تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه سرکوب اعتراضات هنگ‌کنگ

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای چین و هنگ‌کنگ را بابت سرکوب اعتراضات محکوم کرد.

کد خبر: ۸۷۴۰۹
۰۹:۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

اعتراضات هنگ کنک

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این قطعنامه عصر دوشنبه با ۴۱۸ رای موافق و یک رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

در اول آوریل، "جیمی لای" موسس گروه رسانه‌ای "نکست دیجیتال" به همراه چندین فعال دموکراسی‌خواه دیگر هنگ کنگی به سازماندهی و شرکت در تجمعات غیرقانونی در تابستان سال ۲۰۱۹ متهم شدند. روز جمعه جیمی لای به ۱۴ ماه حبس محکوم شد.

این اولین مرتبه‌ای است که یک غول رسانه‌ای که به انتقاد از حزب کمونیست چین شناخته می‌شود، حکم حبس دریافت می‌کند. پیش از این او بارها بابت شرکت در اعتراضات سال ۲۰۱۹ و اتهاماتی مبنی بر همدستی با نهادهای خارجی بازداشت شده بود.

تابستان گذشته درگیری‌های بیشتری میان معترضان هنگ‌کنگی و مقام‌ها بر سر قانون امنیت ملی جنجالی هنگ‌کنگ که در ژوئیه ۲۰۲۰ از سوی مقام‌های چینی ارائه شده بود، به وقوع پیوست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی