تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پنتاگون بابت ادعا علیه روسیه درخصوص دادن جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی عذرخواهی نمی‌کند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت، آمریکا بابت طرح ادعای خود مبنی بر آنکه روسیه به شبه‌نظامیان در افغانستان برای کشتن سربازان آمریکایی اعزامی در آن منطقه جوایز نقدی پیشنهاد داده‌اند٬ عذرخواهی نخواهد کرد.

کد خبر: ۸۶۸۸۶
۱۱:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

پنتاگون بابت ادعا علیه روسیه درخصوص دادن جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی عذرخواهی نمی‌کند

دیدارنیوز - به نقل از اسپوتنیک٬ ادعاهای آمریکا در این رابطه٬ توسط مسکو تکذیب شد و مقامات دولت ترامپ نیز آن‌ها را رد کردند. این در حالی است که بررسی اطلاعاتی تمام شکایات مربوط به روسیه که به سفارش جو بایدن٬ رئیس‌جمهور آمریکا انجام شده بود٬ اطمینان "کم تا متوسط" را دریافت کرد.

جان کربی در جلسه مطبوعاتی گفت: ما درباره ایمنی و سلامت سربازانمان در شرایط آسیب‌زا صحبت می‌کنیم و از این بابت که می‌خواهیم دغدغه آن‌ها را داشته باشیم٬ عذرخواهی نخواهیم کرد.

کارزار بایدن ادعاهای مربوط به دادن جایزه در افغانستان را به طور فعالانه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح کرد و از این طریق به بیان موضوعی پرداخت که تحت عنوان ناتوانی دونالد ترامپ برای ایستادن در مقابل روسیه٬ توصیف شد.

کربی گفت: ما اینجا هیچ‌کس را متهم نکرده‌ایم و فکر هم نمی‌کنم کسی را متهم کرده باشیم. حرف ما این است که این ادعا٬ یک جرم بالقوه جدی است. ما به اندازه کافی در این خصوص نگران هستیم و می‌خواهیم مسکو در مورد آن شفاف باشد.
کاخ سفید روز پنجشنبه به ادعای دادن جایزه برای کشتن سربازان آمریکایی تحت عنوان "گزارش" ارجاع داد٬ اما از آن‌ها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های اضافی علیه روسیه٬ استفاده نکرد و گفت که رسیدگی به این موضوع از طریق کانال‌های دیپلماتیک٬ نظامی و اطلاعاتی ادامه دارد.

کربی در همین حال افزود: وزارت دفاع امکان اعزام ظرفیت‌های اضافی به افغانستان برای عقب‌نشینی آمریکا را منتفی نمی‌داند.

وی اظهار کرد: غیرمحتمل نیست که برای دوره‌ای کوتاه٬ برخی ظرفیت‌های اضافی به افغانستان اضافه شود تا عقب‌نشینی ایمن٬ منظم و برنامه‌ریزی شده همه نیروها را تا موعد رئیس‌جمهور در اوایل سپتامبر٬ محقق کند.

کربی گفت، برنامه‌های مقدماتی عقب‌نشینی که شامل خروج برخی پیمان‌کاران آمریکایی از افغانستان می‌شود٬ در حال بازنگری هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی