تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
#دیدار_۱۴۰۰

بسته خبری انتخابات؛ نام لاریجانی، نقل محافل!

در #دیدار_۱۴۰۰ با گزیده و چکیده‌ای از محتوای انتخاباتی رسانه‌های جمعی، فضای انتخاباتی را پیگیری خواهیم کرد. اخبار امروز، ۱۵ دی ۱۳۹۹ را در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۷۹۳۰۱
۱۹:۵۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

بسته خبری انتخابات؛ نام لاریجانی، نقل محافل!

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: روزنامه اعتماد در گزارشی خبر از رفت و آمد برخی چهره‌های سیاسی به دفتر علی لاریجانی داده و نوشته که برخی طب دیدار‌هایی از لاریجانی، به خاطر مشی اعتدالی‌اش برای ثبت‌نام در انتخابات دعوت کرده‌اند. اعتماد در این گزارش گفت‌وگویی با عزت‌الله یوسفیان‌ملا، چهره نزدیک به لاریجانی انجام داده است. یوسفیان‌مولا به اعتماد گفته است که اشخاص مختلفی به ایشان رجوع کرده‌اند و درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ صحبت کرده‌اند، اما آقای لاریجانی هنوز اظهارنظری نفیاً یا اثباتاً درباره انتخابات نداشته است.

متن کامل این مطلب:چه کسانی از لاریجانی حمایت می‌کنند‌

سایت فرارو، در گزارشی به تمایل اصلاح‌طلبان به کاندیداتوری علی لاریجانی پرداخته است. فرارو نوشته که با توجه به اظهارات محمدرضا باهنر که اسحاق جهانگیری را کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کرده بود و با توجه به این که جهانگیری این گزاره را تکذیب نکرد، احتمالاً کاندیدای اصلی اصلاحات اسحاق جهانگیری خواهد بود. این گزارش، اما از علاقه‌مندی حزب کارگزاران به علی لاریجانی نوشت و از قول علی صوفی، عضو شورای هماهنگی اصلاحات نوشت که عده‌ای از اعضای حزب کارگزاران با علی لاریجانی دیدار داشته‌اند. این گزارش همچنین خبر می‌دهد که کاندیدای مطلوب حزب اعتدال و توسعه، نزدیک به علی لاریجانی هم به لاریجانی تمایل دارد. فرارو در نهایت در رابطه با لاریجانی می‌گوید که اگر چه او طی این سال‌ها هم راه با تندرو‌ها نبوده، ولی به نظر پایگاه اجتماعی قدرتمندی ندارد و این یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای یک نامزد انتخاباتی است.

متن کامل این مطلب: ‌چه کسانی از لاریجانی حمایت می‌کنند‌

اخبار مربوط به لاریجانی ادامه دارد! امیر رضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی در رابطه با علی لاریجانی و حزب کارگزاران گفت: «اگر کارگزاران به تنهایی از لاریجانی حمایت کند، یعنی دست این حزب به شدت خالی است.» او پیش‌بینی کرد که اگر تنها مجموع حامی لاریجانی کارگزاران باشد او در عرصه انتخابات حاضر نمی‌شود. واعظ آشتیانی در نهایت احتمال داد که ممکن است لاریجانی در نقش حامی و نه نامزد در ۱۴۰۰ ظاهر شود.

متن کامل این مطلب:  امیررضا واعظ آشتیانی: اگر کارگزاران به تنهایی از لاریجانی حمایت کند، یعنی دست این حزب به شدت خالی است

روزنامه همدلی در گزارشی به تقابل انتخاباتی احمدی‌نژاد و قالیباف پرداخته است. این گزارش حضور قالیباف در انتخابات را قطعی قلمداد کرده و با بررسی تحریکات رسانه‌ای احمدی‌نژاد و اطرافیانش هم پیش‌بینی کرده که او هم در انتخابات حاضر می‌شود. همدلی، اما با انتشار کاریکارتوری از صفحه توییتر محمد مهاجری فعال اصولگرا که در آن قالیباف خود را در آیینه شبیه به احمدی‌نژاد می‌بیند، از رفتار مشابه قالیباف به احمدی‌نژاد نوشته است. این گزارش در پایان پیش‌بینی کرده که احمدی‌نژاد نخواهد توانست از فیلتر شورای نگهبان رد شود و این تحرکات اخیر او نیز به جهت جذب آرای خاکستری اصلاحات و در نتیجه باج‌گیری از نظام است.

متن کامل این مطلب: احمدی نژاد و قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ با یکدیگر رقابت می‌کنند؟!

بحث حضور نظامیان در انتخابات از تب و تاب نمی‌افتد و امروز هم اظهار نظری در این رابطه را از یک چهره سیاسی شاهد بودیم. سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی در رابطه با مبحث حضور نظامیان در انتخابات گفت: «امام (ره) با توجه به شرایط خاص دوران خود توصیه‌های داشته‌اند که از جمله آن‌ها «عدم حضور نظامیان در سیاست است» بود. اما الان که درگیر جنگ نیستیم و درگیر مسائل اقتصادی و کرونا هستیم، باید بنشینیم و فکر کنیم می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم یا نه؟»

متن کامل این مطلب: سید رضا اکرمی: الان که درگیر جنگ نیستیم، می‌توانیم نسبت به حضور نظامیان در عرصه‌های سیاسی تجدیدنظر کنیم

بحث سازوکار اجماع در درون جبهه اصلاحات هم ادامه دارد. در آخرین اظهار نظر در این رابطه محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به آسیب‌های موجود در سامانه وحدت بخش پیشین، یعنی شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات اشاره کرد و گفت: «در شورای سیاستگذاری این اختلاف وجود داشت که چرا یک شخص حقیقی با حزبی که سی سال سابقه فعالیت دارد، یک رای برابر داشته باشد و نقش احزاب کمرنگ شود؟» او با اشاره به منطق طرفداران اشخاص حقیقی در نهاد‌های اصلاح‌طلب، منطقی که می‌گوید، چون ما احزاب قدرتمندی به مانند آنچه در ترکیه و پاکستان و هند می‌بینیم نداریم، باید از بانفوذان استفاده کنیم، اشاره کرد که این اشخاص با نفوذ باید یا وارد احزاب شوند و یا حزب تأسیس کنند تا بتوان به یک سازوکار مؤثر برای رسیدن به اجماع انتخاباتی دست یافت.

متن کامل این مطلب: رهامی: اشخاص حقیقی بانفوذ و تاثیرگذار اصلاح طلب وارد احزاب شوند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی