تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
جمعه را تعطیل کرده‌اند، چون آداب خاصی دارد

فلاحی: در فرهنگی دینی ما، تعطیلی شنبه نداریم

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس در واکنش به بحث‌ها درمورد تعطیلی روز پنجشنبه یا شنبه در ایران مدعی شد که در فرهنگی دینی، تعطیلی شنبه وجود ندارد و برای ارتباطات اقتصادی ۴ روز دیگر هفته هست.

کد خبر: ۱۶۴۶۲۲
۱۱:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

فلاحی: تعطیلی «شنبه» خلاف دین است

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه گفت: نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه بوده و به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است. برخی می‌گویند، چون کشور‌های دیگر شنبه‌ها تعطیل هستند ما هم تعطیل باشیم درصورتی که اگر بخواهیم ارتباطات اقتصادی بین‌المللی بگیریم، روز‌های دیگر هفته هم هستند و فرصت کافی داریم؛ بنابراین دیگر لزومی ندارد شنبه را تعطیل کنیم.

جدال بر سر تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ادامه دارد. آنگونه که از آخرین صحبت‌های معاون پارلمانی دولت برمی‌آید، این است که نظر دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌هاست. در کمیسیون اجتماعی مجلس، اما اختلاف نظر وجود دارد؛ مخالفان تعطیلی شنبه، مسائل شرعی را به عنوان دلیلی برای مخالفت خود بیان می‌کنند و موافقان تعطیلی شنبه معتقدند که هیچ منع شرعی وجود ندارد و این تعطیلی ما را با بازار تجارت بین‌الملل هماهنگ می‌کنند. در این میان بخش خصوصی هم یکصدا موافقت خود را با تعطیلی شنبه اعلام کرده‌اند.

احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به اینکه تعطیلی شنبه به نفع کشور است یا پنجشنبه، به دیده‌بان ایران گفت: «به طور کلی من نگاهم این است که تعطیلی در کشور زیاد داریم و افزایش آن به دو روز به این تعطیلی‌ها اضافه می‌شود. نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه بوده و به کمیسیون اجتماعی فرستاده شده است. فکر می‌کنم تعطیلی شنبه مورد نظر نمایندگان نیست چراکه نه با سیستم اداری جامعه ما سازگار است و نه با اقتضائات فرهنگی ما.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره استدلال مخالفان تعطیلی پنجشنبه مبنی بر فاصله افتادن با کشور‌های دیگر برای انجام فعالیت اقتصادی، گفت: «توجیهاتی که برخی در بحث ارتباطات بین‌المللی و اقتصادی می‌آورند کاملا بی اساس است و نمی‌تواند دلیل کلی برای تعطیلی شنبه‌ها باشد. برخی می‌گویند، چون کشور‌های دیگر شنبه‌ها تعطیل هستند ما هم تعطیل باشیم درصورتی که اگر بخواهیم ارتباطات اقتصادی بین‌المللی بگیریم، روز‌های دیگر هفته هم هستند و فرصت کافی داریم؛ بنابراین دیگر لزومی ندارد شنبه را تعطیل کنیم.»

وی ادامه داد: «دوستانی که به تعطیلی پنجشنبه رای دادند نگاه‌شان این است که به خانواده بپردازند وگرنه هم در فرهنگ دینی و هم در فرهنگ ملی ما، جمعه روز تعطیلی ماست. مجلس به پنجشنبه هم به دلیل رسیدگی به مشغله‌های خانوادگی رای داد.»

فلاحی در پاسخ به اینکه آیا یکی از دلایل مخالفت با تعطیلی شنبه به مسائل دینی و مذهبی برمی‌گردد، گفت: «در فرهنگی دینی ما، تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند، چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کار‌های دیگرشان برسند.»

مطلب مرتبط:

معضلات تعطیلی پنجشنبه

معاون رئیسی: چرا می‌گویند شنبه تعطیل باشد؟/ داریم خودمان را آماده می‌کنیم برای مجلس آینده

کاهش حقوق کارگران تخلف است

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» شکست خورد

رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی