تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۲۸: ذهن گندزده و سفر به سوی شب

کد خبر: ۷۸۶۴۶
۰۹:۰۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!


سفر به سوی شب


فیلم‌ها و سریال‌های علمی-تخیلی همیشه پرطرفدار بوده‌اند و لااقل در ده سالی که از پیوستن تماشاگران ایرانی به طرفداران سریال‌های خارجی روز دنیا می‌گذرد، دیده‌ایم که چه‌طور سریال‌هایی مثل گمشدگان (Lost) یا تاریک (Dark) توانسته‌اند خیلی زود جایشان را در دل این عاشقان سریال باز کنند. سریالی که این هفته برای آدینه پیشنهاد می‌کنیم یکی از سریال‌های جدید علمی-تخیلی و پساآخرزمانی است که توسط شبکه نتفلیکس و در کشور بلژریک ساخته شده است. به سوی شب (Into the Night) که از روی رمان جک دوکای نویسنده لهستانی به نام «اکسولتل کهن» ساخته شده، جهانی را تصویر می‌کند که در آن نور خورشید خاصیتی ویرانگر و مرگبار پیدا کرده و برای همین تمام موجودات را به جز آن‌هایی که در تاریکی شب پنهان شده‌اند از بین برده است. این سریال داستان یک گروگان‌گیری در این جهان را روایت می‌کند که در آن گروگان‌گیر و گروگان‌ها در تقلا برای فرار از نور روز با هم مجبور به همکاری می‌شوند. پخش «به سوی شب» از ماه می ۲۰۲۰ آغاز شد و بعد از واکنش خوب از سوی مخاطبان نتفلیکس آن را برای یک فصل دیگر هم تمدید کرد. در مجموع واکنش‌ها به این سریال ۶ قسمتی مثبت بواده و سایت راتن تومیتوز هم به آن امتیاز خوب ۸۸ درصد را داده است. برای پر کردن ساعت‌های فراغت‌مان در این روز‌هایی که همزمان با هوای آلوده و کرونا سروکار داریم بد نیست که ما هم به سوی شب پناه ببریم!
 


خانه‌تکانی ذهن گندزده


آن‌قدر خبر‌های ناجور و ناراحت‌کننده در روز به گوش‌مان می‌رسد و با چیز‌های نچسب و آزاردهنده‌ای سرکار داریم که دیگر اصلا برایمان عجیب و دور از ذهن نیست که خودمان و اطرافیان‌مان تا خرخره با چیز‌هایی مثل افسردگی، خشم، نگرانی و وسواس‌های جورواجور سرکار داشته باشیم. در این وضعیت هر کس برای نجات راه‌حلی را که به ذهنش می‌رسد امتحان می‌کند؛ بعضی‌ها به اخترشناسی و تاثیر لحظه‌به لحظه ستارگان بر حالات روحی و روانی خود پناه می‌برند، برخی سراغ یوگا، مراقبه‌های گوناگون می‌روند و متاسفانه خیلی‌ها هم هیچ کاری برای بهتر شدن حال‌شان نمی‌کنند و تازه وقتی کار از کار گذشت به فکر می‌افتند. به هر حال بهتر است هر کس چاره‌ای که می‌داند برایش مناسب است را برای را‌هایی از فکر‌ها و عواطف منفی به کار بگیرد. خب این وسط منطق بعضی‌ها اجازه نمی‌دهد راه حل‌هایی شبیه مواردی که گفته شد را امتحان کنند و دقیقا برای همین افراد است که فیث جی. هارپر کتاب مفید و محبوبش را نوشته است. «گندزدایی از مغز» کتابی است که در آن با نثری طنز و شوخی‌وار به خوانندگان نشان می‌دهد چه‌طور می‌تواند با استفاده از سازوکار‌های طبیعی موجود در مغز به جنگ چیز‌های منفی مثل افسردگی و اضطراب رفت. این کتاب که جزو پرفروش‌های سایت آمازون بوده با ترجمه علی دیمنه توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «درمان یک آسیب یعنی کار کردن روی همین گند و کثافتی که خودمانیم، نه تلاش برای پیروز شدن بر خودمان. به جای سامان دادن به یک حمله همه جانبه دلاورانه، باید راه‌هایی بیابیم که از رهگذر آن‌ها کاروان حال و رفتار ما به سلامتی بگذرد. لازم نیست حتما از محدوده امن خودمان به بیرون تجاوز کنیم: باید یک حبابی بالای آن بسازیم که به ما کمک کند تا در امن و امان از محدوده آن بیرون بیاییم و این قدر با آن تعامل کنیم تا این‌که نیازمان به آن مترفع شود».
 

نغمه‌های لاتینی روبرتو فونسیکا


روبرتو فونسیکا پیانیست و آهنگساز مشهور کوبایی است که توانسته با خلق آثار گوش‌نواز و ماندگارش در جهان اسم ورسمی بهم بزند. این نوازنده اهل هاوانا در خانه‌ای بزرگ شد که همه اعضای خانواده‌اش دستی بر آتش موسیقی داشتند و یا نوازنده بودند و یا خواننده. فونسیکا بعد از یادگیری نواختن درامز از هشت سالگی سراغ پیانو رفت و از ۱۴ سالگی سعی کرد جاز آمریکایی را با ریتم‌های کوبایی تلفیق کند. او در سال ۱۹۹۱، زمانی که تنها ۱۵ سال داشت در فستیوال جاز پلازای هاوانا شرکت کرد. در ادامه او مدرک فوق لیسانس آهنگسازی‌اش را از انستیتوی هنر کوبا گرفت و نخستین آلبومش را با نام En El Eomienzo در سال ۱۹۹۹ منتشر کرد. آخرین آلبوم فونسیکا که سال قبل منتشر شد Yesun نام دارد و برای این آخر هفته زمستانی می‌تواند گرمای آمریکای لاتین را میهمان گوش‌های سرد ما کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی