تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دعوت اتحادیه اروپا از بلینکن برای گفتگو؛ ایران در دستور کار

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به یک ویدئوکنفرانس با وزرای امور خارجه این اتحادیه دعوت شده، اما واشنگتن مشخص نکرده است که آیا وی در این ویدئوکنفرانس شرکت می‌کند یا نه.

کد خبر: ۸۲۲۹۷
۱۲:۲۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

دعوت اتحادیه اروپا از بلینکن برای گفتگو؛ ایران در دستور کار

 

دیدارنیوز ـ به نقل از پولیتیکو، دو دیپلمات اروپایی یادآور شدند که چین، روسیه، ایران و ترکیه در دستور جلسه این ویدئوکنفرانس قرار دارند؛ بنابراین گزارش، چنانچه این مساله تایید شود، شرکت بلینکن در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا، اولین حضور وی در چنین جلساتی با همتایان خود از کشور‌های عضو این اتحادیه است.

این گزارش می‌افزاید، جوبایدن رییس جمهوری آمریکا با سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، روز جمعه در نشست مجازی سران گروه هفت شرکت می‌کند. دولت وی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته است به عنوان متحد آمریکا روی موضوعات بین المللی مهمی مانند مناسبات اقتصادی و ژئواستراتژیک با چین کار کنند.

کمیسیون اروپا یک طرح ترانس آتلانتیک را برای همکاری با دولت بایدن در زمینه موضوعات مختلفی، چون فناوری و تجارت ارائه داده است.

اتحادیه اروپا توافق تجاری با چین را در اولویت قرار داده و برخی کشور‌های عضو این اتحادیه درخواست بایدن برای تشکیل ائتلافی دمکراتیک علیه پکن را رد کرده اند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی