تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پاسخ عباس آخوندی به میرسلیم: ایران چهارراه جهان است

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی، به توییت مصطفی میرسلیم در خصوص FATF واکنش نشان داد.

کد خبر: ۷۸۴۸۴
۱۲:۰۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

پاسخ عباس آخوندی به میرسلیم: ایران چهارراه جهان است

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: در ادامه پاسخ عباس آخوندی به میرسلیم را می‌‎‌خوانید:

 

به‌نام خدا
 
جناب میرسلیم
 
امروز دیدم که در توییت‌تان گفته‌اید که "ما در مجمع برای حفظ کیان دولت دلائل مخالفت خود را با فاتف (FATF#) علنی نکردیم". خدمت‌تان عرض می‌کنم که قانون یعنی اراده‌ عمومی ملت که توسط مجلس و یا مجمع تنها رسمیت و قطعیت می‌یابد. لطفا هیچ ملاحظه کیان دولت را نکنید و به مردم توضیح دهید.
 
قانون چیزی نیست که دلایل آن را از مردم با ملاحظاتی پوشیده دارد. قانون یعنی رفتار قاعده‌مند و تکرارپذیر مردم که نه با اراده شما در مجمع شکل می‌گیرد و نه با رفت‌وآمد مجلسیان عوض می‌شود. شما دلیل‌هایتان را اعلام کنید، آن‌گاه ببینید آیا مردم با شما همراه خواهند شد و یا تصمیم شما را تحمیل اراده اقلیت بر خود می‌دانند؟ این چه قانونی است که نمی‌توانید در باره آن به مردم توضیح دهید و مردم را همراه خود کنید؟ شما خوب می‌دانید که مداخله مجمع در فرایند قانون‌گذاری مبنای قانون اساسی ندارد، این اقدام در چهل ساله پس از انقلاب فاقد سابقه است و شما فراتر از قانون اساسی ورود کرده‌اید. بهتر آن است که به تعهد و قرارداد اجتماعی‌تان به مردم که همان قانون اساسی است وفا کنید و بیش از این بی‌راهه نروید. 
 
برادر عزیز
 
راه ایستادگی در برابر تحریم‌های سبعانه، بستن درهای کشور و ایجاد مانع بر سر راهِ تجارت نیست. این کارهم مردم را فقیر می‌کند و هم سلامت‌شان را در تامین واکسن کرونا و داروهای حیاتی تهدید می‌کند. ایران چهار راه جهان است. ما باید این چهار راه را با قوت، نظم و قواعد بین المللی اداره کنیم و باز نگاه داریم. ایجاد مانع در این چهار راه تنها ما را ضعیف می‌کند. دیگران این چهار راه دور خواهند زد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی