تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نامه ۹۸ عضو نظام پزشکی به روحانی درباره واکسن کرونا

سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که ۹۸ نفر از اعضای از نمایندگان مجمع عمومی این سازمان در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار " بررسی بیشتر برای خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا" شدند.

کد خبر: ۸۱۱۴۲
۲۱:۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - متن این نامه که در کانال سازمان نظام پزشکی ایران منتشر شده بدین شرح است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً بدینوسیله درخواست ۹۸ نفر از نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور به‌عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی پزشکی شهرهای مختلف کشور جهت خرید واکسن مطمئن و معتبر کرونا تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام لازم را مبذول فرمائید.

در شرایطی که بیماری کرونا خانواده‌های بسیاری را سوگوار و ما را در ماتم هم‌قطاران خود سیاه‌پوش کرده است، خرید این واکسن که تأییدیه‌های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطربودن آن در کشور تولیدکننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به‌دلایل زیر غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم و به حکم وظیفه‌ی انسانی و شرعی خود خدمت شما یاد‌آور می‌شویم:

 الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک V در دسترس نیست.
ب: واکسن اسپوتنیک V توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تأیید نشده است و اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.
 ج: مدارک و مستندات و دلایل تأیید این واکسن در اختیار صاحب‌نظران جامعه‌ی پزشکی قرار نگرفته است.  

بدیهی است جامعه‌ی پزشکی کشور پس از یک سال تلاش، چشم‌انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی و معقول تأیید و تهیه را طی کرده باشد است و انتظار دارد که با درنظرگرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن‌های موجود دنیا از شرکت‌های چندملیتی اقدام شود. 
جامعه‌ی پزشکی و مردم ایران هرگونه تعلل، تأخیر، ملاحظه‌کاری و مسامحه در این زمینه را غیرقابل‌قبول، نابخشودنی و تحمل‌ناپذیر می‌داند.

ما اعضای مجمع عمومی سازمان به‌عنوان نمایندگان جامعه‌ی پزشکی نگرانی خود را نسبت به نحوه‌ی انتخاب، تائید و خرید واکسن موسوم به اسپوتنیکV ساخت کشور روسیه اعلام می‌داریم‌.

با آرزوی تندرستی و توفیق

نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی