی مرز اوکراین اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرد. کرملین در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد که این رزمایش امری غیرعادی نیست.

امسال نیز رژه نظامی سنتی به "عملیات نظامی روسیه در اوکراین"؛ نامی که مسکو بر تجاوز علیه اوکراین گذاشته، اختصاص دارد که پوتین در فوریه ۲۰۲۲ فرمان آن را صادر کرد. رهبر کرملین، مراسم بزرگداشت جنگ جهانی را بهانه‌ای می‌داند تا جنگی را که فرمان آن را علیه اوکراین داده بود، به عنوان ادامه مبارزه علیه فاشیسم معرفی کند.

بنا بر اعلان قبلی در رژه نظامی در مرکز مسکو ۹ هزار سرباز شرکت می‌کنند، از جمله کسانی که در ماه‌های اخیر در اوکراین جنگیده‌اند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از این رژه سان دید. رژه‌های سنتی در برخی مناطق دیگر نیز برگزار شد، اما امسال در بسیاری از شهرها، از جمله در مناطق بریانسک و کورسک در مرز اوکراین، این مراسم به دلایل امنیتی لغو شد.

جنگ جهانی دوم ۷۹ سال پیش با تسلیم ارتش آلمان به پایان رسید. در اروپای غربی، این رویداد در ۸ مه و در روسیه و سایر کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در ۹ مه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی