تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پیش‌بینی چهره سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری

رقابت اصلی ۱۴۰۰ میان رییسی، قالیباف و لاریجانی است

کد خبر: ۸۲۰۵۰
۰۹:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - محمدجواد لاریجانی، برادر علی لاریجانی است که برخلاف او، همچنان نیروی کاملا اصولگراست و به سوی جریان اعتدال و اصلاحات میل نکرده است. با این همه او بخواهد یا نه، برادر علی لاریجانی است و علی لاریجانی یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات پیش‌رو که اگر وارد گود رقابت شود، احتمالا علاوه بر حمایت طیفی از یاران سنتی‌اش -که عمدتا نمایندگان ادوار هشتم، نهم و دهم و همچنین برخی نیرو‌ها و مدیران سال‌های دور و نزدیک صداوسیما و چهره‌های سیاسی اصولگرای میانه‌رو باشند- نیم‌نگاهی نیز به حمایت جناح چپ و جریان اصلاحات خواهد داشت. محمدجواد لاریجانی، اما به‌تازگی در گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری تسنیم، تلویحا این امکان را رد کرده است. او ابتدا در واکنش به اینکه آیا احتمال حضور زوج لاریجانی- ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد، گفته که «اطلاع دقیقی ندارم ولی می‌توانم پیش‌بینی کنم. تئوری زوج الان در ایران زود است و نمی‌گیرد و به نظرم زمینه ندارد.» او در ادامه گفته است: «این اسم‌هایی که من می‌بینم در رسانه‌ها هست، آقای رییسی، قالیباف، علی لاریجانی، ظریف، سردار محمد، فتاح، جلیلی و آقای جهانگیری هست که در میان این‌ها نیرو‌های اصولگرای مهمی حضور دارند.» محمدجواد لاریجانی در ادامه در واکنش به این پرسش که آیا احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی وجود دارد، به سال ۷۶ نقب زده و گفته که «آن‌ها باید سبک و سنگین‌های خودشان را بکنند، چون سال ۷۶ و جریانات آقای خاتمی به خون علی لاریجانی تشنه بودند، این تشنگی حالا ممکن است کمی فروکش کرده باشد، ولی همیشه هست و آن‌ها می‌ترسند و می‌گویند ایشان آدم پیچیده‌ای است و در زمان مناسب ممکن است بلا سرشان بیاورد.» او سپس با اشاره توام با طنز به مجله گل‌آقا، گفته «مرحوم گل آقا می‌گفت پیش‌بینی‌های جواد لاریجانی غیر از مواردی که درست است، بقیه‌اش غلط است» و سپس با بیان اینکه چهره‌هایی، چون «جلیلی، سردار محمد و خیلی نیرو‌های برازنده و کاری دیگر، اگرچه مشهور نیستند، ولی به‌لحاظ اجرایی می‌توانند هر کدام رکنی از ارکان دولت بعدی باشند. منتها به نظر من اگر این‌ها نام‌نویسی کنند، رقابت اصلی حول ۳ اسم می‌گردد: آقای رییسی، قالیباف و علی لاریجانی.»
 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی