تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مراسم تحلیف بایدن در هاله‌ای از ترس و گاز اشک‌آور

جو بایدن تحلیفی غیر معمول را تجربه خواهد کرد. پایتخت آمریکا به پایگاه نظامی تبدیل شده است و هنوز معلوم نیست که ۲۰ ژانویه کنگره آمریکا و کاخ سفید چه اتفاقاتی را تجربه خواهد کرد.

کد خبر: ۸۰۰۸۴
۱۶:۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۹
تحلیف امنیتی جو بایدن
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: رخداد‌های ۶ ژانویه در کنگره آمریکا شرایط واشنگتن را برای تحلیف جو بایدن را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. در جریان حمله طرفداران ترامپ به کنگره پنج نفر جان خود را از دست داده اند و این اتفاق جامعه آمریکایی را دچار تنش و اضطراب بسیاری کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، بعد از اتفاقات کنگره نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا همچنان در حال دریافت تهدید‌هایی در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا هستند. برهمین اساس پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که طرفداران ترامپ تصمیم دارند مراسم تحلیف جو بایدن را به خشونت و آشوب بکشند. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده با استقرار ۲۵ هزار نیرو در واشنگتن دی. سی به منظور تضمین امنیت حین برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن موافقت کرده است.

در پی این شرایط اولین تمرین مراسم تحلیف بایدن به دلایل امنیتی به زمان دیگری موکول شد. به گزارش پولیتیکو از دو منبع مطلع، جلسه تمرینی قرار بوده یکشنبه برگزار شود که به دلایل امنیتی به روز دوشنبه موکول شده است. از سوی دیگر شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرده، جلوی فعالیت کاربرانی که در مورد برگزاری تجمع در نزدیکی کاخ سفید، کنگره و دیگر ساختمان‌های دولتی آمریکا اطلاع رسانی می‌کنند را می‌گیرد.
 
در واقع این روز‌ها بعد از جنجال ۶ ژانویه خیابان‌های واشنگتن رنگ و بوی ترس، اضطراب گرفته و رسماً به پادگان نظامی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد این روند تا روز‌های بعد از تحلیف جو بایدن نیز ادامه داشته باشد.


استیضاح پیش روی ترامپ


دونالد ترامپ روز‌های سخت ونفس گیری را بعد از حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا تجربه می‌کند. استیضاح او در جریان قرار گرفته است و طرح استیضاح ترامپ ۱۳ ژانویه، در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها تصویب شد.

در واقع به نظر می‌رسد با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید در ۲۰ ژانویه نیز رسیدگی به استیضاح او به پایان نرسد و به بعد از مراسم تحلیف و آغاز به کار جو بایدن موکول شده است. ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا است که تنها ظرف چهار سال حضور در کاخ سفید دو بار استیضاح می‌شود.

دموکرات‌ها با ادامه روند استیضاح ترامپ سعی دارند دوران سیاسی او را برای همیشه پایان دهند. با این حال این نگرانی وجود دارد در صورت استیضاح ترامپ اعتراضات مسلحانه صورت گیرد. دونالد ترامپ به هواداران پروپاقرصش متکی است و به نظر نمی‌رسد به این راحتی میدان را خالی کند.
 


چگونگی مراسم تحلیف جو بایدن


چگونگی مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در هاله‌ای از دود گاز اشک آور و ترس قرار دارد. واشنگتن به شهر سربازان آمریکایی بدل شده است و جو بایدن قصد دارد مراسم ورود به کاخ سفید را مختصر برگزار کند. البته عجیب بودن این مراسم فقط به این مسائل ختم نمی‌شود، دونالد ترامپ گفته برخلاف رسم روسای جمهوری در ۱۵۰ سال گذشته، در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نخواهد کرد.

۲۰ ژانویه رسماً دوره ریاست جمهوری ترامپ تمام می‌شود و جو بایدن و کامالا هریس در حضور جان رابرتز، قاضی‌القضات دیوان عالی سوگند یاد کنند. با این حال بر خلاف سنوات گذشته، امسال رئیس‌جمهوی جدید و معاونش مسیر میان کنگره تا کاخ‌سفید را در رژه‌ای از میان صفوف مردم به دلیل شیوع کرونا طی نخواهند کرد. مراسم تحلیف هم روی سکوی عمارت کاپیتول، بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار می‌شود، اما جمعیت زیادی در برابر سکو و خیابان‌های اطراف جمع نخواهد شد. همچنین قرار است لیدی گاگا، خواننده آمریکایی سرود ملی آمریکا را در این مراسم بخواند و این مراسم به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود.

طبق گزارش‌ها نیز احتمالاً ترامپ صبح روز ۲۰ ژانویه واشنگتن را به مقصد مجموعه لوکس و ویلایی خود در فلوریدا ترک خواهد کرد و همزمان با برگزاری مراسم تحلیف در ظهر همان روز، در یک ضیافت نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری  ۲۰۲۴ را اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ میراثی از تنش و درگیری از ریاست جمهوری خود برای جو بایدن باقی گذاشته است. بایدن در زمان ورود به کاخ سفید علاوه بر مشکلات شیوع کرونا و مسائل اقتصادی، با یک جامعه دو قطبی از نوع خشن و عصیانگر روبرو خواهد بود و باید دید با این شرایط چگونه برخورد خواهد کرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی