تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اپرای مگان مارکل و پرنس هری؛ دردسر بزرگ کاخ ملکه بریتانیا

مصاحبه دوشس مگان و شاهزاده هری با اوپرا وینفری به قدری سر و صدا کرده که حتی برخی سیاستمداران جهان هم نسبت به آن واکنش نشان دادند. این دردسر جدید و بزرگ کاخ باکینگهام است.

کد خبر: ۸۳۶۵۳
۲۰:۰۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

پشت‌پرده مصاحبه جنجالی عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

 

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: عروس جنجال‌برانگیز خاندان سلطنتی بریتانیا، آشوبی بزرگ به جان کاخ باکینگهام انداخته است. در مصاحبه جنجالی که مجری مشهور آمریکا با مگان مارکل و همسرش شاهزاده هری انجام داده این دو از خاطرات خود در خاندان سلطنتی صحبت کرده‌اند. در حقیقت پس از پخش این مصاحبه غافلگیرکننده می‌توان ادعا کرد که یکی از مهمترین اتفاقات رسانه‌ای تاریخ در مورد کاخ باکینگهام روی داده است.

اهمیت این مصاحبه تنها محدود به خانواده سلطنتی و رسانه‌های بریتانیا نبوده، بلکه بسیاری از رسانه‌های جهان به مباحث مطرح شده در این مصاحبه پرداخته‌اند. این دو عضو خانواده سلطنتی درباره ماجرای خروج خود از خاندان سلطنتی صحبت کرده و روایت‌های حیرت انگیزی در خصوص خانواده سلطنتی مطرح کردند. از ماه مارس سال گذشته با خروج هری و مگان از کاخ باکینگهام، شایعه‌های فراوانی مطرح شد تا سرانجام این دو روبروی اوپرا وینفری نشستند و از پشت پرده زندگی در کاخ سلطنتی بریتانیا گفتند. این زوج در حال حاضر در کالیفرنیا آمریکا زندگی می‌کنند.

 


مصاحبه مگان و هریس که به مدت ۲ ساعت بود، در شبکه cbs منتشر شد، اما مالک مصاحبه اوپرا وینفری، مجری مشهور و قدرتمند آمریکایی است و cbs برای داشتن این مصاحبه ۹ میلیون دلار به اوپرا پرداخت کرده است. در واقع اوپرا این مصاحبه را انجام داده و بعد تدوین کرده و در نهایت آن را به شبکه cbs فروخته است.

موضوع اصلی این مصاحبه که اوپرا بر آن تاکید داشت نقش فرزندان این زوج بود. مصاحبه صورت گرفته اوج و فرود‌های بسیاری داشت و مگان حداقل ۴ بار اشک ریخت که قطعاً به دنبال نفوذ بر مخاطبان بود و همچنین بلافاصله این حرکت مگان سوژه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. در این مصاحبه مگان دست به افشاگری‌های بزرگی است که با حضور شاهزاده هری در صحنه، در حقیقت مهر تأییدی به سخنان مگان زد. لباس‌های دو شاهزاده و مجری هم با دقت بسیاری انتخاب شده بود و همه چیز در عین سادگی برگزار شده بود.

در واقع اوپرا بمب رسانه‌ای علیه خاندان سلطنتی بریتانیا را منفجر کرد و پایان این مصاحبه را هم با اعلام جنسیت فرزند جدید این زوج با شکوه هر چه تمام‌تر به پایان رساند. کاخ باکینگهام بعد از پخش مصاحبه مگان و هری دچار آشوب شده است.

طبق گزارش دیلی میل، ملکه الیزابت با انتشار بیانیه‌ در واکنش به این مصاحبه موافق نیست گرچه جلسه اضطراری با حضور ملکه ۹۴ ساله، ولیعهد و پسر ارشدش ویلیام برگزار شده است. براساس برخی گزارش‌ها، بیانیه‌ای از طرف کاخ باکینگهام آماده شده تا عشق خاندان سلطنتی به این زوج را نشان دهد و از شدت گرفتن بیشتر تنش‌ها جلوگیری کند. این شرایط در حالی است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه مراتب احترام عمیق خود به الیزابت دوم، ملکه بریتانیا را ابراز کرد و درباره مصاحبه شاهزاده هری و همسرش اظهارنظری نداشت.

 

مگان مارکل/شاهزاده هری/اوپرا وینفری/خاندان سلطنتی بریتانیا/ملکه الیزابت/بوریس جانسون/ادوارد هشتم/دایانا


با این حال اظهار نظر در مورد این مصاحبه محدود به انگلستان نمی‌شود و حتی برخی افراد سیاسی در کشور‌های دیگر در مورد این مصاحبه مباحثی را مطرح کرده اند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود گفته است: «مصاحبه پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش تنها اثبات کرد که رسانه‌های بریتانیایی افکار عمومی را در راستای منافع این خاندان سلطنتی دستکاری می‌کنند». همچنین به گزارش هیل جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در رابطه با این مصاحبه گفته است به اعتقاد جو بایدن، هری و مگان شجاعت داشته‌اند که درباره تجربیاتشان به عنوان اعضای خاندان سلطنتی صحبت کرده و به کناره‌گیری از پست‌هایشان تصمیم گرفتند. واکنش‌ها به این مصاحبه در آمریکا بسیار مثبت بوده است، ولی افکار عمومی بریتانیا برخورد متفاوتی داشته اند.


رسوایی‌های بزرگ برای خاندان سلطنتی بریتانیا

پیش از مگان و هری خاندان سلطنتی بریتانیا در دوران معاصر دو فرد چالش برانگیز دیگر در بین خود داشته اند. ادوارد هشتم، عموی ملکه انگلستان اولین فردی بود که خاندان سلطنتی را ترک کرد، او با مرگ پدرش به سلطنت رسیده بود. به عنوان پادشاه، به دلیل بی‌توجهی آشکار به کنوانسیون‌های قانون اساسی مستقر، باعث نگرانی سیاستمداران شد. ادوارد تنها چند ماه پس از سلطنت خود، با خواستگاری از والیس سیمپسون آمریکایی که از شوهر اول خود طلاق گرفته بود و به دنبال طلاق از همسر دوم خود بود، باعث بحرانی قانونی شد ومجبور به کناره گیری از پادشاهی شد. دایانا، همسر اول چارلز پسر ملکه انگلستان دومین نفر است که از خاندان سلطنتی خارج شد و او مرگ مشکوکی هم داشت. این بار خاندان سلطنتی با خروج نوه و عروس جدید خود است که دست به افشاگری نیز زده اند.

خانواده سلطنتی بریتانیا قدرت مالی زیادی دارند و اعتبار این خانواده تا حدی بر وضعیت مالی بریتانیا نیز تاثیر دارد. از سوی دیگر مردم انگلستان به شدت مسائل پیرامون ملکه و خاندان او را دنبال می‌کنند و افراد زیادی این خانواده را دوست دارند. با افشاگری‌های جدید مگان و هری به احتمال زیاد شرایط برای خاندان سلطنتی پیچیده خواهد شد و همچنین روابط کاخ باکینگهام با دوشس ساسکس سرد‌تر از هر زمانی پیش خواهد رفت.

ازدواج مگان مارکل با شاهزاده هری (نوه ملکه انگلیس) از همان ابتدا به دلیل مطلقه و رنگین پوست بودن مگان در خاندان سلطنتی بریتانیا مورد بحث و جدل بود. اما پسر شیطان خانواده که بار‌ها باعث دردسر خاندان سلطنتی به دلیل عکس‌ها و روابط خود شده بود، این بار تصمیم حیرت انگیزی برای خانواده اش گرفت و با مگان مارکل ازدواج کرد. اما داستان به همین جا ختم نشد و کار این زوج با خاندان سلطتنی به جایی رسید که آن‌ها کاخ باکینگهام را ترک کردند و به آمریکا رفتند.

مصاحبه مگان با اوپرا سه بخش مهم در خصوص خاندان سلطنتی دارد که در واقع آبروی این خانواده را نشانه می‌رود. مگان در این مصاحبه از تنهایی مرگبار خود سخن گفته و درباره تمایل خود به خودکشی که در این باره از دیگر اعضای خانواده سلطنتی طلب یاری کرده، اما تنها همسرش به کمک او رفته است. همچنین او خانواده سلطنتی بریتانیا را به نژادپرستی و دروغ گویی متهم کرد. مگان بدون آنکه نام کسی را ببرد گفت که در زمان بارداری فرد یا افرادی درباره رنگ پوست احتمالی فرزندش گمانه‌زنی کرده و حتی از احتمال سلب لقب شاهزاده برای او سخن گفته بودند.

از سوی دیگر مگان بی‌آنکه توضیح بیشتری بدهد از تهدید به مرگ خود نیز پرده برداشت. شاهزاده هری نیز در بخش دیگری از مصاحبه گفت که از تکرار تاریخ واهمه داشته است. بسیاری این جمله را اشاره هری به مرگ مادرش، دایانا مطرح کرده اند. نوه ملکه هم در این مصاحبه همسر خود را همراهی می‌کند و گفته است که کمک چندانی از شاهزاده چارلز (پدرش) در مقابله با این مشکلات دریافت نکرده و حتی پدرش به تلفن‌های او پاسخ نمی‌داده است.


با این حال این زوج تاکید داشتند که ملکه از این اتفاقات خبر ندارد، اما این تاکید هم باعث نشد که بعد از پخش مصاحبه نگاه‌ها به ملکه به گونه‌ای دیگر نشود؛ که این موضوع را در تصویرسازی‌های شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌توان دنبال کرد.

 

مگان مارکل/شاهزاده هری/اوپرا وینفری/خاندان سلطنتی بریتانیا/ملکه الیزابت/بوریس جانسون/ادوارد هشتم/دایانا/Meghan/Oprah


لباس زنان سیاستمدار آمریکا بر تن مگان


مگان مارکل از زمانی که پا به خاندان سلطنتی بریتانیا گذاشت، به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد. یک روز تیتر یک رسانه‌ها به رنگ پوست او و روز دیگر به هزینه‌های بالای لباس‌های او می‌پرداختند. اما با خروج او و همسرش از خاندان سلطنتی و مهاجرت آن‌ها به آمریکا ورق به شکل دیگری بر خورد.

مگان در بعد از شروع زندگی در سانتا باربارا -کالیفرنیا به شکل یک زن بی پروای آمریکایی که اولویت‌های او سادگی، مردم داری و حمایت از رنگین پوستان است، حضور پیدا کرد. برخی کارشناسان حتی از نوع پوشش، سخنرانی‌ها و حتی فعالیت‌های خیریه‌ای او از ورود او به عرصه سیاسی آمریکا صحبت کردند.

بی شک اوپرا بی دلیل به سراغ مگان مارکل نرفته است. اوپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم رتبه‌بندی شده‌است و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، بانفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود. اوپرا از چنان نفوذ چندجانبه‌ای در میان افکار عمومی آمریکا برخوردار است که با حمایت و جهت‌گیری خود می‌تواند یک کتاب یا رئیس‌جمهوری را در این کشور به موفقیت برساند. به همین دلیل چنین مصاحبه‌ای که توسط اوپرا رقم خورده بدون هدف و برنامه ریزی دقیقی شکل نگرفته است. بی شک اهداف سیاسی در پشت این جریان وجود دارد که بارزترین آن حضور مگان در صحنه سیاست آمریکا خواهد بود.

 


در واقع مگان بعد از این مصاحبه یکی از جدیدترین شخصیت‌های مبارزه با نژادپرستی در آمریکا خواهد شد و احتمالاً بعد از کاملا هریس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا باید منتظر مطرح شدن نام او در رویداد‌های بزرگ و سیاسی آمریکا باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
عالی.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی